Saturday, June 23, 2012

StoryLine

ya allah, aku rasa speechless bila ada seorang sahabat cakap dia dan kawan aku jelous dengan aku. aku rasa macam whatttt? jeles dengan aku? ape kes pulak nak jeles dengan aku yang takda apa apa nak dijeleskan. kan ?


dia kata si A nih selalu cakap kat dia yang si A nih jeles dengan aku. sebabnya, dia cakap, bila aku rasa jatuh, down ke atau apa apa ke, ramai yang backup aku, ramai yang support aku, ramai yang motivate aku, bagi semangat, bagi kata kata tuk sedarkan aku, bagi harapan kepada aku, atau sebagainya. tapi dia tak macam tu.


dan dia jugak cakap aku ada ummi yang selalu support aku bila aku jatuh. aku macam ya allah, ye ke dia nih? aku rasa tak pun. sebab selama ni, jujur aku cakap, aku rasa hidup aku keseorangan. tak ada sapa sapa pun yang bersama aku masa aku jatuh terduduk menyembah bumi. hanya ada ummi aku sorang. bukan 'ramai' seperti yang diperkatakan. selama ni aku rasa aku langsung tak dihargai. aku langsung tak disayangi. aku langsung takda talent yang menarik untuk buat orang lain sayang aku. noo! i thought im not have any special things like the rest. im stupid, im crazy in my way and etc. 




tapi bila aku fikir, ye ye, baru aku sedar. selama ni ramai yang support aku bila aku jatuh. especially yang paling aku merasainya bila aku down nak mati masa addmath hari tu. ramai yang sokong aku. motivate aku. iman, a.syauqi, ummi, adlin, hanan dan semuanya lah. dan bila cikgu cakap dengan kiasannya aku tak layak dapat best student, ramai yang bagi aku inspirasi. ummi, k.marina, barak, a.azhim, a.asri, adlin, huda, dayah dan semuanya lah! (sekarang mungkin aku sedar kenapa cikgu cakap aku tak layak jadi best student. mungkin nak tegur aku. KOT - dayah cakap. and i just smile for it only if it true. XD ) 


bila aku rasa down pasal arab ( oh ye ke aku down? rasanya salah vocab kot aku letak down situ. hahaah ) kawan kawan siap offer lagi bantuan mereka nak ajar aku. ya tuhan, aku tak tahu nak rasa apa.


lepas tu, kelmarin. ada kawan cerita pasal cikgu siti cakap kat mereka pasal aku. just ? ya allah, tak tahu nak kata apa. bersyukur sangat sangat. insyaallah dengan izin allah aku akan pastikan aku dapat A+ for chemistry. dan addmath :) masa addmath, aku tanya cikgu halim samada aku ni boleh tak dapat A+ untuk addmath pada firasat cikgu. cikgu cakap, insyaallah boleh. insyaallah cikgu! saya akan usaha semaksimum saya.   




dan kelmarin jugak, aku tengok aku cikgu ni muka sama dengan kawan aku yang ? OMG terpaku ! sampai aku selalu tengok muka cikgu tu. mengingatkan aku kepada nostalgia silam. wahahhahah~ cikgu cerita pasal matrik, asasi dan etc. lepas tu aku bangkang cakap cikgu. cikgu cakap aku nih mesti budak debat. whattt? saya ada bakat untuk jadi debator eh cikgu? hahahahhahaha saya rasa nak tergelak. saya debat? ya allah. saya nih, konfiden pun takda cikgu >.< aisyah cakap, agak agak kalau aku berdebat dengan afeef, mesti aku menang punya. hahahah. nak tergolek terbalik !!!! 


jujur lah aku cakap. aku akan memang terkezut tahap chepanzee kalau ada cikgu yang ingat nama aku. dan aku akan rasa aneh + pelik. sebab aku rasa mesti cikgu ingat nama aku sebab aku berperangai buruk kot. KOT. aku rasa cikgu kenal aku bukan sebab aku ni cerdik ke apa ( sebab aku nih tak cerdik punggg. sayunyewwww hatikuuuu ), atau mungkin cikgu kenal aku sebab mulut aku nih selalu potpetpotpet kot. 






haaaa, cakap pasal potpetpopet. tadi, kat karisma. ada aku, aisyah, huda, nareesa, qilah, imah, and lil of guys KOT. imah dok popetpotpet macam taknak berhenti. dan aku pun jadi curious jugak lah pasal diri aku sebab aku rasa aku nih dah macam murai tercabut ekor. aku pun tanya aisyah, 'syah! ore potpetpotpet toksei bereti jugok ko kecek eh? hahahahah' imah cakap, 'dok eh. sha potpetpotpet bila nak tanya cikgu je. kalau dah start nak berdebat dengan cikgu, memang mulut sha tak berhenti.' alhamdulillah. hahaha. aku rasa mulut aku ni memang suka sangat potpetpotpet sampai aku pun jadi tertanya apa benda yang aku cakap. hahahha


masa balik, aku tengok ada orang text. wirda. dia text aku cakap someone nak nombor aku. haaaa, ni satu lagi yang aku rasa aneh. aku kadang kadang hairan bin ajaib lah sikit bila ada orang kenal aku especially laki. memang aku sangat sangat aneh bila ada orang kenal aku. aku tak tahu mereka kenal aku dari hulu hilir selatan barat utara timur mana. serius. nak kata aku famous ( OMG OMG HAHAHA gilaaa hapa ? ), memang taklah. sebab aku nak famous apa benda pun aku tak tahu lah. memang aku tertanya tanya bila ada orang kenal aku. mungkin mereka kenal aku melalui efbee kot, tu yang kawan aku cakap. ye, mungkin KOT.




last but not least. pengorbanan seorang ibu. pengorbanan ummi tercinta tersayang dan pelbagai vocab yang guna ter lah yang penting. semalam aku ada cakap kat ummi yang aku nak tusyen fizik form 4 kat pakar tapi sebelah malam. aku tanya ummi aku samada boleh ke tak, letih ke tak, mampu ke tak. aku pun fikir jugak,ummi aku balik pukul 5 nak dekat pukul 6 sehari, takkan ummi aku mampu kot nak hantar aku pergi tusyen. nak tahu ummi aku cakap apa, 'boleh! gi ah nok gi tusyen mano pun kak. ummi boleh eh nyo. kalu ngatuk, tido atas keto. lagipun, gedio sangatlah hok ummi duk tunggu sari sari gi tusyen kalu kakak boleh kejayaan hok boleh wak umm gebah hidung.' ya allah ummi !!!!!!!! aku rasa nak menangis. tapi biasalah. EGOOOOOO!!!! 


aku akan pastikan aku dapat straight a spm nanti untuk balas jasa umi. tapi, andai allah tak izinkan,what can i do ? 






p.s : ya allah, tolong kembalikan niat asal aku, prinsip asal aku bila pergi tusyen. jangan kau lalaikan aku dengan mainan perasaan yang gila ni ya allah. kembalikan diri aku yang dulu. prinsip bila aku pergi tusyen, niat aku hanya untuk study! bukan untuk apa apa. tapi sekarang ya allah? aku rasa ??? entahlah. ya allah. jauhkanlah hati aku dari benda tu. jangan biarkan aku terus tertarik. aminn --' 


aku tak tahu apa yang dah jadi pada aku sekarang nih. 


sekian :)



0 oh ye ?: