Friday, April 27, 2012

Teachers, aishiteru

post ni mungkin annoying.

Focus on the things things you like.

tadi aku masuk kelas BI pukul 8 kan? lepas tu teacher marina pun suruh bagi group nak buat essay. kak marina pun pilih. masa tu, aku pandang kat guy sebab mereka yang akan jadi leader. lepas tu, perghhh nampak la sorang guy ni, PUNTIS MAK KAU SAMPAI AKU RASA NAK TERKELUAR MATA AKU TENGOK WARNA MUKA DIA OH AKU JELES NAK MATI !!!! haha dalam hati, ya allah biarlah aku buleh so group dengan jate tuhh. haha yang aku terkezutnyeeeeeee, aku dapat satu group dengan diaaaaa! wahahahhahaha :3 aku buat selamber je kottttttt. lepas tu aku pun tanya ah dia, 'mustaqim?' lepas tu dia angguk. okay then duduk ah kan. yang buat suspennya, dia duduk sebelah aku. takda lah dekat sangat. jauh la jugak. dalam hati dupdapdupdap. ( kononnya la tuuuuu, metafora je lebih ) lama dah woiiii aku tak duk tepi laki ni since aku form 1. 

lepas tu, rasa kena AVOID IKHTILATTTT wuhuuuuuuuu tak sangka islamik jugak aku ni ya? dalam diaamm. haha :/ aku pun suruh la kawan aku duduk tepi aku sebelah dengan laki aku. oh mannn --' tak pasal pasal laki tu duk depan aku, so okay then. 

semua senyap, takda respon. macam takda manusia. so, aku pun cakap ah, buang perasaan malu yang menebal. wohoooo kononnya malu tuh wehhh! haha, aku pun tanya pendapat individu. so, aku pun tanya lah mustaqim nih. and kami pun kongsi idea. 

yang aku perasan, dia ni macho! wahhhh :3 siap puji memuji bebeh. dia hormat perempuan. dan yang paling penting, dia tak hensem sangat tapi ada rupa tapi tapi muka dia PUNTIS BELEPUKKK lah orang kelantan cakap. teheeee >.< jeles mak kau tengok muka dia suci, takda jerawat apa semua. eleeeehh, bukan heran sangat sebenarnya pun. cuma tertarik dengan raut wajah dia yang perghhhh puntissss!

Hah, I can't believe it. For a moment there I actually thought you were different.


aku pun cakap kat kawan aku, dia cakap, 'weh mekda! jarei bena aku tengok mu gini nih selepas budok pakar hari tu tuh. kalo gak munggg, kalu mari tusyen memei ngadap ko buku jah kijo. mu tok caro ko jate. tapi pelik nih hari ni nih. teruja sero aku nok kelih. hahaha'

okay tutup pasal tu. aku masuk kelas sej masa kelas fiz. masa terserempak tu, aku jumpa dengan budak group aku. dia cakap, 'eh tukar group ko? olohhhhh tok best ah takdok awokkk. senyak ah kali nih group kito.' aku tak tahu la dia perli ke apa, tapi ada i kisah???

happy sangat sangat bila dapat tahu cikgu concern pasal kita. tadi, cikgu tanya kawan aku pasal aku. kenapa tak datang. kelas tadi mereka cakap senyap jeeeee tanpa suara aku yang tanya cikgu macam macam pasal fizik. soalan remeh temeh pun aku tanyaa. haha :3 ingat lagi masa aku ajar kawan aku fizik, cikgu cakap, 'bagus! penerangan yang sangat baik.' perghhhh bangga maknyah kauuu! haha --'


ingat lagi masa tusyen kami. aku tak datang hari tu. cikgu tanya kawan, 'mano saim awok hok duk depei kali nih? hok tinggi tinggi, hok banyok nanyo tuh? tok mari ko? sunyi ah kalu takdok dio. kalu ado dio, semangat sikit sayo nok ngaja mugo dio brehi tanyo. tiap kali sayo nok masuk ngaja, mesti sayo baco buku dulu sikit2 nok ready dengei soalan dio.' cikgguuuu! i love you lahhh :) haha :3

masa kat tusyen pakar dulu. terasa bangga sangat sangat sebab cikgu addmath suruh aku pegi depan ajar kawan kawan. kawan kawan tu bukan budak sekolah biasa. tapi budak mara pc, budak faris etc. kalau subjek lain, memang hancussss aku nak beat dengan diaorang. tapi memang tak tahu nak rasa bila cikgu suruh pegi depan ajar.  dah la budak asis tu dengar sambil senyum. okay pengsan. hahahahahahah~ 

cikgu fizik kat kami pun sedar kalau aku tak datang. bila aku datang, mesti cikgu tu tanya kenapa tak datang. and dia selalu tanya result aku. lepas tu kalau dia ajar apa apa ke, mesti dia tanya, 'shahira pehei ke dok? ko ado gapo nok tanyo?' cikgu addmath pun :) thank you cikguuuuuuuu!

masa kimia kat pakar, masa study aku pakai spek. aku salin tiap patah perkataan cikgu cakap. dia datang kat aku and dia cakap, 'shahira ni ado bakat nok jadi pensyarah nih!' haha :3 masa kimia kat mukerjee, first datang tusyen tu, cikgu tanya result, cikgu ucap congrate. lepas tu cikgu cakap, 'shida! you look like professor!' ( cikgu tu panggil aku shida ) aku balik cakap kat umi sambil sengih sengih, ummi aku cakap ho ahhhh professor doktor shahira shuhada shida kehhh! haha :/

The more we find, the more we lose. The more we know, the more we hurt. The more we care, the more we are sad. Sometimes stopping is the best way to save our feeling


and yang paling suka bila cikgu addmath kat karisma cakap, 'awok pandai. sayo tahu awok pandai dan awok buleh gi jauh.' cikguuu! saya pun harap gitu cikgu! cikgu tu cikgu addmath yang paling rapat ah dengan akuuu. cikgu tu sabar je bila aku tanya even soalan tu bodoh. and kadang2 bagi cikgu tu coklat. haha :D guy kat kelas tu semuanya mungkin bosan dengan aku sebab aku banyak sangat tanya. mungkin! tapi biarlah, mula mula tu rasa grrrr jugak dengan diri aku. tapi lepas tu aku dengar ada jugak budak cakap, 'ohhhh baru aku faham lepas dia tanya.' dalam hati aku cakap, haaaaa nasib baik aku tanya. haha :/ 

tadi syihah cakap kat aku yang cikgu halim cakap, 'mujur ado dio. kalu takdok dio, senyap ah kelas kito sebab dio jah hok brehi nanyo.'  bangga tang tanggg! and tadi belajar trigo, cikgu ajar guna graf nak tahu quadrat. cikgu pun datang kat aku, dia tanya aku boleh tak faham bila tak guna graf sebab hanya budak genius yang boleh buat gitu. dalam hati, wahhhh adakah aku genius? wakakakakka~ lawakkkkkkk !


You can close your eyes and imagine what tomorrow will be and what yesterday was...or you can open your eyes and live the only day you can...TODAY


tapi yang aku perasan, kat sekolah, aku tak rapat sangat dengan cikgu kecuali masa aku form 3. yang paling rapat cikgu geo, cikgu sejarah, cikgu math. ingat lagi cikgu geo cakap kat ciknah, 'shahira tu arap jah ???? tapi kuat molek soro dio.'haha :3 

kat sekolah, aku seolah olah tak wujud di mata cikgu. sebab tu aku agak terkejut bila cikgu kimia tahu nama aku. haha :3 tapi kalau dengan kawan, aku lah yang paling kepoh sekali dan digelar BUDAK BESSSSU! haha <3

Life changes things, and sometimes life changes everything, but most of all; life changes us.


tapi, hmmmmm walau apa pun, walau berapa kali aku cuba, subjek bahasa aku tak pernah rapat dengan cikgu. BM  ke BI ke BA apatah lagi, aku tak pernah rapat dengan cikgu. bila masuk kelas je, terus pasif bila subjek tu. kenapa aku tak expert subjek bahasa ?


tapi takpa, aku bersyukur. even aku tak pandai macam orang lain. tapi aku bersyukur sebab cikgu kenal aku. cikgu concern pasal aku. alhamdullilah. thank you cikgu semua! saya sayanggg cikgu semua.

jujur dari hati saya yang paling luhur, bila saya rasa cikgu concern pasal saya, dengan sendiri saya bersemangat nak study subjek yang cikgu ajar. terima kasih cikguuu!


hmmm, mungkin kot aku terperasan sorang diri. tapi, aku gembira. sangat sangat :) terasa dihargai. 

insyaallah akan aku gunakan semua ilmu yang cikgu ajar aku sepenuhnya masa SPM nanti. insyaallah!


I thought i could make it !!!!!!!


okay assalamualaikum. maaf kalau ada yang cakap aku ni koya ke apa ke, maaf. tapi aku tak rasa yang ada orang baca lah, jadi aku tulis tanpa buat private :)

0 oh ye ?: