Thursday, February 02, 2012

deep of my heart


Love me or hate me, both are in my favor. If you love me, i'll always be in your heart. If you hate me, i'll always be in your mind.


okayyy im back again! wahahaha :) setelah aku private selama banyak hari la jugak, kan? sampai orang ada tanya ' weh! mu delete doh ko blog mu? ' weh! gapo link baru mu? ' weh! bakpo aku tokleh baco blog mu? mu wak private ko? ' and so onnn. aku hanya mampu tersenyum dan tergelak macam biasa. (aku kan suka tersenyum. KONONNYA! )


hari tu kan, aku tukar link blog dan aku tak buat private kan. serius, pada sangkaan aku, takkan naik lah kat dashboard orang yang follow tuh, kan kan? jadi aku pun dengan serius la ingat aku sorang je yang tahu kan? jadi aku pun luahkan la apa yang aku rasa kan? pasal sahabat ke kan? pasal yang lain ke kan? haha XD last last, terkejut chenpanzeee aku bila aku tahu orang lain boleh baca. cepat cepat aku private blog. haha ! gilaaaaaaaaaaaaaa


why i change my link and make it private? ohh easy question, but too hard to answer it. memang broken english terusss! haha. 


baru baru ni, sapa sapa yang sempat baca post aku yang memang tak berlapik tapis langsung tu, aku mintak maaf. sangat sangat. kepada kau dan kau, serius aku rasa nak mintak maaf. tapi entahlah. ego tinggi tang tang sangat kot plus plus malu. ok, i admit. 




dulu, aku tengok kau menyampah gilaaaa tengok muka aku, kan? bila kau tengok muka aku je, terus kau pusing muka kau. memang serius tersentap, masuk lubanggg pancreas derr --' terasa terhina, mungkin? dan aku rasa kesepian. haha XD okayy :') aku rasa sunyi. aku rasa macam direndahkan, ye, aku tahu semuanya mungkin berpunca dari aku, kan? 


bila rasa macam tu, mungkin lah kot aku jauhkan diri dari mereka. eh bukan! silap verb. bukan jauhkan diri, tapi rasa macam terasing, sebab tu la aku tak gi dekat dah dengan mereka. 


mula mula tu, memang lahh rasa nak marah pun ada kan? digelar SYOK SENDIRI terrr --' mula mula rasa berangin. memang lah kan? tapi bila aku fikir, memang punn. aku kuat sangat selama ni syok sendiri. sebab tu la digelar macam tu kan? ada hikmah semua ni berlaku. serius.



Someday,someone will walk into your life and make you realize why it didn't work out with anyone else.



masa tu, ingat lagi. memang rasa sedih lahh. nak nangis, tapi entahlahh. bila nak nangis, rasa macam syaitan yang bongok ni cakap, 'weh! kau nak nangis? what the hell lah kau nak nangis pasal kawan kan? biasa lah tu. kau umpat mereka, dan mereka pun umpat kau. fair lah kan? hari ni hari kau. nanti nanti, kawan kau yang lain pulak. buat rilex derrr --' tak payah nak jadi emo sangat.' ye, sebab tu la air mata rasa macam berat nak jatuh. haha :') (eh eh, baru perasan lama dah aku tak nangis, sungguh rinduuuuuu)


selama ni, aku tak pernah cerita kat sapa sapa pun. serius, pasal kawan, tak pernah aku ceritakan isi hati aku yang sebenar terhadap perkataan KAWAN, FRIEND, BEST FRIEND FOREVER. serius! dan hari tu, aku ter-cerita kat someone nih. i telled her every-every single things lahhh. tanpa sedikit pun aku lindung, tanpa sedikit pun aku lindung kesalahan aku. semuanya aku cerita. dari A ke Z. 


mula mula tu, ingat kan dia nak benci dengan aku lah. tup tup dia cakap ' mekda! baru ore pehei bakpo dio jadi gitu. ore pehei. baru ore pehei bakpo ore tengok mekda saim macam gituu jah. haha. kalu ore jadi mekda pun, ore gini jugok.' speechlesss derrr --' haha :)


terkejut. sangat sangat terkejut. rupanya masih ada lagi insan yang faham jiwa aku. apa yang tersemat sebenar dalam hati aku tanpa mengira apa yang telah aku buat. im so thankful ya allah! sejak hari tu, aku cerita apa apa pada dia. she's the first person that i telled everythingggg! everything!



oh maii, mungkin post ni sangat sangat panjanggggg. aku post ni bukan untuk orang baca. tapi untuk menjadi moment pahit buat sekarang ni, dan moment terindah nanti aku besar. haha XD


dulu, memang la rasa kesunyian lah kan. rasa macam tersisih. tapi mujurlah masih ada kawan di sisi. cewahhhh ayat! menyampahnya hakuuuu. haha


dayah, adlin, hanan, suha, twins and segalak segalak jenis manusia lagi lah yang hadir. benarlah, seorang yang pergi, beribu yang datang, kan? baru aku alami sendiri kata kata hamka tu sendiri. haha :)


sekarang ni, hidup aku rasa bebas. aku dah takda kawan yang perlu aku group-kan. actually, biasa je kot. sebab sejak terjadinya kejadian tahun tahun tahun tahun lepas, aku dah tak percaya apa itu kawan. aku kawan macam, ada ke kau, takda ke kau. semua sama. macam kau rasa jugak, ada aku ke takda, kau boleh hidup. so, what i care lah kan?



sejak hari tu, aku hidup seorang diri. jalan seorang diri, makan seorang diri. yang penting, semuanya sendiri lahhh! lifeless kan life aku? kosong kan? haha XD takpe lahh, aku tak kisah pun. dah biasa derr --'


cuma baru baru nih, aku selalu keluar dengan huda, adlin, shihah, dibah ect :] aku dah tak jalan sorang sorang. dia selalu tanya aku samada aku dah makan ke, sihat ke. macam macam lah. kawan sekolah rendah aku, ime! haha :) selalu call aku, tanya aku sihat ke tak. adu kat aku kalau dia ada probs. serius, rasa macam dihargai derr --' dan bila dilayan macam tuh, rasa macam KAWAN SEJATI ! dikelilingi mereka, aku bahagia. dah tak sorang sorang lagi dah. haha XD (macam apa apa je aku bebel) 


dan baru ni, terkejut jugak aku bila ain cakap, 'da! ore tengok da banyok berubah time f? ore tengok pelik. aku ng fatma sokmo dok oyak, yo ko mekda ginih? yo napok pelik lah da. tapi tahun ni, da jadi balik da hok dulu. jadi da hok skema, hok brehi buat ore gerei nok nyepak. haha' ain, thanks ! me love you so much lahh <3



Every woman's heart has different instructions. They're written through her eyes, in her smile, through her actions and in her tears. She just has to find someone who cares enough to read them.


aku tahu, aku dah banyak berubah. mungkin 80% dari aku yang dulu. tapi alhamdulillah sekarang, mungkin aku dah dapat balik diri aku yang dulu. tengokkkk! kan aku dah cakap, semua benda yang berlaku, pasti ada hikmah yang tersendiri. cuma perlu bersabar, dan tak perlu merungut. kan? oh gilaaaa good good very good lah aku. haha


you will feel happy even if you are alone :)

lepas nih, aku tahu akan ada la yang post entry kat blog dia, kan? haha. tapi aku malas nak fikir dah. aku aku, kau kau. hidup aku hidup aku. hidup kau hidup kau, dan aku takkan pernah nak amik tahu lagi pasal kau. aku dah malas nak ikut campur dalam urusan kau. biar kita buat urusan masing masing.

dan andai kita terserempak, insyaallah aku akan tersenyum. kau nak tersenyum balik atau tak, terserah. aku nak diri aku yang dulu! diri aku yang dulu!

if you think that everyone's avoiding you...think again. MAYBE you're the one who's avoiding them. - Damia

 aku ingin berpegang pada kata kata, kalau kau rasa hati kau sakit apabila orang mengata, umpat kau, orang lain pun reti sakitnya jugak. bukan kau sorang je yang ada hati.


jadi, 


jangan buat apa yang orang lain tak suka kalau benda tu kau sendiri pun tak suka kalau kena atas batang hidung kau. 


kau semua, kalau kita still kawan, alhamdulillah. kalau ditakdirkan kita bukan lagi kawan, pun alhamdulillah. pasti ada hikmah mengapa semua ni berlaku, kan? dan, alhamdulillah jua sebab aku dah nampak sikit sikit hikmah tu.


aku tak nak berdendam atau apa apa. kalau kau betul betul kenal aku sapa, kau akan tahu yang aku takkan berdendam. hati aku sakit hanya sekejap, lepas tu hilanggg. jadi, aku dah tak kisah apa yang berlaku lagi. 


sahabat, aku tahu hati kau sakit kan? aku tahu. sampai kau remove efbee aku kan? aku rasa kau remove aku dah seminggu lebih, tapi aku baru je tahu. memang aku bukan kawan yang baik kan? aku minta maaf. aku minta maaf sebab aku pernah mengata kau. aku minta maaf. serius aku cakap, sepanjang aku kenal group kita tu, aku paling rapat dengan kau selain hajaar. kau ingat kan aku selalu cerita kat kau masa kita kat padang? haha XD macam budushhh je aku rasa cakap pasal lelaki. hadoiii --' aku tahu kau dah meluat tengok muka aku kan, aku sedih mula mula. tapi lama lama, aku dah lali. entahlah kawan. aku sendiri pun tak pasti apa sebenarnya kata hati aku. tapi cukuplah sekadar kau tahu, aku tak kisah orang lain pandang aku apa, tapi bukan kau. sebab aku sayang kau. aku sedih sangat sangat. tapi sekarang, ye! aku tahu yang kita takkan pernah mungkin jadi sahabat lagi. kan? dan sekarang, percayalah, aku dah tak kisah, kosong. maafkan aku sahabat sebab banyak aku menipu kau. aku minta maaf, aku malu dengan diri aku sendiri. kau banyak sedarkan aku. serius, bila kau jauhkan diri kau dari aku, aku reflect balik diri aku. ada yang benar, dan ada yang kau tersalah anggap pada aku. misalnya pasal aku tak layan kauorang dalam facebook, tapi lebih layan kawan facebook. aku minta maaf kawan. jauh dari sudut hati aku, aku nak peluk kau. menangis di bahu kau, tapi aku tak mampu. aku kalah dengan perasaan aku sendiri. aku minta maaf ya? andai lepas ni, kau bukan lagi sahabat aku, thanks atas segalanya :) nanti aku dah kahwin, pasti aku cerita 'hal' tu pada suami aku. ahaks ! 


insyaallah ni post yang terakhir pasal benda ni. 


sekian.


dari hati yang ikhlas,
SHAHIRA SHUHAHADA


(memang tak teratur, sistematik langsung post kali ni. sebab aku hanya tulis apa yang terlintas)


p.s : kalau kau memang sumpah minat BI, memang kau akan perasan spelling, grammar aku salah. telled, sepatutnya told. chenpanzeee sepatutnya chimpanzee. HAHA xd



0 oh ye ?: