Sunday, May 12, 2013


Kalau anda suka bersms dan call lelaki, InsyaAllah anda akan dapat suami yang suka sms dan call dengan perempuan. Kalau anda suka keluar dengan lelaki, InsyaAllah anda ada suami yg suka keluar dengan perempuan. Kalau anda suka bergurau senda dengan lelaki, InsyaAllah anda akan dapat suami yang suka bergurau senda dengan perempuan. Kalau anda suka menjaga diri, InsyaAllah anda akan dapat jodoh yang suka menjaga diri. Kalau anda seorang yg solehah, InsyaAllah anda akan dapat jodoh yg soleh. Pilihlah nak yg mana? Allah bagi pilihan walaupun ada konsep takdir. Takdir boleh berubah dengan usaha dan doa. - CP

secara jujurnya aku tersentap baca status ni dalam fb. terus teringat nasihat sahabat-sahabat aku yang sayang aku. yang tegur aku pasal aku 'melampaui' batasan dalam pergaulan :D

i'll never forget this guys :D aku akan amik lesson ni sebagai peringatan untuk aku melangkah ke fasa seterusnya. 

jujur aku katakan, maybe aku telah terkena 'culture shock' dalam diam. apa maksud culture shock? bagi aku (pendapatan aku sendiri lah), culture shock yang negatif sidenya (culture shock pun ada jugak positive side dia) ni terjadi bila someone tibatiba dia buat perkara yang salah tapi bagi dirinya dia buat perkara yang betul. dan baginya takda salahnya pun dengan apa yang dibuat. haaa tu lah maksud culture shock bagi diri aku.

 dan itulah yang terjadi pada aku.

aku buat something yang bagi aku tak salah pun, tapi hakikatnya benda tu salah walau niat aku tu betul. 

mungkin (bukan mungkin dah kot aku rasa) aku 'terlalu' rapat dengan guys kex. sebab bagi aku, personally guys ni kalau dia nak kutuk, dia kutuk depan depan. so kalau ada apa yang mereka 'benci' pasal diri aku, just get ready kena sembur. lainlah dengan girls. kaum sejenis aku termasuk aku sekalipun jenis mengata belakang. 

dan entah. ada orang kata dulu perangai aku tak macam ni. tapi sejak aku masuk kex, perangai aku berubah. aku tak tahu nak klasifikasikan bagaimana perkataan 'berubah' tu. walau aku tak reti nak hurai, tapi aku sendiri pun perasan yang diri aku 'berubah'.

dan sekarang. bila kawan lelaki tegur aku, aku jadi kekok nak layan. tapi kalau tak tegur, gini gitu pulak aku kena sembur. tapi tu lah. aku try sebaik mungkin sebab itu hak aku, kan kan? cehh. cuma dengan certain kawan yang memang aku takleh control sikap gila gila aku tuh -.-' ku akuinya.tapi ku cuba untuk tepis. haha :D

dulu, aku rasa okay je kawan dengan mereka dan bila kawan aku cakap aku ni 'friendly', takda lah aku rasa apa apa. tapi sekarang bila ada orang kata aku 'friendly' 'mudah masuk' dengan guys, aku rasa macam tak sedap hati lah pulak aku dengarnya. macam memerlii aku je. aku rasa macam 'hina' sangat kot diri aku nihhh. haha :|

'maybe benda ni biasa bagi pandangan orang lain. hanya certain person jah yang akan tegur mu. salah mu, betul mu, hanya orang yang betul betul sayangkan mu jah hok tegur. hargailah dia :)'

ok sekian :D 



0 oh ye ?: