Friday, March 02, 2012

mimpi ngeri

andai saja perkara tadi tak berlaku, pasti aku tak menangis seharian hari ni. andai saja aku tak berebut dengan yana, pasti aku takkan kecewa. andai saja aku tak pergi tusyen hari ni, pasti aku takkan merana hari ni.


ya allah, aku terlalu takut andai perkara yang berada di benak fikiran aku ini benar. sungguh aku takut ya allah.


aku berasa masa depan aku gelap segelap gelapnya. tiada lagi mentari yang mampu menyinar dalam hidup aku andai itu benar benar terjadi.


musnahlah harapan aku untuk menjadi pelajar cemerlang dalam spm.


hati aku sakit ya allah, hati aku merana ya allah. sejujurnya hari ni sangat lebat aku titiskan air mata. di tusyen, atas kereta, rumah cikma, bilik aku dan juga dalam tandas. pasti andai air mata aku ditadah, banyak yang akan dapat.


pening aku memikirkan semua ini. aku berasa diri aku tiada gunanya. ya allah :'( saat ini mungkin aku sedang mengalirkan air mata.


ya allah, ingin sekali aku mengadu pada orang lain. tapi aku tak mampu.


semua menyangka aku letih, stress sebab fikirkan spm. semuanya menyangka yang aku demam, sakit. air mata aku bagaikan tak mampu lagi untuk aku tahan. terlalu sakit, terlalu kecewa, terlalu takut, terlalu sedih untuk aku ungkapkan perasaan ini.


pasa saat 'dia' mengeluarkan kata kata itu, bagaikan satu rejaman yang menimpa ke atas aku. terlalu sukar untuk aku menerima, lalu aku menangis sepuasnya.


tanpa segan silu, aku menitiskan air mata depan kak mira. ingin sekali aku luahkan, tapi rasanya tidak mungkin.


andai itu terjadi, tiada lagi manusia yang hatinya keras macam batu. mungkin manusia itu akan menjadi manusia yang paling dayus dan paling lemah. manusia yang sering mengalirkan air mata apabila mengenangkannya.


esok lusa exam. tapi aku tak larat untuk study. otak aku sakit, aku rasa nak demam. aku rasa tak larat nak pegang buku. at least, biarlah aku restkan otak aku untuk hari ni.


maafkan aku jika aku bukan aku lagi.


ummi pesan supaya tak fikir apa apa. dan aku sekarang, entah. bila ummi aku cakap macam tu, aku angguk dan berlalu pergi sambil titiskan air mata.


tidak adakah seorang manusia pun yang sudi tempatkan dirinya di tempat aku? alami apa yang aku alami sekarang ni? 


tapi aku yakin. semuanya tidak benar. semua mimpi ngeri tu tak betul : ) insyaallah. allah pasti bersama aku, kan teman? pasti ada hikmah atas apa yanag berlaku.


2 MAC, pasti aku akan mengingatimu sepanjang hidupku. 



0 oh ye ?: