Thursday, August 15, 2013

#aku curi curi masa (konon) untuk post entry ni. aku janji aku off laptop ni pukul 9.30. aku janji. cuma sekarang aku rasa sedih kecewa stress sangat so i need to all out of this. i need you blog even aku tahu kau takkan pernah memahami aku tapi bila aku taip, at least aku rasa lega yang bukan sedikit.

dear peeps, jujur aku cakap aku stress sangat sangat duk sini. bukan stress sangat. entah aku pun tak tahu nak explain macam mana. kalau aku stress, takdalah aku selalu tidur kan kan? hmmm T.T baru baru ni ada test 1. dan memang sejujur jujurnya aku cakap aku takleh jawab langsung fizik. 100% aku takleh jawab dan aku expect aku fail. nauzubillah. tapi aku redha andai aku fail sebab aku usaha dah kan? tapi bila aku tahu result homie aku tinggi tinggi hampir mencecah 100%, aku rasa down. down sangat sangat. jauh kot beza fail dengan A+ tuh. aku tengok dia takda lah study macam haramm, tidur awal dari aku adalah. tapi result gempak nak mati. 

ya allah. boleh imagine tak perasaan aku? aku rasa macam serabut gilaaa. padahal masa test hari tu dia cakap dia takleh buat. tapi? tengok! boleh score macam gila kambing. aku rasa macam pffft. aku rasa macam bodoh gilaaaaaaaaa. ya allah! aku tak terlalu kecewa if aku fail. cuma bila aku teringat kawan aku yang lain lulus, aku rasa macam aku dah gagal dalam life aku. serius!

dan untuk biology pulak, masa kuiz 1 dulu, tahu tak aku dapat the lowest mark in my classmate? serius aku tak faham kenapa aku jadi gini. aku rasa totally lost. rasa sayu. teringat lagi aku menangis sokseksoksek atas tangga kejayaan palam tu. aku rasa frust tersangat. dan masa test hari tu, aku rasa boleh lah kot jawab kalau nak compare dengan fizik.

math? hari tu nyaris nyaris aku hilang markah kat matrik sebab aku silap buat. tapi nasib baik sempat cover balik. dan aku takleh jawab untuk satu soalan log tu. log memang aku pening sikit. chemist? overall banyak banyak subjek, aku rasa subjek ni yang paling aku okay untuk test 1 baru ni kot. tapi semua subjek aku tak tahu lagi result. aku menunggu. 

ya allah. 
berikanlah yang terbaik untuk aku. 
redhakanlah hati aku.
ikhlaskanlah hati aku untuk terima result aku.

ya allah.
berikanlah aku keinsafan.
berikanlah aku peluang untuk mengukir lagi senyuman di wajah ummi baba.

ya allah. serius hati aku terhiris sangat bila aku cakap kat ummi aku takleh jawab test. dan ummi tak percaya dan dia anggap aku duk sini, aku duk study gila gila. ya allah hati aku sakit ya allah. aku rasa macam useless. kalau boleh, aku tak ingin bagi kegagalan pada ummi baba aku.

aku perlu berubah. aku tak boleh layan perasaan malas aku lagi. homie aku semuanya stay up sampai 4 pagi. aku? pukul 1 dah enak diulit mimpi siap ber-air liur lagi. how stupid like hmm i am.

shahira, sampai bila kau nak sedar? sampai result sem 1 kata kau gagal baru kau nak berubah? sampai bila shahira? sampai bila? kenapa kau makin malas? ya allah shahira. sedarlah. sedarlah wahai diriku. jangan jadi gini lagi. pleasee, hati aku menangis tengok sikap aku gini. kenapa ya allah kenapa aku malas sangat. kembalikan semangat aku dulu. 

jujur, bila aku tengok kawan aku lagi tinggi dari aku, aku rasa tercabar sangat sangat. tapi kenapa even tercabar aku still buat bodoh? kenapaaaa? aku teringin nak call ummi, nak dengar kata inspirasi. tapi aku malu. aku tak tahu nak cakap apa. 

dan sekarang, lepas raya, sangatlah busy sampai aku rasa macam semput. dengan kuiz, presentation, test 2 dan terus final. ya allah. lapangkanlah masa aku.

berikan aku ketabahan ya allah.

i need to wake up.

assalamualaikum.

1 oh ye ?:

Anonymous said...

jgn ingat belajar di uitm mudah.. mengalami nasib yg sama. sob sob ..
;(