Friday, February 24, 2012

addmath hew hew



 hari ni pegi tusyen macam biasa lah kan. tapi yang sadisnya, hew hew masa ADDMATH !!! 


iye, aku mengaku. aku ni memang krengg sikit bab study. memang dah sejak azali otak aku payah sikit nak catch up bila cikgu mengajar >.< tadi belajar tajuk integration :) jadi, aku banyak lah bertanya kat cg halim. tanya itu tanya ini. even soalan senang sangat ! potpetpotpet macam selalu lah kan? tanpa mengira perasaan malu depan jantan. ahaks! 


hello! takda maknanya aku nak malu dengan laki kalau pasal study. kalau ada manusia macam tu, itu bukan aku. sebab prinsip aku, aku pergi tusyen bukan nak tergedik gedik dengan jantan. nooo! aku pergi tusyen sebab aku nak study. hanya untuk study - membalas jasa parents aku. lagipun aku tahu baba susah nak cari duit tuk biayai tusyen aku. jadi, aku sebagai anak, takkan pernah sia siakan duit baba aku hanyalah untuk pergi bercouple kat tusyen ke, main main dengan kawan ke, nooo! sebab tu la aku lebih suka pergi tusyen yang takda kawan aku. hahaha XD macam tusyen kimia. aku takda kawan dan memang aku bukan sorang yang minat / cepat berkawan. jadi, aku bersendirian. kesannya, masa kat tusyen insyaallah aku fokus terus apa yang cikgu ajar. bila kawan tanya aku soalan pasal study, baru aku jawab. kalau tak, okayyy bye tak payah gatal gatal nak cakap dengan aku. ( wahh eksyennyewwww ) haha XD 


back to the topic. jadi, aku tanya la cg halim tu. macam macam soalan. bila aku fikir, ya allah malunya bodohnya aku tanya soalan yang adik aku pun boleh jawab. hadoiii --' haha - tapi aku rasa tadi takda lah bodoh sangat kot aku rasa soalan aku. semuanya pasal integration rasanya. soalan cerdik lah jugak aku rasa. hihi




nak bukti, tadi aku tanya la cg pasal penggunaan kalkulator, jantan jantan semua tu gelak sebab lawak! huhhhh apa apa je lah mangkuk! tak lama lepas tu, ada la girl ni tanya pulak. terus terbit dalam hati aku 'takda la bodoh sangat soalan aku tu. kalau bodoh, tuuttuutut pun bodoh macam aku jugak. ahhaha'


aku tanya lah. banyak gilaaa soalan aku! macam minggu minggu yang lepas jugak. KOT. haha XD last last, aku pun rasa aku faham lah kan, aku pun tanya lah cikgu. ' cikgu, KONKLUSINYA' aku cakap konklusi jewww, terus mangkuk hayun ( guys ) gelak. dia perli laa. cakap, 'wow! konklusi benaaaa' mangkuk hayun beramai ramai gelak. memang la masa tu aku tergelak, terasa macam 'gilaaa skema akuuu ayat bm tuwwwww haha' lepas tu, aku sudahkan lah soalan aku tuh.


tak lama lepas tu, aku tanya lagi. hmmm >.< aku tanya, ' cikguuu! nok tanyo ' pah mangkuk hayun sekalian tu cakap ' konklusinyaaaa' cerrrr --' berasap hatiii !!! dah la ada sorang girl ni cakap, 'weh! lepas ni mu oyak tuntasnya la pulok weh' haha :') hina sangat ke soalan aku tu ? salah ke aku ter-salah keluar konklusinya tu ? haihhh sadis nye. 


dan lepas tu, aku tanya pulak. haha >.< guys tu gelak lagi. grrrr --' cg pun cakap, 'jangei wak nganyim awok. dulu, anok murid sayo ni, sayo ingat lagi namo dio. nama dio azam. kalu dio tok mari koloh gak, senyap jah kelas. budok budok pun sero sunyi. tapi addmath memei a+ ahh. baru baru ni, dio mari koloh, nok pengesahan. sayo pun tanyo lah, azam! mu mari wak gapo koloh. azam tu pun balas cakap, sayo mari nok amik cop cikgu. cikgu tanya, mu buleh rapo aje? azam tu pun cakap, 4 flat jah cikgu (dengan selambe). cikgu terkejut, mu nih aje, tok beruboh beruboh. sempoi jah.


masa tu sumpah aku rasa nak nangis derr --' haha XD aku ingin tempatkan diri aku di tempat azam tu ! 


huda pun cakap ' weh mekda! po mu doh weh. kalu takdok mu dalei kelas, memei senyak kelas.' lepas tu kan kan, aku pun sekali lagi cakap, 'cikgu! breti meta cito, sayo nok tanyo bendo. iye, sekali lagi mereka gelak. huda sekali lagi cakap, mekda! toksoh caro sep2 nih. yo tok tahu result addmath mu berapo, sebab tu sep2 yo suko. yo ingat mu bodo addmath tu mekda. aku sero kalu yo tahu addmath mu, senyak ah mulut sep tu.' hati aku berbungoooooo~~~ haha XD 




lepas tu, aku pun cakap lah kat cikgu masa balik, 'cikgu! timo kasih la sebab jawap soklan sayo'. sekali lagi mereka gelak. OMG aku berdendam dengan mereka. sumpahhh! haha XD (just kidding) 


guys! aku berjanji! aku akan tutupkan mulut kau kau sekalian dengan result aku. aku akan buktikan, dengan soalan soalan bodoh aku tu lah yang boleh buat aku dapat 100% buat sekalian kali dan mungkin buat kau jugak. sebab aku tahu dan percaya, bagi sesetengah makhluk, bila aku bertanya soalan bodoh tu lah boleh menerangkan apa yang mereka keliru. so, shut up your mouth! tak payah nak hina hina kalau student lain tanya soalan bodoh sekalipun. mungkin bagi kau, gelak kau tu hanya gurauan. tapi, mungkin bagi orang yang kau gelak tu, satu perlian ? kau tu dah hebat sangat ke ahhh? suka hati aku lah nak bertanya banyak ke tidak! at least aku belajar! aku nak kau semua tahu, dengan kau perli aku tu bukannya boleh buat aku dapat 11a+ pun! so, pergi mati lah nak hina aku pun. 


bila naik atas kereta, aku cerita kat ummi. macam selalu. aku luah semuanya. dengan BESU okayy ? haha XD ummi aku gelak! grrr ummi aku. haha XD 


sebenarnya kan kan, aku tak marah pun dengan mereka. sajee je tu. haha XD tak kisah la kan apa yang mereka nak ketawakan kan? samada kebodohan aku ke atau kebodohan mereka. tak kisah. serius! kan aku dah cakap prinsip aku, aku pergi tusyen bukan untuk apa apa, tapi hanya untuk study. so, sapa sapa yang nak jatuhkan spirit aku, go to the heaven lah kan ?


semua yang aku buat, hanyalah untuk aku dan untuk titiskan air mata parents aku bila tengok aku berjaya. sekian <3


kata teacher noor ; 


Seorg guru lebih suka murid yg bertanya even soalan bodoh sekalipun sbb itu bukti murid fokus utk berjaya. Let them laugh, dear... At d end, u're d one who will laugh the longest :)


yang bodoh cerdik, 
shahira >.<

0 oh ye ?: