Tuesday, October 25, 2011

amboihhh mentang mentang hari ni cuti, sedap sedap sesuka jiwa je aku terbongkang atas katil :] haha


pagi tadi bangun agak awal la jugak, dalam pukul 5, sebab nak teman adik aku study. dalam hati, ingin turut serta. tup tup aku bukak lappy, at last pukul 7 baru aku off dan mandi. wakena lah kan? adehh --' #memang rahsia kejayaan ialah dengan ketiadaan facebook, blog. mungkin? 


lepas tu, gi hantar mimi sekolah. aku cakap kat ummi, nak makan nasi kerabu. baba pun cakap beresss tapi lepas dia siapkan tesis. errr? aku pun pegi la beli nasi. lagipun bila fikir, baik makan esok, adik adik aku semua cuti esok kan? tak best makan kalau takda adik yang lain. wahh terkejut? haha aku tahu la aku ni ganas, tapi hati lembut tauuuu? haha okayyy fine, kalau nak muntah, muntahlah, tak terasa pun. 


lepas tu, teringat balik entry aku semalam. betapa semangatnya aku tulis post tu sebab extremely happy sebab dah selamanya takkan pernah aku sentuh SMU lagi. nak study, boleh. nak hafal, pergi blahhh ! aku tak kan pernah sanggup lagi.


semalam, atas kereta, ummi cakap, kalau aku kena plkn, dia suruh aku amik stam. eh silap tak bold. nak aku bold-kan, STAM (amik kau! siap aku capital letters lagi haha) sebab jimat tahun dan tak payah masuk plkn. and then, reaksi aku? ehhhh gapooo umi? amik stam? ohh baso eh nok amik stam. smu ni pun nok mutoh, nok jeluok doh sero mengapa. baik hitam la dari ngapa sakit otok otok. errr? welll~ that's meee. haha


first step aku untuk study ialah, aku balut semua benda buku yang berkaitan spm. dan semestinya buku BIOLOGI yang menjadi pilihan pertama untuk balut. KIMIA yang kedua dan ADDMATH yang ketiga. yang lain, tak ingat turn. haha






aku rasa ummi aku hairan kot apa ke benda la yang aku buat sampai senyap je. tak dengar suara aku, selalunya melalak tak tentu pasal. haha ummi pun naik, dia tengok aku balut buku. dia pun senyum. #mungkin dia ingat aku baca novel dan nangis sok sek sok sek kot. haha yana cakap, akak, ana adi adi ugok. haha


and then aku webcam, jadi minah gedik sorang sorang depan kamera. ummi aku pelik sebab aku pakai tudung tak gosok. haha





baba : ehh gano takdok bunyi gegei hari nih? sekalo gak po pelaka nah*sambil tengok aku


ummi : ma'a sanah ila sanah *ajuk aku hafal tarikh islam


iwe : 1. eh lego nyoh lahh telingo aku tok pekok hari nih. leno sero tido. 
2. mu tokleh ko eh kalu ngapa tu duduk? bosei aku ngelih. liklah liklah.


angoh : kak, bilo pulok mu prikso? lambat lagi dih? aku nok tido sedap pulok. ni gak pukul 2,3 pagi dok gegei po dok joget. 


che nah : *hari first exam* ohh bangun pukul berapo hari nih? bunyi shahira dok ngapa. ummi sambung : ho lahhh, po pelaka nyo melalok ngapa. 


kawankawan : ehh pelik lah mu ngapa. siak ng gayo gayo nah 



nahhh amik kau dialog dialog yang biasa aku dengar tiap kali exam arab! haha 


tapi aku, cooool je! ahhh peduli apaa aku. aku aku kau kau. okee? tak perlu sindir sindir aku sebab sikit pun aku tak terasa. malah, bangga lagi lahh sebab terasa diri ini unik! haha


dan takkan pernah lagi aku round 10 kali keliling padang semata mata nak hafal, hmm agak malu sebab ramai yang perasan aku dah round hampir 15 kali. maluuu --' sebab tiap kali aku lalu, mesti tengok. weird sangat ke? err, okayyy tak kisah :]


:0 oke, minggu depan exam dan aku masih tercongok depan lappy tulis entry. macam ? lah kan? >.<


jadual tuk exam lasy year :


isnin, 31 oktober 2011 : MATH, PQS, KIMIA
selasa, 1 november 2011 : BAT, PSI, FIZIK
rabu, 2 november 2011 : SEJARAH, ADDMATH, BIOLOGI


and the lasttttttttt, 22 hari lagi nak spm kan? okayyyy aku tahu debaran dah makin terasa bagi student spm. tapi, cooool lahh! masih sempat lagi. tak perlu la kau stay up sampai pukul 2,3 pagi. at least, tidur la dulu, baru bangun. ni? gilaa hanggg. kau ingat badan kau tu robot ke nak paksa paksa? amehhh --'


dann, insyaallah aku akan wish good luck! err, maaf kalau dengan text itu akan mengganggu. tapi, at least? aku cuba jatuhkan ego. aku nak text ni pun nasib baik ada sebab, kalau tak, jangan harapppp! biar hati merana, asalkan maruah tidak diperendahkan :) that's my prinsip okaayyyyy !


i can be tough, i can be strong! but with you, it is not like that at all 


buat yang terbaik AS, SPM! pastikan dapat gembirakan ibu. dan insyaallah, tahun depan saya pulak yang akan merasai debaran tu. #okayy tak berdebar langsung :'(


okayyy chowww,


memories just linger and dont seem to go away. why cant i be happier? the confusion im feeling now wont disappear over night, but someway, somehow, everything will be alright.

0 oh ye ?: