Saturday, March 09, 2013

Kex Adventure Camp


assalamualaikum sahabat sekalian alam (:

#entry ni sangat panjangggggggggggggggg

isnin - rabu ada camp kex kat redzuan resort, pantai melawi. mula mula tu, masyaallah tak tahu kenapa malas sakan nak packing baju even dalam hati serius tak sabarrrr nak gi. haha ^^ then, masa isnin tu aku sampai lewat lah jugak. KOT >.< lepas tu naik bas, pergi sana.


sampai kat sana, mula mula dapat roomate. aku, ida, emy suraya, syitah, syida dan entah.aku tak ingat nama dia, tapi yang pasti exmmpians sama dengan aku. hahahahaha :/ lepas tu, dapat groupteam. mula mula tu mati mati aku ingat dapat satu group dengan dia, last last frust. haiyoooo -.-' hahaha pleaseeee jangan ditanya siapa okay?


bila nama aku dipanggil, aku tengok group aku yag pergi depan tu - asyraf ( budok hot KEX. apa yang hot pun aku tak tahu, tapi bila dah hot, bangga lah jugak weh satu group sebab dapat buat member yang minat dia jealoussss dengan i~ hahahaha ) ada aizat, pdah - budak se-fuermanza dengan aku. tengok ada malin, syida, syitah. okay best! perghhh. yang aku terkejut sangat masa first, aku tengok fithree satu group dengan aku jugak. ohmaigod! tolonglahhhhh.

okay lah. tak kisah pun sapa group aku. yang penting group ni sangat terhebatt. cett koya! haha (: dan nama group kami - WARRIOR (: sepanjang 3 hari 2 malam kitaorang camp, totally hujan dari awal sampai akhir. buat task dalam hujan sangat super duper.




lepas tu, dapat task. first, kena buat video pasal leadership dalam satu minit. ikut kreativiti masing masing dan masa task nih, baru aku kenal attitude dia :/ agak kecewaaaaaaa. LOL second, kena buat flag lambang jati diri. ceh ceh konon! haha. dan dalam masa yang sama, kena buat abseiling. ohmaigod ohmaigod. memang kena pandai pandai cari masa buat kerja. haha 


masa part aku kena buat abseiling, memang hancur terus. berdebar punyalah tahap gaban gabun. erk. serius aku banyak tersangat sangat kelemahan diri. aku takut ketinggian, air, kucing pun aku takut bahkan. haha -.-' dah la tangga dia, cerun gilaa. kalau tersilap langkah, memang hancur terus! then, grrr memang mencabar. masa aku tengah buat, boleh pulak badan aku berpusing 360 darjah. macam ohmaigodddddddddddddddddd. hahaha ^^









serius masa badan aku berpusing kat atas tuh, aku rasa nak tempik dan yeah. nak give upppppp!!!!!! haha -.-' malu malu malu maluu. orang lain senang, kacanggg je, tapi aku? hoi hoi malu -.-' KM cakap 'lion dah tak keluar taring dahhh.' hahaha



then, masa tu jugak kitorang buat video dan flag. masa nak buat video tu, ada la satu scene kena tengok kat yah. masa pasrt tu, kitaorang pun tengok lah yah dengan serius ah nih. lepas tu yah sengih. ohmaigod! haha. pdah kata 'da, lamo lamo tengok yah. pah kat ku buleh jatuh cinta kalu lagu nih. haha' lepas tu create benda nak buat untuk war cryy. memang krenggg! tapi serius tak sangka dapt jadi the winner of war cry. hahaha -.-' shielddddd, attackkk, protectt. hahahahaa lawakkkkkkkk bila ingat balik. trolololo


then masa tengah buat war cry, sambil sambil tunggu orang, fithree pun tanya 'teko teko. bakpo eh singo tokleh naik tinggi?' ( aku tak ingat sangat ) at first, memang aku ingat dia nak perli aku. rupanya maybe tak kot sebab nampak dia serius. haha -.-' im negative person kot. kihkih




malam tu, kena buat presentation pasal war cry. yang video tu, KM nak tunjuk nanti cert, depan depan VIP, parents KEXians and so on. ada 6 group. masa setip group explain pasal flag lah benda yang paling boringggggg. haha tapi masa war cry, terus semangat. ada yang perghh hebat, ada yang lawakk!  




boringgg der --' haha
masa part group aku, time war cry, memang hancur terus sebab stage dia sempit. jadi takleh nak buat movement ke belakang. jadi terus stay situ sambil tengok kawan yang lain bergerak ke belakang -.-'

malam tu jugak dapat satu lagi task - war game. banyak banyak assignment, yang nih agak mencabar sebab kenal logic thinking! group aku dapat task kena selamatkan hostage kat airport dari jadi tawanan lanunland. memang perghh masa brainstorm, serius sepatah haremm pun aku tak faham apa ke bendanya guys tengah cakap. LOL tapi alhamdulillah faham lah jugakk. kan? even fail, tapi tak kisah punggg.




masa tengah brainstorm, zack datang dan kacau. haha -.-' sede pun datang lepas tu tanya, 'ehh. ado adik dok? namo ayoh dio pun jailani jugokkk.' lepas tu sede suruh zack tolong amik gambar kami. cettt. haha demi gambar ! oh yeahhh ^^ dalam efbee, zack punya caption - abah ( yah ), mak (mcdaa) dan anak2 nyaa :D tak fasal fasal sekarang budak kex, segelintir panggil aku mama aum. yah - abah yah. hahaa XD


dan malam first, guys semua kena panggil. kena marah kat abang azhim. hahaha :) dan malam tu, tido pukul 3 lebih kot kalau tak silap. masuk bilik terus solat terus tido dengan nyenyaknyewwww. pukul 5.30 bangun, gosok gigi terus pergi surau, solat subuh berjemaah.

hari selasa pulak, lepas solat subuh, kena berkumpul depan dewan. ada yang kena marah sebab tak gi solat kat surau. nasib baik group aku takda sorang pun yang kena. hikhok ^^ memang kena brainwash lah pasal tak gi surau tadi. rasa belepuk atas dahi. then abe azhim suruh kitaorang sediakan baju spare untuk kayak kejap lagi.

sebelum naik dalam bilik. KM panggil no 11, tak datang. lepas tu, no amad. then tiba tiba 'thirty' terkezut mak aihh. mula mula tu okay relax ahh. maybe ada lah tu bendanya. tup tup bila datang ke depan, amad cakap 'daaa. keno buat impromptu lah wehhh.' masa tu, aku ' ehhhh tobak eh gilooo molekkk -.-' doh la depei ore rama. malu malu. gano lahhh aku nok buat depei sep nih. soalan nih nok jawab ganoooooooooooooo.' yang kena impromtu hari tu, tak silap aku - amad, aku ( fuermanza ) lina, najwa ( x-guzea ) dua orang dari group domus nowvae. aku ingat muka, tapi nama serius tak ingat -.-' erk 

mula mula tu, amad perkenalkan diri dia. masa amad perkenalkan diri dia, aku pun fikir lah aku nak cakap ape ke bendanya masa turn aku. lepas amad, aku. aku pun cakap lah 'assalam. my name is shahira shuhada binti mohammed jailani. i was born on 13 june, and i live at kedai mulong. i have 5 siblings. G B B G G. my ambition is, if god wills, i wanna be a doctor. a good doctor. the best doctor inshaallah.' tiba tiba captain tanya, 'nama ayah awok gapo shahira? aku pun cakap ah ' jailani' lepas tu captain cakap lagi 'AKA?' aku pun 'ehhh. ayoh aku ado duo namo ko eh?' aku pun senyap, still in blurrr. haha lepas tu captain pun cakap lagi 'aka lion lah shahiraaaaaaa.' captain pun gelak. baru lah aku tahu rupanya captain nak kenakan aku depan orang ramai. cettt -.-'


lepas tu, KM pun cakap, 'shahira. one more time. for the last one. say your full name and last, you say aka lion.' memang terkejut beruk aku. padahal fuermanza je yang tahu pasal lion tuh. and masa presentation flag malam isnin pun ada yang pelik bila aku perkenalkan diri, tup tup group fuermanza tempik cakap 'aummmm.' >.< memang blur terus masa tu. and ayie pun cakap, 'eh meta. keno record nihh.' memang aku rasa totally perbodohkan diri sendiri kat depan tu.--' aku pun dengan tergagap gagapnya, mata tengok kat lain supaya dapat kurangkan perasaan malu pun cakap lah 'assalam. my name is shahira shuhada binti mohammed jailani aka lion.' terus aku rasa mata aku nak basah sebab entahlah. aku rasa eh bodohnyaaaa akuu. erk


then hujan turun dengan lebatnya. jadi KM suruh beralih pergi tempat yang selalu kitorang buat assignment. masa pergi tempat situ, baru nampak betapa ramainya manusia yang ada kat situ. perasaan berdebar tu memang tak payah dikhabarkan la sebab totally aku rasa nak tercabut jantung aku. hahaa



then KM pun tanya sapa nok volunteer jawab dulu. amad angkat tangan. bila KM tanya, talk about mas vs air asia, terus amad senyap bahkan semua senyap. hahaha lepas tu KM tengok sorang sorang. lina pun ke depan dan try jawab. KM pun tengok aku bila lina jawab. ya allah aku benci keadaaan nih. aku rasa macam orang lain anggap aku tengah compete, padahal aku takda apa benda pun. orang yang tahu pasal nih, tahu lahh --' 


lepas tu aku pun ke depan, lontarkan pandangan aku. tapi serius aku sendiri pun tak tahu apa yang aku cakap. low confident betul lah aku nihhh --' lepas siap aku cakap, KM pun cakap 'we did not have much time.  so this is the last impromptu'. semua senyap. lepas tu KM huraikan lah sedikit sebanyak. baru aku tahu rupanya mas ni ditubuhkan oleh orang cerdik pandai - textbooker. tapi air asia ni ditubuhkan oleh orang yang fail dalam fizik. nak conclude kat sininya ialah kat sekolah je texbooker punya otak ni mampu berjaya. tapi dunia luar, itu semua sia sia. yang orang nak sekarang ni expert dalam praktikal (:


okay lepas tu, 2 buah bas pun sampai. nak berangkat ke tok balik untuk kayak dan contact agent punya assignment pulakk. masa atas bas tu, aku terlalu asyikk cakap dengan aida sampai tak perasan pun dah sampai. masa sampai tu, memang tersangat lebat lah. disebabkan kecuaian tak ingat nak bawak sekali flag tanda group kami tu, geng geng lelaki terpaksa pumping dan geng geng perempuan pulak terpaksa berbaring dalam lumpur. oh gosh! hahaha


aku rasa betul betul mandi hujan le hari tuh. sungguh! haha kenangan terindah itu okay? then bila bangun balik, tengok brooch tercabut. memang kalut sekejap nak handle tudung supaya cover. memandangkan aku group kedua  last masa war cry, jadi group aku terpaksa jadi kedua yang kena buat kayak. hikhok ^^ sebelum start kayak, KM suh pergi sorang sorang dulu dalam air nak tengok jadi ke tak benda tuh (aku tak ingat nama dia apaaaa --') mula mula tu steady ah sebab still rasa lagi kaki kat dasar dia tuh. lama lama, nak nangisssssssssss!  nasib baik terapunggg. haha


masa buat kayak, haktuihh susah nak mati. dua kali aku pergi langgar pokok. haha. kononnya nak race dengan guys yang takleh blahnya. dengan steady aku tempik tengah tengah tasik tuh, 'weh! jom ah race.' cehh konon. hahahaha masa race, memang laju. yang paling aku lemahnya bila nak pusing, or reverse. jadi blur tak tahu nak kayuh alik mana. haha >.<


tuptup KM pun suh berkumpul semua kayak kat tengah tengah tuh. so tak jadi ah nak race. tralalala. lepas tu masa berkumpul, KM suh ada certain person pergi lompat kat kayak lain. memang berdebar lah jugak sebab tengah tengah laut. nasib baik aku tak kena buat. haha -.-' then teruskan balik kayak. kayak aku sekali lagi pergi nak langgar pokok. pastu KM pun panggil. KM && fithree pun datang dan disebabkan aku terlalu poyo sebab takleh fikir. KM pun suruh fithree pegang kayak aku. terpaksa tunduk masa tu sebab dahan dahan pokok betul betul atas kepala. aihhh. lepas tu naik atas darat tuh, tunggu untuk contact agen pulak.


masa contact agen, lari lari anaklah kononnya. tiba tiba yah cakap, 'weh! aku keno gi tandas ni weh.tok tehei dohh.' haha memang poyooooo. masa kat tepi pantai tu, nampak tandas. then yah tak jadi nak gi sebab dia kata still buleh tahan. padahal? hahaha -.-' masa lari tu, kena jawab soalan yang kakti bagi. habis basah kertas tu. fithree dengan poyonya nak jalan belakang. jalan belakang tu maksudnya bertentangan dengan kitorang yang jalan straight. eh? aku pun tak reti nak explain. hahaha


lepas tu siap ajak 'daaa. meh ah lumbo lari.' terkedek kedek aku lumba lari, last last aku mengalah sebab laju sangat fithree lari even belakang. lepas tu jumpa lah kononnya orang tengah pancing ikan. yah and syafiq pun volunteer nak gi tegur. jadi kami dua belas orang nih pun tunggu lah kat area tu tapi jauh sikit. aku tengok dua orang tu lambai lambai, kami pun bergerak lah ke sana. lepas tu yah datang dekat aku cakap, 'daaa. abe zack nok suh dio jugk kecek.' cisss! poyoo zack! saja nak kenakan aku.


serius mati kelu aku nak buat apa. zack tengok lepas tu gelak gelak. haktuihhhh sungguh mencabar kesabaran. haha zack pun bagi siput. dia cakap ' daaa. sipe hok ni deh. tando kenangan kito. haaha' poyo. poyo. poyo!!!! haha :D lepas tu, semua pujuk zack nak klu untuk misi seterusnya. zack cakap, 'gi tengok penyuu nuhh.' dengan poyonya fithree pun gi lahhh cari. adehhh --' zack cakap, 'betul po sudip hok ni sorei.' hahaha -.-'


tarik tarik tali, last last zack pun bagi lahh klu. klu dia - kena makan 2 biji telur yang mentah. mula mula tu sepatutnya aku yang kena makan. last last ikhwan and syafiq yang makan. terima kasih sebab jadi penyelamat. tapi serius, aku on je nak makan. cuma aku takut terkeluar isi telur tu kat celah mulut je. geliiiii. haha -.-'


then kena cari pakcik yang kononnya pekak, bisu and so on. laluan nak pergi tu memang ada lah jugak bahang dia tu. haha -.-' sesat! serius. hahaa. masa dalam perjalanan tuh, kadang kadang aku jalan dengan pdah, yah, and girls yang lain. 


dan terjadilah satu benda yang betul betul buat aku hanginnn bila ada guy yang layan aku macam someone ??? ohmaigodddd. dia siap tanya ingat lagi tak masa coversation kat chat yang kononnya aku harap aku dapat satu group dengan dia. hello ada ke aku cakap macam tu ? pleaseeee lah wehh. memang awkward gilaaa. aku pun buat buat jalan lambat. konon nak tunggu syida. bila aku paling depan, tengok dia tunggu situ. eeei sakit hati krenggg betul ! aku pun pergi dekat zilah, nak suruh dia teman aku, jangan tinggal aku sorang sorang. aku fobiaaaaaaa. hahahaha >.<


disebabkan sesat, jadi terpaksa jalan jauh sangattt. dah la tak bawak handphoneeee -.-' hahaa. masa tu, fithree suh pergi dekat sana. aku, yah, pdah, zilah pun join. tengok tengok belakang, semua geng aku yang lain tak join. pandang fithree semacam, dalam hati 'yo ko fithree nih? pelik jah perangai. ko gotu nih?' terus aku pecutttt lari. ahahhaha --.- dah la tengah hutan. aihhh. 


syafiq dan fithree pun pergi cari jalan yang betul. lepas tu ada orang decide suh patah balik dan pergi arah yang rashid suruh tadi. masa tuh, aku jalan sorang sorang. dan sampai ke penghujung jalan, ada orang cakap 'weh betul doh betul doh. yeayyy yeayyy.' terus segar mata aku dan yang lain dan semuanya lari terkocoh kocoh. hahaha


then masa sampai kat pacik kat kubur tuh. semua tengok diri masing masing dan tanya sapa yang nak pergi approach pacik tu. well, pacik tu kononnya dikatakan pekak && bisu && so on. haha :D masa semua orang tengah sibuk tanya, zilah pun cakap kat aku dan fithree memandangkan masa tu kami dekat dengan zilah. zilah kata 'daa, cer mu try mari sini (tanah dekat parit). panas lahh weh. kalau sini (tepi tanah kat parit tu jugakkk :D) sejukkk.' then fithree pun try. 'ho lahh da. panas lah sinih.' sedooo lah duo ore nihh.' then aku pun tak faham kenapa aku pun pergi try jugak. lol :P lepas tu, zilah pun duduk tenggek kat tanah yang 'panas' tu. fithree nak tolak zilah biar masuk parit. aku pun marah lah weh. kot kot jatuh sungguh anak dara orang, baru menyesal. tup tup dia datang kat aku, kononnya nak tolak aku pulak. cepat cepat aku bangunn. hikhok ^^ lepas tu, dia datang dekat dan dia cakap, 'weh daaa. takdok tudung lain doh ko nok pakai? jak marin lagi tudung pink nihhh.' memang aku sekeh jugak laki nihhhhh.

lepas tu tak silap aku asyraf and pdah gi approach. macam tadi jugak, bila mereka lambai, kami pergi. then memang suka tergolek nak cakap dengan pacik tuh. siap tunjuk perut kembung kononnya mengandung sebab nak bagi klu kacang buncis. hahahaa. last last pacik tu suka dan dia cakap, 'parokkk lah sep sep awok nih. cepat gi amik klu atas ketooooo tuh. jangei bagi ore lain perasei sudohh.' sambil gelak, sambil tu lahhh jalan pergi amik klu.

lepas siap amik, jalan maybe 3 km jugak kot nak sampai destinasi last. masa tengah syok syok jalan tu, aku dengan zilah bergosip lee kejap. ikhwan, and yang lain kat depan. aku dengan zilah second. fithree dan yah third. syida, pdah, aizat and so on last. tengah syok syok bergosip, erm masa tu aku jalan tepi jalan, risiko takut kena tempuh kereta (erk aku tak reti nak describe), then aku rasa ada batang kayu tepuk lengan kanan aku. aku tengok belakang, fithree dengan selamba bodohnya, 'wehh. acu tepi gak sikit. keno tepuh baru tahu. nih duk sini nihhhhhhh.' then dia suruh aku ke tepi sedikit dan dia amik tempat aku tadi. 

zilah duk suka suka dengan yah tengok aku kena marah. haktuihhh --' tapi serius aku takleh jalan kalau bukan tepi jalan. jadi badan terarah pergi alik kanan. dan sekali lagiii terdengar orang duk mengempeksssss. bosan teramat. aku pun pergi kiri. lama lama terarah ke kanan. maybe sebab fithree bengan dengan aku, dia pun jalan sekali dengan aku. aku jalan cepat, dia jalan cepat. ada jugak kononnya aku nak tunggu zilah, so aku stop. masa zilah yah sampai, aku paling depan. tup tuup tengok ada lagi muka dia. dia stop jugak. hadehh --' aku pun lari, dan aku terkeluar ' ehhh aku tok tahu lah bakpo aku buleh so group ddengan dio nihhh.  bosei bosei bosei.' padahal aku nak cakap kat diri aku, tapi memang style cakap gitu. so dia pun dengar. then dia sekali lagi berjalan tepi aku dan cakap, 'hello. mujur aku letok mu jadi group aku jah deh.' whatsoeverrrrr.

and sepanjang 3km berjalan tuh, memang bosan duk bergaduh dengan fithree. serius! ada jugak fithree cerita pasal kasyifah, life kat kisas and so onnnn. dengar je lahh wei. kalau aku pergi ke kanan pulak, nanti kena marah pulakkk. bukan aku takut, tapi aku geram tiap kali kena batang bendera. tralallala :D yang paling lawak, dia cakap 'ohhh mu kecek ore dio eh? okay lah. kecek ore dio jugok lahh. errr. dio dio. eh tok beso lah kecek ore dio.' memang menggeletek hati aku nak suruh tergelak tanpa ada perasaan nak jadi sopan sungguhh.

then sampai kat last, kena langkah yang side apa entah orang panggil. then kena turun, licinnn. masa tu hujan agak lebat lah jugak. disebabkan aku nih ala ala penyayang sikit, aku pun suruh girls sekalian turun dulu. aku last. then fithree pun hulur batang kayu, suruh aku pegang. kononny kot kot ku jatuh. cehh haktuihh betul. aku pun dengan ego lebih, turun lahhh tanpa pegang kayu tuh. girls lain boleh je turun, aku apatah lagi kan kan?? cehhh. hahahaa

sekali lagi kena harungi banjir. yah datang kat aku tanya pasal tusyen dulu, doktor and so on. lepas tu aku blah.  then sekali lagi manusia 'poyoo' tu datang dan tanya aku sejak bila aku tusyen and blablablbala. tak ingat sangat. tapi yang aku tahu, aku ada jawab 'ore tusyen since form 4 lagi dengei KM, tapi takdok lah serapat dio dengan KM even dio baru tusyen since kex jah.' dia tengok aku semacam, sarcastic maybe. then aku blah.

then bila sampai kat kaktie, kaktie tanya mana kertas soalan yang perlu jawab masa contact agent tadi. memang lembik terus! takleh tulis langsungg sebab terlalu basah. well, hujan tersangat lebat kot. flag pun habis turun warna.

kaktie suruh buat puzzle. then captain bagi lah sorang satu roti pau kalau tak silap. then minum. aku pun pergi duduk kat aliff dan berborak lah dengan diaaa. lepas semua siap, kena beratur macam first datang tadi. then hahaha ^^ sengal sungguh. naik atas bas, semua tak rela nak duduk sebab basah. last last aku duduk jugak even rasa bersalah sebab emm emm hahahha. only me know what happened :D

masa malam tu, ada presentation last assignment of kex - war game. semua group kena hentam, seriouslyyy. dan first time tengok KM marah marah. masa group aku kena, memang semua hancurr plan. ada yang berasap sebab fithree last minit tukar plan dan kitorang semua tak tahu. semuanya gara gara tak ingat pukul 6 petang dah darurat. aihhh --' tak sampai part kena roadblock lagi, terus stop. teheeeeee >.<




dan ada jugak yang tersengguk sengguk tu. yang tu, kena lepuk kat abang azhim! sakit woooooo dan tak pasal pasal jadi famous sebab semua orang tengok. hahha :) lepas group aku 'siap', aku duduk kat aida and beela. belakang aku, qiqi. aku tengok qiqi mengantuk, then aku cari pen dan cucuk cucuk dekat kaki dia.haha >.< bila tengok dia bangun, aku pun cakaplah 'sabarlahh. hari ni jahhhh tido lewat. lepas ni takdok doh. okay? qiqi nok biskut ko?' then qiqi makan biskut, last last dia cakap dah tak ngantuk. serius aku tak perasan langsung fithree sebelah qiqi sebab baru je tadi aku tengok dia duk tepi lina dan err err biarlahh. malas nak cakap denn--' ada lah terdengar orang tu cakap,' ohhh baik ruponyo. ingat ko jahat.' memang sarcasticcc nak mampuss!

dan dengan bajetnya dia cakap, 'ngantuk ko da? aku tok ngantuk sangat sebab kat kisas dulu, kadei kadei tokleh tido macei nih.' blablablaaa. haha :D serius kejamm! lepas habis war game, KM suruh semua pergi solat isyak dan datang balik dalam dewan. masa tu pukul 2  -3 pagi kot. masuk balik dalam dewan. duduk dengan kawan kawan aku - aida, beela, alya, pdah, yah and farid :D kahkhakahkaa. dan rupa-rupanya ada heart to heart session. sedikit gabra sebab aku takut aku menangis. wahahhahaa.

mula mula tu KM bukak pertanyaan sapa sapa nak tanya KM. then izzat tanya 'what do you think about me?' alin pun tanya. memang jawapan KM agak pedas sikit kot. last last abe asri pun cerita lah tentang life dia. masa tu, serius nangis ohhhhhh. zack pun nangis! sepanjang hidup abe asri, sampai sekarang, abe asri tak pernah pun dipeluk oleh parents dia and so on. sangat menyedihkan sampai erm entahh. tak reti nak describe macam mana feeling yang aku rasakan.

then ayie pun cakap tentang life dia and so on. sekali lagi aku dan aida menangis --' dan alihpangg :') i know he knows what the best for him now. kami semua bersyukur teramat sangat sebab allah hantar KM dalam life kami.

heart to heart session habis dalam pukul 5.50pagi. ada orang masuk bilik. aku dan gengg stay kat dalam dewan dan dengar ada guys nyanyi, zikir and so on. fahmi pulak dengan coolnya nyanyi 'oh kak marina jangan iri hati jika captain kahwin satu lagii' - melodi kanda dinda. semua orang tepukkkk tangan sebab lawak sangat derrr.

and masa tu lah dengar abe asri nyanyi lagu sampai syurga. best ohhh.sapa entah nyanyi lagu kau ilhamku, erm abang syafiq rasanya. dan tak lupa jugak amik gambar dengan KM. haha masa kena pergi surau solat subuh, emmm. hahaha :) lepas siap je solat, terus pergi belakang dan innalillah. hahaha ^^



lepas siap semua packing barang nak balik. kena berkumpul. again! abe asri, abe azhim, KM semuanya bagi amanat terakhir.


trademark captain - jelir 
our best best teacher ever - KM (:

lepas siap semua, kena berkumpul kat tepi pantai nak amik photoshoot. memang best ohhhh. hahaha :) 


our warrior (:
x-fuedoians (:


i do love fuermanzaians (:



dan ada award untuk war cry dan contact agent yang terbaik. dan alhamdulillah group aku menang war cry! dan group apek menang contact agent. dan seriussss whoaaaa bila tahu dapat johan bagi war cry sebab tak expect langsung pungg. hikhok ^^


ni yang maliin punya. yang aku punya masih dalam bungkusan. tak sampai hati nak bukak. dan aku berzam nak bukak nati cert (:

dan semua balik, dan sedih sebab teringat kenangan camp.

dan sekarang, KEX is over. and now, i feel i want to cry --' 



i do love you guys. mu second family (:

#sorry gambar camp takda sangat sebab 3 hari berturut turut hujan lebat. sedihh --' takda kenangan.

0 oh ye ?: