Thursday, April 28, 2011

agak ter-kesott lah hati aku sikit sikit

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

ASSALAMUALAIKUM :/

aisehhh --' memang menyentap kalbuku apabila mengenangkan dikau. muahahahaha~ skema! 

dah dah. serius serius sikitt *buat muka serius* i'm just running my fingers on the keyboard. express what my heart feels >.< 

permulaan ;

aku ada adikk. empatt orang. tapi kan, aku rase semua adik aku takut dengan aku. apekes ehh?

yana! memang menyakitkan hati aku. sungguh, tak tipu. cuma bohong. i dont know how to start :'( terhiris bagai sembilu hati aku bila aku tego yana, lepas tu yana nangis. 

sekarang ni kan kan, yana memang tak leh tengok muka aku. tengok aku sikit, mesti air mata meleleh. semalam, aku gurau gurau manja laa dengan yana, lepas tu aku pun tak tahu apekes yana nangis. ummi aku pun marah aku. memang lahh aku buatt selamber, tapi masukk je bilik airr teruss menangis +.+ 

dan tiap tiap malam, mesti yana mimpi. dia nangis. 

yana : *huwaaa* nada nangis :)
ummi : bakpo yana jerit? sapo wak yana?
yana : kakak kakak kakak *sambil buat tangan suh aku pegi*

selalunye ummi aku cakap je kat aku. tapi hari khamis baru nih, aku terdengar sendiri. alahaiii, sekali lagi air menitis. 

kejam sangat ke aku nih? jahat sangat ke aku nih? tak layak ke aku jadi kakak? *ceeh ceehh menyampahh. HAHA

selalu sebelum aku pegi sekolah, 'ana, salei ng kakak ana. kakak nok gi koloh doh'. yana pun amik tangan aku dan letak atas dahi. tapi sekarang? 'yana, salei kakak ana' yana pun nangis. dan mestiii, muka dia macam tak nak tengok akuu :'( huwaaaa. sedih sedih.

semalam kan kan. mase aku tengah study addmath sikit sikit, yana mari ketuk bilik aku. mase tu hati masih membara bila tingat aku kena marah kat ummi. 

yana : *ketuk bilik dan senyum senyum*
aku : nok gapo nyoh? gi lain nuh. malas doh kecek ngn yana. sokmo kakak keno maroh. * memang muka bengiss gila mase nih
yana : *macam nak nangis*
aku : *terlembutt hati tengok* meh sini yana. jom kito gi makei.
yana : *peluk aku erat erat dan sengih sengih. * aisehh. memang mahu kasi aku nangis

tadi, lepas aku balik sekolah. aku langsung tak tego yana. tapi nak buat macam mana, tertegoo jugakk lahh sebab memang bukan aku lahh kalo tak buli adik adik. tapi reaksi yana? huwaaaa~ terus lari dan pegi kat bibik. tak ke nak nangis aku tuh? :"(

banyak lagi pasal yana nih. tapi tu lahhh. sebokkkkk beraso hati HAHA. 

nextttt, another siblings. iwe angoh mimi. tak de la sangat yang menyakitkan hati tuuuu. sebab dah besar kan? tapiii tu lahh. agak terhiris lahh kot hati ni bila dicop sebagai SINGA! singaaa tahuuuu? bukan kucing ke arnab ke. tapi singa tahu! bapak segala harimauuuuu. 

kalo adik adik aku nak study, mesti cari umi. dan kalo ummi suh aku yang ajar. mesti kedengaran gini,

'malas eh belajar ng kakak. bekeng po singo. tok pehei 3 kali gak keno jerkoh. kalu tok keno jerkoh gak, nyo vi napa tawa. malas baco. bia la bodo dari keno belaja ng kakak'

see? HAHA pergghhhh. memang kejamm adik adik aku kan kan?

tapiii tu lahh. perangai aku ni pun memang bengonggg. jadi, tak salahkan adik aku jugakk.

memang aku suka kacau adik adik aku. memang aku tak leh tengok orang lain hidup dengan aman oke! kalo aku tengok hidup orang lain aman, pasti tak pasal pasal aku gi kutir pipi, tampar lengan, cari gaduh pakai mulut dan etc lahhh.

pastu, aku memang akui yang aku nih baikk sikit dari singa. memang pantang bagi aku kalo aku ajar lebih dari 3 kali, tapi tak faham faham jugak. memang penampar lahh aku bagi. tak pun kena sound dengan aku. * aku bukan seorang yang penyabar ya :)

dan aku jugak seorang yang mudah marah. tengok adik aku buat salah, memang kena sound dengan aku lahh. tambah tambah pulakk aku ada suara yang cukup cukup lantanggg. cukup lengkaplahh pakej aku. HAHA tapi ummi aku jarang sangat marah bila aku marah adik aku sebab adik aku jarang dengar ummi cakap. adik aku akan buatt derkk je kalo ng ummi. tapi dengan aku, try lahh wei. memang nak kena penampar lahhh gamaknya yaaa :)

kendatipun begitu, aku tetap sayang akan mereka. 

show him/her what to do on things she can't do. if you don't take the responsibility he/she will end up mean and envious. be polite by practicing the obvious day to day politeness. little brothers/sisters tend to notice even the littlest things. if you are polite to him/her, she will likely be polite to you.



0 oh ye ?: