Monday, June 18, 2012

Midyear

assalamualaikum blog kesayanganku yang tercinta ;')

mula mula aku nak cakap yang aku suka sangat taip luahan hati aku dalam blog nih. suka sangat. banyak aku habiskan masa tuk blog ni tahu tahu? kira blog ni antara benda yang paling penting la dalam hidup aku kot. wink wink ^^ blog dah macam diari personal aku. sebab tu la aku tak harap orang baca pun. cukuplah nanti aku mampu tersengih sorang sorang depan lappy bila baca balik post lama yang menonjolkan sifat ke- tidakmatangan aku. hahaha



kalau boleh, tiap kali ada moment yang wajib aku ingat dalam hidup aku, aku nak post dalam blog nih. tapi tu lah haa, masa tak mengizinkan sangat ;') sebab tu lah aku tak buat tuto nak tarik follower ke buat apa ke untuk naikkan stats. mungkin dulu ye kot. errr? biasalah. kan aku dah cakap, aku tersengih depan lappy bila ingat balik ke-tidakmatured-an aku dulu. hahaahhaha

so, sapa sapa, tolong jangan silap faham. aku takda niat langsung nak tunjuk bagus ke apa ke, tunjuk apa apa ke dalam blog nih. cuma ye lahhh, aku memang direct. why not you all let me to be myself? kalau ada yang tak kena, tegur elok elok. bukan ke baik tu? kan kan. 



back to the topic. memandangkan tiap kali result wajib aku kenang sepanjang hidup aku tak kira lah masa form 1 sampai form 5 ke, so aku taip luahkan perasaan ah sekarang. hahahhaa

sekarang aku dah dapat 10 subjek, 1 subjek je tak dapat lagi. cer teka subjek apa cer teka. haha. tak perlu kerah otak sampai sakit kepala nak tahu subjek apa yang tak tahu lagi sebab memang dah boleh agak subjek apa. semestinya arabbb ! oh baby baby. hahaha ^^

first, tak silap aku dapat BM. aku agak speechless jugak ah dengan diri aku sendiri sebab aku dah bergaduh dengan cikgu pasal result. hikhok. calang calang orang boleh 'bergurau senda' dengan cikgu yang memang tahap bekengnya melampau kalau tak kena cara. hahaha. macam ni, aku nak betulkan banyak markah. aku nak suruh cikgu check. satu satu dapat markah. lepas tu ada lagi, cikgu aini cakap, 'eh awok ni banyok lah nyoh! bo bo ah sayo malas doh check hok awok.' aku pun terus jawab, 'eh cikgu! tokleh gitu cikgu. ni melibatkan maso depan sayo nih cikgu walau so markah.' cikgu tunjuk muka marah beliau tapi tak dapat sebab dia nak tergelak. hahaha

second, dapat result BI. oh mak kau aku speechless bila aku tahu aku dapat A- sebab masa exam tu satu habuk pun aku tak tahu apa aku jawab especially pasal taylor tu. hahaha. jujur ah aku cakap. takda satu benda pun aku faham petikan pasal taylor tu. sumpah! yang aku tahu taylor tu budak 'istimewa'. tu je. yang lain aku just agak dan buat olok olok macam aku ni expert english dan just go through buat. hahaha tak sangka part tu aku dapat full. memang terngangaaaa!!! haha. memang ah orang lain dapat tinggi dari aku. tapi apa peduli aku? ada aku kisah? aku dah habis bersyukur okayy dengan result BI aku sebab memang paling maksimum aku target B. bukan B+. aku tahu kemampuan aku setakat mana. so, be grateful !


then aku dapat result sej. haha okayyy cikgu. terima kasih. memang saya tak study mana pun hari tu sebab saya letih, muakk dah dengan sejarah hari tu. hakhak.entah kenapa hari tu saya rasa malas yang teramat sangat nak hafal sejarah. hahaha. maaf cikgu :')

for pqs and psi, half of my friends got A+ for both subject. and i? of course lah tidak kalau bab hafal hafal kena masuk dalam otak lepas tu all out atas kertas. memang aku agekk ah low kalau bab hafal nih. entah kenapa tak rasa apa apa pun bila mereka dapat a+ tuk dua subjek nih dan entah kenapa jugak tak rasa kecewa. huhuhu ^^

and for bio, kim, fiz. alhamdulillah sebab hari tu aku langsung hentam apa yang aku rasa buat. aku just all out. buat apa yang ada dalam otak tanpa kira betul atau tak especially bio fizik ahh. agak speechless bila bio dapat paling tinggi antara 3 subjek sains tu. hahahaha. memang aku tawakkal, berserah pada allah 100% untuk 3 subjek nih. and yes, target fail !

mm, alhamdulillah. aku tak target A pun sebenarnya sebab mathmode exam last and masa tu aku tengah fobia tengok nombor lepas aku takleh jawab addmath hari tu. and yes, agak speechless tahu result haha. and only this subject i got a+ in this midyear. hahahahhah sila gelak.

ADDMATH ! tak sabar sabar nak taip. woot woot, tapi, aku dah post hari tu sebab aku terlampau eksaited,huwahuwahuwa~


jujurnya, apa yang aku target luhur dari hati yang suci ( HAHAHHAHAHA ) ialah :


BM - 70 
BI - 70
BA - antara C / D 
SEJ - 75
PQS - 75
PSI - 75
MM - sekitar B 
MT - FAIL dengan bangganya 
BIO - B / C+
FIZ - B / C+
KIM - A / B+ 
ni result midyear aku :

BM  -  A
BI  -  A-
PSI  -  A
PQS  - A-
KIM  -  A-
FIZ  -  A-
BIO  -  A
MM  - A+
MT  -  A- 
BA - still waiting :') maybe antara C / D kot. wahahhahhaha~

overall, yang aku boleh cakap. result aku kali ni down dari exam lepas. tapi exam kali ni aku rasa sangat sangat bersyukur ke hadrat ilahi. alhamdulillah sebab exam kali ni tercapai target. syukur pada nikmat allah :))


" Never lose hope. Stay close to Allah and when you mess up, go back to Him. Never, ever stop going back to Him. Repent often. Cry to Allah. And hold on tight—with your life—to His remembrance and to prayer. If you do this, you may get wet, but insha Allah never drown in this ocean of dunya. "

thanks for everything ya allah :')) 

sesungguhnya addmath telah banyak bagi aku kesedaran. aku rasa allah nak bergurau dengan aku. dan allah nak tegur aku supaya tak riak, supaya tak sombong, supaya sentiasa pupuk sikap mahmudah, dan so onnnn supaya lah kan ?

addmath, i'll try to get A+ for you in SPM. 

sekian.

1 oh ye ?:

najwaMazlan said...

okay! Result you mmg cool lah IRA!!!
dengki. -.-'