Wednesday, February 22, 2012

aku nak kahwin !

haha XD macam kemaruk nak kawin pun hadeeee nooo. hihihi ^^ 

ustazah cakap, 'kalu awok besero gatal doh nok gewe, oyak ko mok ayoh nok breti koloh, nok nikoh. senei cerito. dari hok dok berzina sano sini tuh? sayo pelik mok pok lonih, kalu anok ado gf/bf, ke hulu hilir berkepit po gapo, tok maroh. tapi kalu anok mitok nok nikoh, nyo maroh pulok doh. oyak gatal la. gotu lah gonih lah.

sebenarnya tadi, kat sekolah, tiba tiba kawan aku cakap 'mekda! nanti kito tengok sapo nikoh awal dulu deh. mekda ko, ore ko, dayah. ko suha. hahahahahha' aku pun cakap la, bakpo dengei sep sep mu nih? gatal nok menikoh eh. tapi gak aku pun nok nikoh ugok ah kalu sep sep mu nok nikoh. haha. tapi kei, yo kalo kalu ore skema hok nikoh awal ni. kalu po ngokngek mace ore ni nikoh lewat. well biaso la mugo nesio tok gatal kei kei. haha :]

haha. sebenarnya bukan gatal sangat nak kawin pun. hellooooo im still young youngg okayy? takda maknanya aku nak kawin kawin masa muda. bila aku cakap tu, niat nak gurau gurau je. tapi ada hari tu, masa aku tengah syokkkkk buat addmath (ehemmmm haha) adlin tanya aku, da! yo nok nikoh dengan sapo da? haha XD memang mangkuk hayun punya kawan. lepas tu dia sambung, dia cakap saya kalu boleh nok nikoh dengan pilot. semakkkkk! aku pun gelak habis habis. then, aku cakap. kalu adlin nok nikoh sebab semak ko comei ko, baik tok soh lin. buat cuci mato boleh la. tapi kalu nok wak jadi pasangan, toksok la. takdok jugok semak nanti. kedut kedut po tulo lakow. (waraknya i~~~ )

aku pun cakap lagi, kalu buleh ore nok nikoh dengan doktor. ore kei nok sangat sangat jadi doktor, tapi sero tokleh jadi doktor sebab ore takut darah. kalu ore nikoh dengan doktor, buleh yo ajar ore pasal medic ni time ado free. tapi tok kisoh pun lah nikoh dengan sapo sapo, asal bahagio hidup dunia akhirat. hew hew hew >.< tapi yang penting, dio buleh jadi imam ore tiko ore nok mayei. tu yang penting, semak ko udoh belakei kiro. agamo first wei! haha >.<

dan pulekkk, sekarang ni ummi aku asyik fikir aku kahwin. pergggggg gila mak ayah aku! hikhik ^^ ummi aku ni agak open sikit, dan sporting banyak banyak. apa apa hal, roger kat dia. haha XD yang anehnya, baba aku pun gila join sekaki tapi tak la seteruk ummi aku yang kringg krengg tuuu. 

tapi, serius. aku malas la nak fikir kahwin kahwin ni.  couple, lagi lah. ke hulu ke hilir dengan laki yang tak sah. dah banyak dah dosa aku. tak sanggup lagi aku nak tolong beratkan bahu kiri aku lagi :'] insyaallah nanti kat uni, aku tak nak lahh berpasangan dengan mana mana jantan. aku nak jaga diri aku sepertimana aku harap pemilik rusuk tulang aku jaga diri dia. kalau aku inginkan seorang yang soleh, aku pun kena jadi orang yang soleh kan kan? fair and square. OMG OMG OMG ! haha XD macam entah apa apa kan? 




tapi, serius la. cikgu aku pernah cakap, awok keno mikir bendo bendo ni sekali sekalo. tokleh otok tutup lajok. kalu awok sero tok suko kalu tok laki awok wak gapo gapo, ho gitu lah tok laki awok tok suko awok wak. kalu ore oyak awok ni gelenya sebab nok nikoh, tok soh caro sebab hakikatnya dio lagi gelenya dari awok. at least awok mikir nok lunaskan fitrah caro yang benar.

mungkin sapa sapa yang baca blog aku ni cakap aku ni entah apa apa, tapi biarlah. aku tahu apa yang aku buat. kalau aku syok sorang sorang pun, aku je yang tahu :0


aku pernah cakap kat ummi, kalu kakak nok nikoh pun, kakak nok biar ummi dengan baba kenei. restu. kalu ummi tok kenei, kakak putus ahh. biar lah jerit dulu pun, asal tok jerit kemudian. jate ni beribu, ummi baba sorei jah atas dunio :) yes, lelaki itu wajib dan pasti mendapat restu dari ummi aku! wajib. dan wajib jugak orang kelantan! haha :)

ohh maii apa aku nih ! post ni gara gara mereka - sahabat, kak rina >.< , ustazah, tak lupa jua ummi ! 

nasihat aku, sapa sapa yang bercouple tu, ke hulu ke hilir tanpa mengira dosa tu, apa kata kau orang pergi jumpa mak bapak korang dan cakap yang kau tu nak kahwin. dah tak sanggup nak buat dosa. opss! mesti mak bapak kau bagi green light punya. kalau tak bagi, memang sah sah krenggg. haha. ye lah, baik bagi kahwin kan? kalau ter-zina. apa cerrr? lagi parah. tu laaa, lebik baik mencegah dari merawat sayangggs sekalian :) dan bila kau kahwin kan, banyak gilaa dah kau kurangkan dosa zina kau tu tahu. 

1. zina mata : bila kau date, mesti punya kau tengok, tatap gewanggg kau sepenuh hati sampai nak tercabut dua anak bijik mata kau tu. konfemmm punya lahh ( kalau date lah) kalau kau tatap muka pasangan halal kan, takke dapat pahala tuuu ? 
2. zina telinga : haaa, yang kau dok bergayut duo puloh lima jam sehari tu, bukan guna telinga ehhh ? zina tu weiii ! 
3. zina kaki : berjalan pergi date! jalan situ sini dengan pasangan, dosa tu wei. tak payah nak jiwang sangat kottttt.
4. zina hati : apabila kau saling merindu dan lunaskan dengan call / jumpa.



tapi ummi baba tak perlu risau derrr --' kakak takkan pernah mintak nak kahwin. haha XD sebab kakak masih ada banyak perkara yang perlu kakak buat sebelum berkahwin. 

kejar cita cita dahulu sebelum kejar cinta. berbaktilah dahulu terhadap ibu bapa sebelum berbakti pada suami. ye dokkk ?


1 oh ye ?:

! Wani Mahassan ! said...

Kak, kalu calon suami buke ore klate, tok sei ko ? :)
Wajib klate jugok eh ?