Wednesday, October 05, 2011

GEREJA TERBESAR




ASSALAMUALAIKUM :)


cuba teka bangunan apa gambar atas tu? nampak macam masjid kan? haha. for your infomation, that's no a mosque! but it is a church! church! church! do you know what is church? GEREJA okayyy! 


malah, gereja terbesar di malaysia. aihhh, cakap malaysia ni negara islam kottttt. gereja ada ni apa hal? ehh silap. bukan gereja terbesar di malaysia lahh, tapi di asia! asia! alaaa, kecik je asia tu kannnn ? :'(


gereja ni diberi nama triple C (CCC) atau Calvary Convention Centre. cun kan nama tu? triple C, macam nama aku jugak, triple S :) dan gereja bersebelahan bukit jalil golf & country club, berhadapan dengan anjung hijau kondominium. #maaf aku pun tak tahu kat mana sebenarnya. tapi dengan poyo berlagak macam tahu. haha


mesti tertanya tanya pasal kos nak buat gereja terbesar yang 'cun' ni kan? kos tuk bina bangunan yang **** ni hampir makan RM100 juta! dan tidak termasuk  kos tanah RM35 juta. campur semua, jadi RM135 juta. alaaah, sikit jewwwww tuuuu. 


gereja ni 6 tingkat tauu? wahh tinggi tu weiiii! dan sekarang, tengah proses :0 gereja ni boleh muat 5 ribu manusia dalam satu masa. 






heyyy cepat la kagum! kagum la! bangga apa ada gereja terbesar di ASIA kat negara kita sendiri? aku tengah bangga lahh nih! 


dan jangan sakit jantung pulak kalau aku kata mungkin gereja ni berunsurkan freemason :) tahu anda sekalian apa itu freemason? okayy kalau tak tahu baik tutup muka dan cepat cepat bukak google sekarang dan cari! untuk pengetahuan, freemason ni bermakna gerakan membebaskan anak tuhan. wahhh hebatnyaaaa! pandai pulak nak bebas bebaskan orang dari pencipta sendiri ya? 




dan jangan terkejut ya kalau bila dah siap nanti, gereja ni akan diisi dengan masyarakat islam yang dah jadi kafir. atau yang lagi cantik bahasanya, MURTAD! ehh best ke jadi murtad eh? hmmm bodohnya otakk kau kalau kau tanya soalan tu. murtad? kalau kau nak peluk islam balik, hukumnya kena bunuh la kau! baru masuk islam. kau nak gitu? alaa, bunuh je kot. tak mati punnnnn --'


nanti dah siap bangunannya, sama sama lah kita tengok sapa yang rasmi. mana lah tahu kot kot 'dia' tu keeeeeee. :) astagfirullah, jangan salah faham. 'dia' tu takda sapa sapa pun. tak tuju kat sapa sapa. peaceeeee


oh yaa, biasa la tu kan, 1 malaysia lagi. bukan ke diuar-uarkan 1 malaysia, 1 bangsa, dan 1 agama? ok perhatikann! 1 AGAMA. bukan berpuluh-puluh agama. dan alhamdulillah la kan kalau 1 agama tu, agama islam. tapi sekarang? dah tak nampak islam mana dah pun aku tengok. hudud yang allah suruh pun bangkang habis habisan. tak pelik ke? masa piagam madinah dulu, takde pun perang perang, bergoncos goncos bagai nih, padahal banyak orang kafir, banyak agama, tapi relaksss je, aman je. yang kes hudud ni, orang islam yang menentang, bukan orang kafir pun. so what can i say lah kan? dan bagi aku, hanya manusia yang BUTA AGAMA sahaja yang menentang hudud ni :] kasar ke? kalau memang kasar, dah memang aku nak kasarkan bahasa aku sikit pun. biar celik sekejap mata yang dah buta tuh. okeyyyyyyyyyy? 


sorry, tercelah sikit pasal hudud. haha, aku tahu la aku budak mentah lagi. kalau jagung, masih hijau lagi. tapi, salah ke kalau aku bagi pandangan? aku pun ada mata jugak. bukan membuta tuli ikut je apa yang makpak aku kata. i have own brain to think la! bukan politik, cuma bagi aku, AGAMA DAN POLITIK TIDAK BOLEH DIPISAHKAN. kalau dalam politik takda agama, mana negara islamnyeeeeeeeeeeeeeeeeeee? ok fine, tutup kes. aku tak salahkan mana mana pihak pun. ye laaa, kubur pun lain lain kan? tapi aku takut kubur kau tu 
ada sebelah aku je. takut takut salah satu antara kita ni menyalak dalam kubur sebab kena seksa. masak kita nanti. so, think it by yourself. you also have brain, not only me, so think rationally bebehhhhh! #sorry kalau silap. takut jugak kot kot ada yang obses politik ni datang serang aku :] peaceeee yawwww. 


hmm, sedih! sanggup ke kita nak tengok anak bangsa kita hancur? sanggup ke? #anggap aku orang tua ya :]


dan yakin ke keluarga kamu yang ada kat area tu mampu melawan godaan syaitan laknatullah? yakin sangat ke anak anak yang ada kat sana tu selamat, sihat sejahtera? yakin sangat ke kita?


alaaah, dengan godaan syaitan je kot. bukan godaan apa pun, kan? haha. bukak sikit mata tu boleh! kalau bukan kerana godaan syaitan dan hawa nafsu kau tu, takde lah pembuangan bayi kat muka dunia ni tahu tak weiiiiii? memang panas hati aku pasal pembuangan bayi nih! jangan kata senang nak lawan godaan syaitan. hanya keimanan yang mampu melawan! bukan kecantikan, kekayaan yang boleh melawan. entah entah segala huruf K tu lah yang mendorong jadi murtad, mana kita tahu kan? dunia sekarang penuh dengan pancaroba. 


tahu ke semua slogan tuk gereja ni? REACHING THE CITY OF KUALA LUMPUR AND BEYOND! do you know the meaning of that? hang pikirlah sendiri. ada otak kan?




ya allah! dunia sekarang tengah nazak! sampai bila kita nak tidur? mimpi dalam lena yang panjang? sampai keluar dajjal? masa keluar dajjal tu, dah takda maknanya dah! hancurrr. dajjal tu ada kuasa yang sangat sangat ajaib. dajjal mampu potong badan manusia terbelah dua. satu lempar ke timur, satu lempar ke barat. bila dia panggil balik badan tu, bercantum balik. dan masa tu? kuat lagi ke iman kita? heyyyy! bukan sebarang makhluk boleh buat tu? masih dapat ke kita menyangkal tu bukan allah? masih dapat ke? kuat sangat ke iman kita? sekarang ni, alaaah, kalau berlaku semua tu, pasti aku tak sembah lah. dah belajar, dah tahu tu dajjal kan. haha, ok fineee, kita tengok nanti dajjal keluar nanti ya. nak tengok setakat mana kau berlagak.


rakyat islam, bangun bangun! sudah sudahlah tidur. tidur nanti di syurga la pulak. bangun dari dunia neraka yang penuh dengan tipu duniawi ni!


sampai bila kamu ingin tidur? sampai bila? sampai ada dalam kalangan kamu tukar agama? dan saat tu, kamu hanya ingin melihat tanpa melakukan apa apa? dan adakah terdetik perasaan bangga dengan adanya gereja terbesar dia asia di hati kamu? terdetikkah perasaan itu? andai terdetik, hakislah!


ingat! 


kita diciptakan untuk beramal dan amalan yang baik hanyalah di syurga. 


sekian :) 

2 oh ye ?:

Amalina said...

Ya Allah, seriously sebelah Bukit Jalil? Kenapa kerajaan luluskan? Takut kot dorg nak murtadkan org Islam. Thanks for sharing it dear :)

merahitujambu said...

cmne leh kerajaan terlepas pandang ni??main2 laa..konon satu msia..geli!!!