Wednesday, December 01, 2010

ragam manusia

aku ta tawu nak stat cane. tapi bile da stat, jari ta mawu berhentii. ngehngehngeh. oke gini. actually, aku da diari yang mane diari tu aku selalu tulis pade stiap malam. every night. aku curahkan segala isi hati aku dalam tuhh. pe yang terjadik pade aku. epi sedih emo kecewa and everything lahh. bile aku emo, aku tulis macamacam. perkataan kesat ke. erk? HAHA. biase r tu kan. hikhik. tapi bile aku flashback balik, bile aku bace balik, mawu tegulingguling aku ase. bile epi, aku tulis macamacam nak describe feel aku yang epi tuh and gituu jugak sebaliknya.

tapi, aku ta mampu na coretkan seribu kata yang menggambarkan perasaan aku dengan katakata aku yang mungkin akan meng-hodohkan peristiwa tuh. aku bukanlah sasterawan yang pandai bermain dengan katakata. aku hanyalah seorang pelajar yang hanya mampu mengarang ape sahaje yang terlintas di benak fikiran aku tanpa mengira kesalahan tatabahasa. ituu lah aku. ngee.

eyheyh! aku nak tulis pasal angoh yang ber-sunatt semalam. ngehngeh. aku da tawu sebab angoh beriaria sangat na sunat. sebab die ialah T____T. die ta mawu pegi tusyen! HHAA. can you imagine? angoh sanggup tahan sakit dari pegi tusyen? memei bengommss lah adik aku tu sorei.

mase dlam blik tuh, ummi, iwe, a.yie msuk. aku ta pegi klinik. buang mase! baikk aku tengok bola. kelantan vs ganu kito. and yang epi nyek, kelantan menang 3-0! HAHA. dan lepas tu, aku tengok itu dia. artis jemputan shamsul ghau ghau, syanaz dan jugakk syarigah shahira. memang lawakk tahap mauttt! HAHA. ops! tetukar topik. oke. continue back. baba aku ta masuk dalam bilik tuh sebab baba aku fobia dengan darah. hikhik. and mangse yang pegang payung kuning tu ialah abe yie. ahakz! mesti tertanyetanye pasal payung kuning tu an? tengok post alik bawah. aku da terangkan. doktor tu oyak 'kito keno ikut hok ore tuo oyak nih. namokei wak hal plok' HAHA. ummi aku senyum jekk. maybe ummi aku senyum mengejek kot. HAHA. *ohh my mum.

mase tengah buat tuh, *err* iwe mawu snap atas arahan aku. ohh jangan silap sangke ye. aku mawu jadikkan kenangan doee. HAHA. mase iwe siapsedia mawu snap, ummi aku ta kasi snap. ummi aku malu! HAHA. hampehh ummi aku. orang mawu tunjuk bakat amik gambar, die halang. ngehngeh. tapi doktor tu senyum jek. maybe dalam aty die, 'eyh la. darak nyoh budok nih. dale bilik bedoh pun nok amik gambar'. HAHA

dalam kul 10.30, baliklah merekamereka tuh. mase tuh, aku tengah tengok bola. nak abis da pun bola tuh. angoh jerit soresore. oyak kaki kebas la. macemace lah. and baba aku plokk na tengok WWE. *patotlah anakanak semuanye ganas. like me. hikhik. ummi aku lambat gile solat isyak sebab jage angoh. aii. pelik aku! ber-sunatt baru tuh, tapi jerit ngalahkan orang ber-anak. aish. angoh masuk bilik. mase tuh, aku tengah bace novel. ummi tido sebelah angoh. yana tido dale bilik ummi. ummi suh iwe gi amik yana. sebab kalo yana jerik, baba ta sedar pun. tidur mati! ;) pastu, baba suh iwe tido nan die. takut ta muat bilik uh.

aku ; iwe! baba suh tido ng mu nuh
iwe ; ahh malas aku! mu arh gi tido dale bilik baba
aku ; baso aku! mu arh. baba suh mu.
iwe ; baso jugok aku pun.
aku ; mu kei anok baba. HAHA
iwe ; mu tuh. bukei anok baba ko?
aku ; blablabla. *teda boleh bagitawu ;)

lastlast, iwe dan aku tido dalam bilik tu jugak. yess! ta tido ng baba. HAHA. kami tidak gemar tido dengan baba oke? sebab baba ber-dengkur. even ta kuat tapi mengganggu ketenteraman kami. lalallaa~

and hari nih, mulamula aku bangun lagi, aku tengok angoh jerik! eei. gerei sengoti! tapi aku sabar jekk. aku kan penyabar orang nye. HAHA. dan bermulalah hari ikan selar bakar bagi angoh.

0 oh ye ?: