Sunday, December 11, 2011

thanks for the conversation !

okayy guysss! haha XD hanya kerana aku hapdet status ;

addmath bena senei jah. tapi rama hok sero payoh sebab soalan tu ado dalei kertas SPM. haha XD setuju sangatlah cikgu !

kebabongggg ! haha, tak pernah aku sangka aku akan alami keadaan seperti ini. HAHA xd sewel. 

cikgu kat status tu merujuk kepada cikgu halim - tusyen karisma. and start dari situ, aku tekad dalam hati, ADDMATH IS EASY AS ABC and i will make it true. ehem ! haha :)

okayy la, mula mula tu budak MJ komen. dia cakap hakikatnya BI lagi susah dari addmath. aku pun reply balik dengan memberi statement tegas! iaitu, bi memang payah, tapi payah lagi bm. tapi arab, sejuta lagi payah. okayy fine! haha :) - biasa lah bila budak yang anti arab ni kan kan? haha :) peaceee.


then, aku cakap modemath ni susah dari addmath. sapa setuju ? haha XD mesti mula mula orang baca aku buat statement tu semua, ehhh what the air terjun lah dia ni cakap modemath susah dari addmath. modemath senang je cikkak! oh iya? okay sekarang! kau pergi tengok result dan kau compare result modemath dengan addmath. mana lagi perghhh tang tang? of coz result addmath kan kan? haha. - tapi, mungkin hanya untuk student yang gila power minat math :)


result akhir tahun baru ni, for sure result addmath aku lagi tinggi berbanding dengan result modemath sebab modemath dah ternyata aku salah satu even aku tak dapat result modemath lagi. dan reaksi umi aku? haha, dia cakap, eh bertuoh la anok daro ni sorei. hmm, gini lah budok minat math. bagi sep2 yo math senei jah. tengok ala kadar. tup2 jatuh merudum result modemath. uh! koya math senei tok tehei umi dengar nyoh. tajuk proba pun tok reti. haktuihh. XD haha, biasa lah ummi aku, otak pun sama macam otak aku. haha :)


lepas tu, abe asyraf naim pun komen. dia cakap, addmath ialah basic bagi a-level. dan berlakulah conversation macam ini ; (baca kalau nak tahu kenapa aku taip entry special tuk status aku dalam efbee)

















ada lagi yang aku tak printscreen. aku printscreen yang perghh perghh mantop perbahasan jewww. haha :)

a. asyraf ni sapa? dia ni senior, tahun lepas spm. dia dapat straight A -10 A dalam spm. dan, kalau sapa sapa yang friend dengan dia dalam efbee, memang automatik akan terpegun dengan status status dia yang killer yang agak mencabar minda :)

serius, dalam diam aku suka baca status a.asyraf ni. dan hari ni, okayy siap berbahas lagi. masing masing tegakkan pendirian masing masing. 

bukan kami bergaduh, tapi! berbahas, semua orang ada point masing masing kan? jadi, kena la tegakkan! kalau setakat nak duduk diam, tunggu orang cakap lepas tu terima bulat bulat, sampai bila kau nak maju cik abang kakak sayang oih?

biar salah, asalkan kau berani! tak salah kalau kau mencuba. but, for this conversation, aku tak rasa kalah. aku tak rasa point yang aku bagi tu tersilap fakta. dan aku jugak tak kata point a.asyraf ni salah. tak okay? point dia, memang mantop habis. tapi? padanlah dengan umur dia yang dah banyak pengalaman kan?

berpeganglah pada kata kata ;

jadilah seorang yang bijak, bukan orang yang hanya pandai kerana orang yang bijak sudah semestinya dia seorang yang pandai. namun, orang yang pandai belum pasti dia seorang yang bijak. kerana ? think it by yourself! takkan semua benda aku nak habaq kat hangg !

for me, sekolah mana mana pun, sama je! setaraf, selevel! okayy? tak perlu hang nak berlagak pandai hanya kerana hang sekolah tempat 5 stars kalau result hang pun hanya cukup cukup makan atau mungkin memang dah tak cukup makan, macam kais pagi makan pagi, kais petang makan petang, ye dok? lainlah kalau result hang memang dah superstar. boleh la kau nak berlagak. 

dan tolonglah, jangan pandang enteng, pandang sebelah mata, atau hina kat pelajar anak tiri kerajaan ni. sebab? hmm, kena lah terima kenyataan ya. sekolah sbp, mara hanyalah sama taraf dengan sekolah MMP ! 

why? okay, hujah cool aku kat sini sebab, ada ke budak sbp dapat pecah rekod? oh iye, tak ingat pulak aku. budak sbp, mara ni kan takleh amik banyak subjek. sebab? takut jatuh prestasi la sayang ku semua :) haha, so funny!

ada la hari tu, kak syahirah cakap, budok sbp, mara ni pandang rendoh jah kito. sinis molek. kecik molek jah sero. haha XD iye ke? 

eh eh! lari topik derr --' 

MATH --> BIASISWA --> BIOLOGI (MEDIC) --> SBP MARA ( anak tiri anak manja ) 

that's all. thank you :) kalau ada yang tak puas hati, face to face okay! jangan nak mengata belakang aku. stands your point ! haha XD

a.asyraf, kak amni, mieyah, pacik biologos ( DD ) ; THANKS FOR SUCH GREAT POINTS ! 

pengalaman memantangkan kita :) cubalah untuk menjadi seorang yang wide minded! (eh ada ke? haha ) jangan hanya tersempit celah celah minda. 

2 oh ye ?:

najwaMazlan said...

OMG! ira. panjang gila berdebat. okay. wawa surrender. tak baca sampai habis. haha.

abby ahmad said...

waaa...suka conversation ny..tp xpham sgt sbb bahasa klantan..saia ckup lemah addmath ngan mathmod..xtaw cara apa nk bg sume tu snang..hehe