Sunday, October 09, 2011

i wish that i knew what i looked like through your eyes.

assalamualaikum :)


do you ever wonder what your life looks like through someone else’s eyes? do they admire you or even notice you? are they jealous or feeling sorry for you? can they see who you truly are or are they being tricked by the mask you use to deceive the world? hmm, seriously i shocked when i know someone jealous with me. haha :]




im a beauty girl? haha, are you make a joke my dear? aku tak pernah pun rasa aku cantik. ermm, mungkin pernah sekali sekala. tapi tidak selalu. aku selalu rasa aku ni hodoh sebab ada satu perkara yang berlaku pada muka aku :') haha senyummmm. bukan aku tidak mencuba, tapi aku dah cuba beribu kali untuk bertahan. tapi akhirnya? aku tumpas! aku tumpas! mungkin sesiapa yang tak merasa, mungkin akan gelak kan? haha. gelaklah gelaklah, aku tak kisah. aku sedar sapa diri aku :] if anyone knows what 'pain' im talking about, then you guys know it hurts.



bila kawan aku cakap aku cantik, aku selalu merasa diperli! macam diperbodohkan! macam hina sangat diri aku ni! and yess, bila dia cakap aku cantik, aku akan bereaksi macam koya atau pun perasan. tapi dalam hati aku? haha. hanya aku je yang tahu betapa lebatnya aku menangis. ok stop, nanti kang aku menangis tak pasal pasal :] #senyum tak perlu kata apa apa

aku cerdik? aku pandai? aku genius? aku BRILLIANT? ohh terima kasih kerana menghina! aku tahu aku tak sepandai orang lain. tak perlu sinis sinis aku dalam diam. tapi, tak kisah lah kan? bila kau kata aku cerdik pandai, dengan tak sewenang wenangnya aku mencuba untuk berdiri gah! berdiri megah dengan kejayaan aku yang sekaligus membenarkan kata kata sinis yang dilemparkan pada aku. dulu, aku ingat lagi masa result pmr, masa tu ada macik aku yang pergi sekali, ya allah! hanya tuhan yang tahu betapa malunya aku andai aku jatuh tersungkur. tapi, alhamdulillah aku masih berdiri teguh untuk terus biarkan ummi baba mengukir senyuman. amin :]



dan aku cukup terasa kalau orang gelar atau pandang aku macam budak bodoh! aku sangat sensitif! aku tahu aku tak sebijak orang lain dan aku pun bukannya sebodoh yang kau sangka! aku tak bodoh dan aku jugak tak pandai. contoh, bila aku pergi tusyen karisma, bila masuk kelas bi, ya allah betapa humblenya aku bila ada dalam kelas tu. bila aku rasa guys semua pandang aku macam sebelah mata! ohh godd betapa geram dan berdendamnya aku pada makhluk tertentu. that's why aku tak rapat sangat dengan boys nih. boys are annoying! haha

dan jahat ke aku andai bila aku dengar ummi aku especially memuji kepandaian orang lain melambung lambung tingginya dan terdetik dalam hati aku betapa aku benci insan tu? bukan benci mahu tengok dia mati. bukaaannn! cuma terdetik dalam hati aku, alaahh bukei panda sangat pun. aku pun panda. dok sanjung sangat la ore lain, tapi anok diri tok sei puji. ehem ehem, haha! dan aku yakin kata kata monolog aku tu tak jahat dan tak sewel pun sebab dengan monolog tu la aku jadi rajin nak pengang buku even sekejap >.< 



aku happy selalu, tak pernah tension, tak pernah sedih, tak pernah stress? haha. lawaknyeeeeeeeeee. seriously, bila aku ada masalah, aku cuba tuk simpan sorang sorang dalam hati. tapi bila dah tak boleh blah sangat dah masalah tuh, aku akan cari kawan kawan aku. kawan pun ada yang baik dan ada yang tidak. kalau kawan baik, dia akan jaga masalah kita dan kalau kawan yang tak baik, dia akan share problem kita sambil mengata kita dengan enaknya kan? #mungkin aku tergolong dalam kawan yang tak baik kot :'( sometimes i wish you could read my mind to know what im too scared to say.

bila aku ada masalah, pastinya aku menangis! bulan ni saja, even baru 9 haribulan, dah berapa banyak air mata yang aku titiskan? tapi, bila ada masalah, aku akan berlagak happy, macam takda masalah. happy go lucky! haha, pedih, tapi andai tu dapat kurangkan rasa sakit di hati, why not cuba kan? i dont know if anyone else has ever felt this way before, but when life just puts a number on you and you just feel this pain in your chest where you know your entire world is turning upside down before your eyes. and no matter how much you try to put a fake smile to make this pain disappear, that heavy feeling  comes back and weighs you down and it just hurts so much. di sekolah, aku gelak kuat kuat bagai tiada sopan *sejak bila aku sopan pun aku tak tahu*, aku ganggu ketenteraman kawan kawan aku, aku usik, kata kata aku yang bagi aku gurauan, tapi dianggap sebagai kata kata yang menyakitkan. dengan aku bergaduh manja manja sayang, dan buat aku gelak, sedikit sebanyak dapat buat aku lupakan perkara tu walau cuma seketika. 




let me speak in english ya :] looking back at everything, it is easy to pick out parts of life where we would want to change. the truth is that not so long ago, i wanted that happily ever after! to have that perfect life where everything was just right. i think i was too occupied on having this perfect life, that i forgot to just enjoy it. instead, i kept questioning on how it could of been better, or saying how life sucks, or just losing faith in everything that I should of believed in. hmm ;') the people is dying. the people is crying. the people is trying to survive. the people is getting hurt. the people is in a state of depression. the people is killing other people. the people is causing other people to cry. the people is causing people pain. the people is making others feel bad about themselves. and the people is ME !


dayah, hajar, suha! bila aku sedih, mesti aku ganggu! sebab? aku tak nak rasa keseorangan, kesepian! aku nak hidup aku dikelilingi even mungkin dikelilingi orang yang menyakitkan hati aku. dan serius, aku tahu diri aku agak gedik dalam kelas, errrr, agak menyakitkan hati, tapi trust me, bagi aku tu semua hanya gurauan. tak pernah pun aku niat nak sakitkan hati. dan percaya jugak, setiap bait bait yang keluar dari mulut kawan aku, tak pernah sekalipun aku simpan dalam hati, esp dayah suha! haha mungkin ada jugak yang aku simpan dalam hati :] tapi, rilexxx lahh. cooooooool lah aku! mekda benaaaaa. haha

dan ada jugak yang dengki dengan aku sebab kebanyakan kawan aku orang orang yang educated. contoh yang terbaik : mohd danial danish. kawan aku yang dapat straight a+ dalm trial sbp baru baru nih. hmm, aku pun tak faham kenapa mesti dengki dengan aku? heyyy common lah! macam bodoh je kau dengki dengan aku pasal benda benda bodoh ni. salah ke andai aku berkenalan dengan budak budak yang otak genius, bergeliga? salah ke? salah ke aku juga berharap andai aku juga dapat tempias dengan kegeniusan budak tu? salah ke? aku pun tak faham dengan otak orang lain nih. close minded!!!!!!!



aku gedik? amboiiii tu pun kau nak jealous kaaa? haha. dulu, memang tidak aku nafikan memang aku gedikk! form 1 mungkin. selalu layan laki. tapi since form 2, sorry aku dah berubah. bila aku tengok laki, aku rasa macam ????? errhhhhh! dulu, haha yang ni kes facebook. dulu, efbee aku ada 4998 friends dan request 1000 orang, dan masa tu aku main approve je. dan aduhhh ada la pulak yang dengki dengan aku. satu sekolah dengan aku. olohh sebab yo putih jah tu ore pakak add dio, oyak yo comei. acu kalu dio ite, comei ko. perghhh ayat kauuuu! macam ???? gilaaaaaaaa!!!!!! lepas tu, aku terus remove segala jenis manusia yang aku tak kenal dan last last tinggal 189 je friends aku dan sejak hari tu aku langsung tak confirmed request dari orang yang aku tak kenal. yang aku kenal pun ada jugak aku tak confirm sebab mungkin dia tu dari sekolah aku dan warakkk! kihkih

dan sekarang, pantang nenek moyang aku kalau aku terdengar orang cakap aku gedik?? tengok diri kau dulu, baru cakap aku gedik! selalunya orang yang gedik ni yang cakap aku gedik. what the heaven lah minah ! 

jangan terlalu menilai seseorang berdasarkan luaran sahaja. sebab mungkin dalaman dia tak terjangka dek fikiran kan? manusia ni pandai! takkan la dia nak share semua benda dengan orang lain? takkan la dia nak benarkan sapa sapa lihat air mata dia jatuh, bukan?




dan aku! bukan perfect, atau bukan juga hampir perfect! aku hanyalah seorang budak yang terlalu mudah terleka dengan godaan dunia! aku minta maaf dari hati yang paling dalam andai aku pernah lukakan hati.



kalau ada aku menyakiti dan anda simpan dalam hati je, takde guna! come and tell me lah. lagi bagus. tak perlu kau nak kutuk kutuk belakang aku. apa kata kau kutuk depan depan aku? aku tak amik hati pun sebab ye la, seperti yang kawan kawan aku cakap, aku ni sewel, takda perasaan. orang pijak kepala pun, biar je. okayyyyy bebeh? cool lah! rilex lah! tak perlu nak jadi skema sangat kot kan? haha. 




luahan hati ; 




i wish i can forget the pain. i wish i can forget the people who hurt me.i wish i can forget the bitterness. i wish i can fully let go. i wish i can move on. i wish i am that strong that they thought i am. i wish i can be free. i wish i am not scared. i wish i can fully forgive, not only forget. i wish someone will love me like i love them. i wish for happiness. i wish i can make it through. last, i wish i can i wish. 
and done! ok sekian, 




SHAHIRA SHUHADA BINTI MOHAMMED JAILANI :] 



0 oh ye ?: