Friday, April 11, 2014

hai assalamualaikum

dah seminggu aku bergelar EX PALAM. btw, hari ni cukup setahun cert kex. setahun dah G mu jadi best student feudo. aku ingat (:

hmm kelmarin, aku taip kat google nama aku dan naik gambar gambar aku yang dulu. tetiba datang satu feeling. rasa macam tak sedap hati. kot?

then hari ni aku dengar lagu muslimah solehah. ya allah. syahdunya. deepnya ya allah.


Tak perlu nak di heboh heboh yang kau muslimah bertudung labuh,

Tak perlu nak di hebah hebah yang kau sorang muslimah berpurdah,
Gambarmu tak perlu ditayang tayang menjadi tatapan yang bukan mahram,
Gambarmu sebaiknya disimpan menjadi tatapan yang layak pandang,
Jika hijrah mu kerana Tuhan tak kau hiraukan pujian orang,
Jadilah muslimah yang mengejar jannah bukannya mengejar dunia yang mehna,
Jadilah muslimah, yang menjaga maruah, seorang muslimah yang solehah .

deepkan?

terus aku decide nak delete gambar kat blog. 

hmm allah.
bantu aku.
sungguh aku tak kuat.

sambil menyelam minum air. 
sambil sambil aku nak delete gambar previous post, aku baca lah sikit sikit luahan hati aku yang dulu dulu.

ya allah. lupanya aku dengan prinsip aku yang dulu. jauhnya aku lari.

dulu aku dah janji nak buat tuu nak buat niii berazam tak nak buat tu ni lagi. tapi?

bantu aku ya allah.


p.s : ya allah malunya aku rasa bila aku baca balik diari berpassword tu. mudahnyaaaaaa tergugat hati dan iman insan yang bernama shahira shuhada ni.


0 oh ye ?: