Monday, October 24, 2011

hye hye SPM, bye bye SMU #dah boleh cakap sekarang

finally! finally! finally! ya allah, how can i express how over the moon i am now? how can i express it? i cant say! 
bye bye SMU, hye hye SPM! 

wahhhhh i can say it right now! right now! not tomorrow, or tomorrow-morror! haha im just, ya allah ya allah dah habis dah habis! dah habis SMU dah habis SMU. dan, rasa tak percaya pun ada jugak sebab dah habis! ahak >.<


tapi, agak sayu sebab lepas ni dah tak belajar tafsir. dah tak kaji dah alquraan. nak tunggu aku kaji sendiri? alamak bukan aku lahh tu. mungkin khorin aku, #alhamdulillah kalau khorin aku tu islam :]


ahh, tapi? dah habissss! yahoooo, happy nya aku. seronoknya aku bila nak keluar dewan. salam salam dengan pengawas, lepas tu, pandang meja aku, dalam hati cakap, 'insyaallah tempat ni jugak aku akan duduk untuk spm.' yeah, insyaallah tempat tu jugak aku akan duduk untuk spm tahun depan, dan insyaallah tempat tu jugak lah meja terakhir yang aku akan duduk sebelum aku melangkah keluar dari maahad buat selamanya #wahhhh gilaaaa! haha


rasa macam dah merdeka gilaaaa! selama ni, aku pernah terfikir untuk keluar dari maahad sebab aku anti dengan arab. really really really! erghhhhh and im still hate arab, but for spm, i will try to like it very very much :] tapi sekarang? aku dah berjaya tamatkan smu! bak kata kawan aku, heyy lambat lagi ke nak kawin? sijil nikah nak dapat dah ni. haha dan aku hanya mengiakan saja. okee mengiakan ya! take note. kahakhakaha


ada hari tu, cakap kat ummi nak keluar, tapi bila ummi cakap, 'bertahanlah kakak. setahun je lagi duduk maahad. kalu kakak keluar, sapa lagi nak ajar kakak kenal allah? sapa lagi nak ajar kakak tentang ilmu akhirat? ummi dengan baba? tak sempat kak ummi nak ajar ilmu akhirat. hanya maahad boleh ajar kakak ilmu akhirat. ummi pun tak reti pasal akhirat. lagipun, takkei kakak tak leh buat. pmr kan boleh A.' terus, serta merta aku lenyapkan hasrat aku untuk keluar maahad! yeahh, hanya maahad yang dapat bimbing aku lebih kenal allah. aku akan bertahan untuk ilmu akhirat :0 dear lord, give me strength to face arab :')


hmm, agak sedih sebab last paper tadi agakk lah kot mengecewakan :'( tapi? insyaallah boleh back up dengan akhlak :)


ni serba sedikit observation aku,



easy
1. alquraan
2. feqah
3. tafsir
4. balaghah


moderate
1. hadis
2. akhlak
3. insyak
4. adab
5. bahasa melayu
6. bahasa inggeris


difficult
1. muthalaah
2. nusus
3. nahu soraf
4. tarikh islam 


#yang easy tu aku target mumtaz lah, bukan easy sangat pun sebenarnya. tapi at least ada la aku wakil tuk dapat mumtaz kan? cuma, hmm cuma, kalau nak dapat mumtaz, kena 85 ke atas! mak aihhh kacanggg je, aku petik jari jewww. haha


#yeang moderate tu, aku boleh buat jugak slow slow, tapi tak lah target sangat. cuma dalam hati berharap, gitu lahh kot :] 


#yang difficult! ahhhhh gilaaaa, memang otak aku krenggg gamaknyaa! kalau fikir subjek ni, memang spoil mood aku tuk study :'( i just wish that i can pass with flying colours ! untuk nusus, takde lah spoil mana kot even aku takleh jawab, sebab kalau bagi aku masa bertahun tahun lagi untuk hafal nusus pun, memang aku takkan hafal punyaaaa. haha cooool bebehhhhh :]


stopppp for smu :] cikgu bagi cuti 5 hari (start esok) dan 1 hari aku cuti sendiri, aku nak pergi konvo kak tie. ahaks :) #tak sabar sabar aku nak tengok orang konvo, biar kasi upp sikit semangat aku tuk spm!


dan lepas cuti 6 hari tu, aku ada exam last year pulak. 31 october :] dan insyaallah, aku akan bersedia dari segi fizikal mahupun mental. ahaks :] ceehhh ayat bajet aku study 6 hari cuti nih. haha tapi, aku bersemangat la sikit nak study tuk spm nih.


sebab? simple, ummi! aku akan berjuang habis habisan tuk buat hidung ummi 'gebah gebah' dengan aku. haha teringat lagi masa pmr, betapa hebatnya aku bila dapat happy kan ummi, dapat titiskan air mata adik laki aku, dan berjaya tewaskan kesemua sepupu sepupu aku yang memang otak brilliant, genius bagai tu. dan yeahh, tahun depan aku akan tewaskan kesemuanya sekali lagi! 


cousins yang perlu aku 'tewaskan', sama batch :


#ime, pesaing yang sangat hebat! jujur, im scared with him :'( but, i know i can do better than him



#madihah, yang pakai baju kurung kuning. awesome awesome! 

#ipa, my cousins. i know she can do the best!
dan aku akan berjuang mati matian untuk jadi seorang yang brilliant! insyaallah, dengan SPM aku akan pergi ke overseas, mengikuti jejak langkah sepupu sepupu. bila balik cuti, mesti penuh dekat airport dengan family, semua cium cium pipi. rasa macam, ahhh aku pun nak kena cium cium gitu jugak. #wah naik semangat akuuuuuu! haha


dan insyaallah, dapat menjadi seorang doktor :'] i wanna be a doctor! that's my dream. but i know, i cant! i cant! bila tengok darah, mesti terjelepok. dan yang paling dasyat, bila aku pergi dengan kak nis tengok kawan kak nis kat usm. ya allah, memang kaw kaw sakit otak aku! stop dreaming now shahira!


last, aku akan buktikan kepada orang yang pandang rendah, pandang sinis kat aku, yang aku juga brilliat! tak sebodoh yang kau orang sangka. yeah, i will prove it. let we see! let we see on march 2013! i will prove it! i trust myself, i know i will pass with flying colours. 
i am not a person who passionately aims at success. but nevertheless, i fail to fail each and everytime. i fail to fail each and every time because i want to make proud the people who love me. but the people who really love me consider me a success regardless of any success or failure. that is why i want them to feel proud because they deserve to do so. for them, a failure is only another chance for me to make it better next time. for me, the fact that they love me is a success, the greatest success of all.
SMU, aku akan terkejut gila kalau aku dapat genggam slip 10 mumtaz. yeah, i will flabbergast! jujur, aku target 7 mumtaz even aku sendiri pun tak tahu nak kaut mana mumtaz tuh :)



im sorry if it never worked. dont give up becuase i failed this once, i will try and try again, well i dont know what the future holds, and i dont know my own fate.

if you nice to me, and then i will be nice to you, thank youuuu


#semoga dapat aku merasai sekali lagi saat bahagia ini.
#UPSR
#PMR
# lepas ni sampul SPM pulakkk :]

success is my only option, failure is not !

1 oh ye ?:

Musyirah :) said...

woahhh ! akak pandai :)

apa2 pun, tahniah ye !