Saturday, December 04, 2010

mimpi yang indah - PMR




semalam an, aku tido kat umah mekk. sebelom tido tu, aku tengok cite asam garam. best siot lah! lawak plus lawak jadikk double lawak. memei cite bodoh giler. HAHA. sedangsedang enak aku diulit mimpi, mek suh garu belakang die. uhh! malas sungguh aku. dah la time aku tido. tapi aku garu la jugakk. cucu mithali an? HAHA. *perasan sorang diri doe ;) lepas siap garu uh, aku bukak kilang tahikk mate. hikhik. lepas tu an, aku ta sangke aku mimpi pasal result aku! can you imagine that? sebelum ni pun, aku selalu mimpi pasal result aku. tapi selalunye, bile mudir nak cakap je result, teros aku bangun tido. hampehh giler arh! frustt doe. tapi semalam ta! semalam aku mimpi result aku. maybe aku mimpi tawu result tuh sebab aku bagun lewat kot. kul 8 baru aku bangun! HAHA. yang sebelomsebelom nih, aku bangun awal. dalam kul 6 lebih aku bangun tuk solat. sebab tu la ta sempat na tawu result. eerm. aku bangun je dari tido, macamacam yang ade dalam kepale hotakk aku nih. 'eyh! betol ke mimpi aku tuh? wahhh! kalo betol, erm. alhamdulillah. memang hepii la aku kalo betol *sambil fikiran melayang tingat kat dslr* HAHA'.

aku pun teros bangun and balik umah aku. rumah aku dengan rumah mek dekat je. langkah tiga empat lima kali da pun sampai. dekat an? memang dekat. sampai je kat umah aku, aku naik atas *bilik aku*. aku lempar teddy bear aku atas katil dan aku carik tepom aku yang aku letak entah dimana *ayat keling*. jumpe je tepom, aku tengok ade 17 miscalls dan 9 messages. miscalls tuh, danish gondol semua. messages tuh dari kawan se-bengoman aku ;) HAHA. lepas aku tengok hp, aku turun carikk ummi. mase tuh ummi aku tengah buat kuey tiaw goreng. aku pun rajinkan diri tolong ummi. hukhuk. mawu batuk. HAHA. sambilsambil aku kasarkan tapak tangan aku tuh, aku gitaw ummi pasal mimpi aku tuh.

aku ; ummi. kakak mipi kakak dapat result marin.
ummi ; yo lo? pah, dapat brapo?
aku ; xleyh penuh tapi gak ummi.
ummi ; olohh. oyak jah. ummi xkisoh pun. kakak usohousoho doh. kalu xleyh penuh nk wak rano. *time nih aku rase mawu nangis. even ummi aku cakap gitu, tapi aku tawu ummi aku nak tengok aku berjaya. thanks ummi!
aku ; akak mipi kakak dapat
ummi ; oyak la cepat.
aku ; nok oyak doh nih. kakak mipi kakak dapat *A
ummi ; gapo hok xleyh?
aku ; supo biaso la ummi. gapo hok kakak lemoh.
ummi ; arab?
aku ; bijakbijak. ummi memei bijak.
aku && ummi ; HAHA.
ummi ; siye ko baba. ayoh ustaz balaghoh, anok xreti arab. *sambil tergelak*
aku ; *sengih*
ummi ; xpo. ummi puas hati doh
aku ; tapi xhaw la betol ke dok mipi nih
ummi ; olohh. rilex jah.
aku ; mano la tau kot2 kakak dapat 9a ko.
ummi ; 9a? hok tu la ummi nok dengar.
aku ; tapi kakak target 7a! ummi jgn harap sangat deh
ummi ; ho lah.

see? actually, aku mimpi aku dapat *a. aku ta leyh arab. tapi aku ta pasti arab tu B ke C ke or E. HAHA. tapi apeape pun. aku syukur. aku da berusaha. aku da all out semuanye, aku da buat sehabis mungkin. kalo nasib ta berpihak pade aku, na uat macamane an?

tapi kekadang aku takut sangaaaattt! aku ade 3 orang saingan. iaitu cousins aku. ime, madihah dan jugakk ipa. yee. aku tawu, ta baik bandingbanding. tapi kalo aku ta dapat full, macamane perasaan ummi aku?? sedih! maybe malu. malu sebab dapat anak bodoh. mungkin ummi aku cakap die ta kisah. tapi tu mulut die, hati die? ohh god! kalo aku dpat 8a, kurang la sikit malu ummi aku. sebab ime dan madihah amik 8 subjek. cume ipa yang amik 9 subjek. same nan aku. penah sekali timbul niat jahat aku, aku tepikir 'kalu aku tok dapat full, aku harap ime ng madihah pun tok dapat full. aku malu kalu aku kaloh! malu sangat2'. aku tawu ta baik aku penah de niat gitu kan? tapi aku tetap aku. walaumacamane pun niat tu penah muncul, tapi aku tetap berharap sepupu aku dapat full. dan aku jugakk harap aku dapat full. sebab kan, kalo aku dapat 9a, aku cucu mek yang pertama dapat 9a. ta kire sebelah mane. *eyh betol ke? ohh idk. maaf kalo salah*. kalo betol, mesti hidung ummi aku outwards inwards kan? HAHA. ohh hepi nye kalo terjadi la pe yang aku pikirkan nih . hmm ;) <3

tahun lepas an, time student pmr 09 amik result, aku tumpang tengok sekaki. macamacam yang aku tengok. alaa macik pacik. jangan la uat dahi berkerut sejuta gituu. ta comei doe. HAHA. actually, aku tumpang sekaki tuh sebab kebetulan hari tuh, aku de extra class tuk students pmr 10. dah! kembali kepade topik yang asal. oke. ade la sorang kakak tuh, kul 8 lagi terpacak kat sekolah. maybe die nervous plus ta sabarsabar. mesti kak tuh confident dapat straight a. hoho ;) lepas aku habis extra class tuh, aku pegi dalam dewan. *sibukk je* tunggu punye tunggu, nak dekat pukul 2 baru dapat result. dah la mase tuh, aircond dalam dewan hampir suku je jadi. panas sampai mawu meletoppp! kebabom. HAHA. dan dan dan, kemuncak debaran da sampai. papa li cakap, ta silap aku 81 orang dapat 9A. banyak kan? mesti la banyak. sekolah tersohor di malaysia tuhh. HAHA. papa li panggil students yang dapat 9a tu sorang2. macamacam yang dapat aku lihat. ade yang senyap, ade yang epi, ade yang nangis, ade yang kecewa dan macamacam lagi lah! dan ade satu babak nih yang menyentuh kalbu kuh. bile papa li umum name die, die just senyap. dan ayah die cakap ' hey sista! you got 9a! ohh im so proud with you'. ohh! ase mawu menitik air mate aku. *aku kan sensitif*

aku bayangkan kalo aku dapat 9a ;

aku masuk dalam dewan. lepas tu jumpe kawankawan. gelak ketawa bersama. kongsi citer time cuti. pastu, makanmakan kat kantin. dan naik balik kat dewan. tapi sebelom dapat result tuh, aku nak off tepom aku, tepom ummi dan tenet umah aku! aku ta nak sapesape tawu result aku! aku takut kecewa. sungguh aku takut ;'( and mase cikgucikgi da gitaw result tuh, aku na dok tepi ummi aku. dan kalo seandainye die umum name aku sebagai salah satu student yang dapat 9a, mesti aku ter-kaku. mesti aku ter-kejut. mesti aku ter-kelu. sambil aku pandang ummi dan cakap, ' i do it for you ummi. i do it for you'. dan mesti ummi aku nangis time tuh. arhhh! siyesly, sekarang nih aku nak nangis. erm. lepas tuh, aku pegi ke depan dan amik slip result aku tuh. dan aku pegi balik kat ummi. dan aku tunjuk slip tuh. dan aku cakap sekali lagi 'i do it for you ummi. akak dapat balas jase ummi even sikit'. erk! aku mawu nangis lahh! dan lepas tuh, aku pegi cari kawankawan aku. mesti kawankawan aku semuanye dapat full. kami pun snap! HAHA. kami gelak ketawa bersame lagih. tapi yang pasti, mungkin mase tuh, ase dunia kami yang punye.. dan ummi tanpa segan silu beritahu aku dapat 9a. ya allah! aku tawu, kalo aku dapat 9a, aku gembirakan hati parents aku. dan mungkin adikadik aku teringin nak berjaye.



aku nak 9a! tu je harapan aku sekarang nih. aku nak epikan semua orang! aku nak pintas kawankawan aku! aku nak pintas FADHIZ! aku nak pintas DANISH! aku nak pintas semua orang ;) aku nak jadikk insan yang berjaye di dunia dan jugakk di akhirat. amin !

ya allah! seandainye benar mimpi aku itu, aku bersyukur ya allah! dan kalu salah, aku tetap bersyukur. tapi di sudut hati aku yang paling jauh, aku teringin nak dapat 9a. aku nak epikan ummi aku ya allah. sungguh. makbulkanlah doa aku ya allah. kau lembutkanlah pemeriksa kertas aku dan kawankawanku ya allah. AMIN!

STOPPPPPPPPPPP! aku da nak nangis nih! sebelum air mate aku kuar, baikk aku stop!


khayalan itu indah.
tapi,
indah lagi seandainye khayalan itu menjadi kenyataan.


running my fingers with emotion !


0 oh ye ?: