Sunday, July 15, 2012

( baru aku perasan yang dah lebih seminggu aku tak bukak facebook atau apa apa sekalipun. muahahhahaha~ banggaaaaaa ! TERSANGAT SANGAT okay ? :D )


even aku jarang online. tapi blog memang aku wajib bukak, untuk tahu perkembangan semasa. hikhok. tiap kali aku online, mesti aku harap kak irine update blog dia pasal wedding dia. suka tengok kak irine. lawaaaa (: husband dia pun handsome XD 




back to main topic. hari tu kan kan, errr --' aku tak tahu nak cerita macam mana. hmm, dulu kan, sebelum sebelum isnin lepas, aku rasa badan aku letih sangat sangat. TERSANGAT. bukan lah letih sangat kot sebenarnya,cuma yang aku pasti, aku nak tido tido dan tido dan terus tido. tiap kali aku nak study, mesti rasa nak tido. 


semua orang tahu ( eh ye ke ? ) yang aku suka tido. raja tido ah! imagine, aku yang selama ni suka tido, rasa muak, bosan, boring dah tido. MENYAMPAH nak tido. tapi even rasa gitu, still tidoo. hahahha XD


then, aku rasa aneh, ajaib, hairan dan segala macam vocab yang maksudnya weird lagi lah dengan diri aku. sebab aku suka sangat tido. dan aku pulak jadi sensitip tiba tiba. erk? haha XD orang cakap apa, aku rasa nak menangis >.<


so, aku pun amik keputusan tanya cikgu bio aku. cikgu tu tok bomoh. aku tanya la cikgu pasal diri aku yang suka tido sampai aku rasa aneh dengan diri aku. letih tak bertempat. so, cikgu pun suruh la aku tuttttttttttttttttttt. ( RAHSIA PRIVATE )




mula mula tahu, ohmakkau scary tahap cipan ciput rasa macam nak tercabut dada aku bila kak nor letak tangan dia atas kepala aku dan bergetar tangan dia. lepas tu cikgu bio cakap lah, saya perasan selama ni muka awak bukan muka putih awak yang sebenar. muka awak lesu. muka ma--- OMGGGGGG! takuttttt. lepas tu cikgu cakap, sekarang ni baru muka awak yang sebenar. sungguh, tak tipu. bulu roma aku tinggi menegak masa tu. 


okay lupakan ! yang lepas biar lepas. aku yakin dengan allah. aku tak nak ah percaya benda benda gini. sebab benda ni berkait dengan kepercayaan terhadap allah. aku tak nak terpesong, so just go on. tapi kena take note jugak benda benda macam nih sebab ia benar. 




sekarang ni, horaaaaay baru semangat sikit nak study! even letih sekalipun, insyaallah akan struggle. untuk ummi baba (:


30july2012 - TRIAL :) trial jeeeee pun kan kan ? bukannya SPM lagiii. haha XD




kalu awok sokmo mikir nok tinggi dari ore, gilo lah awok sebab nok perfect sokmo. just accept who you are.


yakin dengan janji allah. kalau usaha kita setakat tu,so terima je lah result yang setakat tu kan. adalah tu allah nak tegur. just think positive bebeh (: jangan terlalu semakkan fikiran dengan benda yang TEMEH REMEH ( KONONNYA ) enjoy your life. 



kan manis kalau kita dapat kejayaan setelah kita mengharungi pelbagai kegagalan. masa tu, kita akan appreciate gila. alaaa, dalam kehidupan, mana mungkin semuanya perfect kan? kalau kita renung, muhasabah sorang sorang, semua benda ni samada kegagalan ke kejayaan sekalipun, sebenarnya perencah kehidupan, penyedap kehidupan. tak enjoy ah hidup kalau perfect selalu. kan kan ?


there is no rose without thorn.


sekian (: - mahu menuju kejayaan hidup dunia dan akhirat.

0 oh ye ?: