Thursday, June 02, 2011

biology, aku sayang kau ketat ketat sendat sendat erat erat :)

falling in love with biology :)

alhamdulillah dah nampak hala tuju hidup nanti besar. yeahhh aku nak jadi farmasis. andai tak da jodoh dengan farmasis, aku nak jadi cikgu arab :) ohh what? arabb? hahaha * gelak terguling tergolek. ape ke hell aku nak jadi cikgu arab? jauh dari panggang api. dengar arab pun tekak aku dah naik loya.

exceli, sejak aku dalam womb ummi lagi cita cita aku nak jadi doktor! tapi? dah takda jodoh kan aku nak tangkap cintan cintun dengan doktor ;') duluuu, mase kecik kecik aku selalu imagine aku pakai baju putih doktor tu. selaluuuuuu aku imagine. persepsi aku pada manusia manusia yang berkot putih nih, haiyoooo mukoo napok bijok giloo. mesti andai aku pakai kot tuh nampak bijak cerdik gilaa even otak aku nih kerekk sehh <3 oh teringin nak pakai.

alkisah aku dah surrender jadi doktor nih gini. dulu, aku memang berani gila tengok darah. mase ayah mek excident hari tu pun, err --' berani la jugak aku tengok. berani la tengok secara live doktor jahit mulut patient. sampai la satu hari tuh, ummi aku hey mari belako anok umi tengok video susoh nyo mok nok wak tubik anok sorei nih. tapi bilo wak tubik, pakak tok denga kato belako. sedih hati mok. acu kelih video nih. ohh okei umii :) semangat la nih aku nak tengok kan.

mase tengok tuh, aucc sakitnyo ummi nok beranok. tok sei beranok kakak. tengok je doktor potong tempat yang nak kuar anak tuh, phewwww bommmm. pengsan aku! kahkahkah. nasib baik alhamdulillah. mujur tak innalillah. agak kuat jugak lah kot aku jatuh dari kerusi tuh :) haha.

nak tengok video tuh ?


* click lahh. try try :)

nahh baru tahu langit tu tinggi ke rendah kan kan? memang insaff la aku kejap. ada la dalam sari dua tu. yang penting, bukan lama sangat pun aku insaf. hihi

kepada anak anak di luar sana, hargailah parents kita. lebih lebih lagi mak kita. aisehh --' tak terbalas budi baik seorang ibu seumur hidup. 



sejak hari tu lah aku jadi fobia tengok darah. tengok marimar hari tu pun aku dah pengsan bila angelica tercucuk garpu kat mata dia. adehh --' kelemahan yang nyata! 

jadi, sikit demi sikit terkuburlah harapan aku nak jadi doktor. jadi, timbullah keinginan nak jadi farmasis :)

alaa, jadi farmasis pun boleh pakai kot tu jugakk :) * tak sabar sabar 


tapi, semua angan aku tuh bergantung result espeeemm lah kan? insyaallah aku boleh buat. insyaallah 11A+ dalam genggaman aku. akan ku kepal kepal tangan aku tuk buktikan yang aku mampu jadi pelajar terbaikk ! * woohhhh azam tinggi bebenor tuh .

cita-cita ;

1. farmasis
2. doktor
3. lawyer
4. cikgu sejarah <3 auwwww kihkihkih. NO! ofcoz cikgu aliran sains
5. BINI ORANGGGG :) haha


kejayaan tidak akan datang bergolek. dan ia akan datang secara berguling. eh?   haha. 

andai satu hari nanti kejayaan aku tercapai, alhamdulillah. andai tak tercapai, hmm mungkin sedih. tapi insyaallah aku akan optimis-kan diri aku.

**** tak pasal pasal terkeluar pasal cita cita. yang asalnya nak story pasal biology. HAHA tapi ada la jugak anak beranak dia tu kan kan?


andai nak berjaya, bukan saja kena biologi je yang dapat A+. tapi kena semua subjek --' aisehh. tapiiii, NOTHING IMPOSSIBLE ! 




woot woot semangat gila aku tulis entry nih. haha. tapi, ade aku kisahhh?

for my sake, for my future && for my family :)

if i seven times down, i will stand for eight. * eh betul ke tu ayat aku ? haha lantak lahh wei wei :/



hmm. teringat kat bestprendd aku. hari tu dengan bodoh dia tanye. wei wak gapo mu belaja tinggi tinggi kalu seksok nati mu jadi bini orei keno dok ceruk dapur jah. memang soalan paling bodohhhh aku dengar! haha. 


cik kawan ku yang tersayang, memang dah ketinggalan zaman eh? sekarang nih, tak kira laki ke perempuan, semua berlumba lumba nak dapat ijazah master phd bagai. yang otak kau masih kolot tu ape kes weh weh? aduhaii kesian aku tengok.


&& satu lagi. (tapi ini untuk masa depan la. hihi && ini jugak kata kata dari seorang ibu yang bernama umii) nanti kan, nanti dah besar dah beranak pinak.
hmm. macamane aku nak explain eh? dicantikkan menjadi cerpen, ummi cakap. ore tino ni keno panda panda. bijok bijok. takdok la bilo tok laki tinggal bini jadi toktentu aroh. jangei gantung hidup kokrei. kalu takdok ilmu, senei ore nok wak bodo. pehei kak? aku rase la kan. memang hampir setiap bulan kata kata 'lembut' nih masuk dalam telinga aku :) 

ummi aku memang sporting habiss. segala benda yang dia nak aku praktikkan, dia go onn je cakap dengan aku. 

dalam hidup kena sporting. tak payah closeminded sangat dengan anak anak nih kan kan? tapi tengok lah pulak openminded tu :)



panjang lebar gila dah kott aku nih! dah chowww. ASSALAMUALAIKUMMMM <3

REMINDER : kejayaan datang dengan izin daripada ALLAH. jadi, dekatkanlah diri anda dengan-NYA wahai doktor shahira shuhada * wahh berangan lebihh.






0 oh ye ?: