Thursday, September 13, 2012

i love you, friends

assalamualaikum sekalian alam (:

taknak cakap panjang mana pun. ni pun aku try selitkan masa aku untuk post entry ni sebab post ni akan menjadi kenangan yang paling terindah dalam hidup aku selama mana aku hidup di bumi MMP. selama ni, aku tak pernah expect pun yang aku akan rindu dengan semua ni. tapi sekarang pun aku dah ada feel rindu merindui each other. acewaaaahhhh. lol :P


nak dijadikan cerita hari sabtu baru ni, MMP buat sambutan hari raya. dan yang aneh bin ajaibnya, first time dalam sejarah MMP boleh pakai baju raya. haha --' kesian senior senior yang lain sebab tak dapat merasa. hikhok ^^ aku rasa tahun ni agak special lah berbanding past year. macam macam perubahan yang dibuat. contoh yang tergempak - raya sabtu ni lah. second, tahun ni first time sambut maulud nabi sambil berarak sakan lagi dan tahun ni jugak buat pertandingan antara pondok (tahun lepas takda)




masa mula mula tahu dapat pakai baju raya, tipu sangat leee kalau cakap tak rasa happy. semua student kelas aku tepuk tangan masing masing sambil tunjuk muka keghairahan tak sabar nak tunggu hari sabtu. tapi tak termasuklah aku. aku cool jeeeeee. hahaha --' tapi yang spoilnya, kena pakai tudung sekolah. never mind lah kan? dapat pakai baju raya pun dah bersyukur yang amat sangat. dan perkara yang perlu dihighlightkan ialah FIRST TIME PERGI SEKOLAH MMP TAKPAYAH PAKAI UNIFORM!!! hahahaha - perkara ni buat aku tak sabar nak get out from MMP. ohyeahh cepatlah SPM. aku dah malas nak pakai uniform buruk aku ni lagi. 


masa bangun pagi sabtu tu, memang seronok sakan ah weii. kamera pun aku dah siap charge. exciteddddd!! masa sampai kat sekolah, kecut perut aku bila tengok ada certain person pakai uniform. tapi, eh ada aku kisah ??? redah je lah weiii. masuk je sekolah dah tak rasa macam student mmp, tapi rasa macam spm leavers. huahuahuwa`


mula mula masuk kelas, first thing yang aku nampak ialah hajar. hajar dah start pakai spekkkkk. even aku rabun, tapi dia yang aku nampak dulu. kiranya ada magnet lah antara aku dan dia. even kami tak serapat dulu :| abaikan. 


ok, lepas ni aku dah taknak berceloteh dah. just tempek tempek gambar je. caption sikit sikit (: tapi aku rasa panjang jugak post nih. tengok ah kalau tak caya. haha





nama dia ni sarah (: aku tak tahu kenapa. jujur lah aku cakap. antara banyak banyak person yang aku jumpa, sarah ni antara manusia yang sangat suka aku tengok. boleh dikatakan dia antara inspirasi aku lah kot. aihh aku tak tahu nak cakap mana perasaan aku. tapi yang aku tahu, sarah sangat awesome. aku tak pernah tengok sarah stress, sedih atau seumpama dengannya. aku selalu tengok dia happy je memanjang. sampai aku terfikir, 'eh dio ni nih memei takdok problem eh dalei hidup dio?' aku jeles tengok life dia. dia baikkk sangat sangat. 

yang paling aku ingat tentang sarah ni kan kan, hahaha ^^ serius aku rasa aku ni kawan yang sangat baik time tu. wahhahaha~ tak pernah langsung buat macam tu selain HANYA UMMI. tak pernahhh okay? selalunya bila aku tengok kawan sedih, aku just cuba tenangkan dia. macam tu je lahh.


tapi aku sendiri pun tak tahu kenapa dengan aku masa tu. ginih, hari tu kan kan. exam mac addmath. sebelum masa paper addmath tu, aku tengok sarah tak buat latihan pun. just tengok tengok formula then relax. tapi, tak kisah la kan sebab sarah memang bijak addmath pun. masa exam hari tu, aku takleh jawab. blur habisss lah weh. aku pergi tempat fina, sarah apa semua. then aku tengok sarah telengkupkan muka dia atas meja. bila aku tanya kenapa, mereka cakap sarah nangis. i just wonder why lah kan. 


rupa rupanya sarah tersilap AP dengan GP last minit tanpa sempat buat apa apa. aku pun takleh imagine perasaan aku kalau aku tempat dia. masa tengah exam, sedar yang kita dah tersilap langkah, tapi kita just senyap dan hanya terkelu sebab memang dah saat akhir. aku rasa macam ???? ya allah gila ke hapeee. baik aku tak payah perasan terus dari kecewa sebegitu rupa.


then sarah pun angkat muka dia dan sengih sengih. kan aku dah cakap hidup dia ni takda masalah. sentiasa coooollll. sampai la satu saat, aku tengok air mata dia mengalir. dan aku? terpakuuu!!! first time aku tengok sarah sedih dan aku rasa macam ? ya allah tolonglahhh! sarah menangis kot. first time aku tengok manusia yang cukup aku kagumi menangis. first time aku tengok manusia yang aku rasa hidup dia takda langsung air mata, akhirnya menitis. dan tanpa aku sedar, tangan aku sapu air mata dia. aku just? OMG apa yang aku buatttttt? terpakuuuuuuu dengan diri sendiri. hahaha --' serius, aku takkan pernah lupaaa sebab benda tu first time aku buat dalam hidup aku >.< maluuuuuuu okay stop! hahaha ( aku rasa pasal sarah ni panjang lebar dan sesuai untuk buat post yang khusus untuk dia. hahahaha )

nama dia ilya :)


yang ni twinn. tapi aku rasa macam ?? entah lah. biarlah rahsia. *kan aku dah cakap, sarah ni memang periangggggg 




dalam pukul 9 lebih gitu, semuanya suruh berkumpul depan kelas sebab nak amik gambar kawan sekelas. alololo sweeeett aku rasa. haha masa ni sangatlah panas. dan kepoh je mulut sorang sorang cakap panas. lepas tu adalah manusia yang cakap, 'aihhh cepat sikit bergambar. make up aku cair doh nihhh.' aku tak ingat sapa. yang aku tahu masa tu semuanya gelak menyampah. hahahaha  menyampah la sangat. padahal hati semua student kelas aku happy. ada cikgu lalu, semuanya cakap selamat hari raya cikguu. padahal sebelum sebelum ni tak pernah pun tegur. hahahaha







ni gambar gambar kawan baik aku untuk tahun ni. kawan baik ke? maksud aku, kawan yang sentiasa berada around aku kat sekolah lah. eh, kawan baik ah tu. aigoo --' (malas nak backspace)


hajar takda :'( aku tak tahu masa ni dia pergi hilang kat hulu mana


yang ni kawan kawan rapat aku masa aku form 3. dulu, agak sangat sangat rapat lah kot. sekarang ni berpecahh. maybe semuanya kerana aku. silly me --'


masa ni semua berebut nak masuk sekali gambar. bila siap snap, lepas tu tengok gambar. bagi sesiapa yang ada muka dalam gambar akan cakap, 'yesss! gambar aku adoooo (sambil sengihh nampak gigi).' dan bagi sesiapa yang takda muka dia akan cakap, 'huwaaaa muko aku tok napokkk. wak mula wak mulaa. hahaha' 



 haa, yang pakai warna tudung pelik dari orang lain tuh, hahahaa --' tu la best student MMP for my batch! so aku nak bagi peringatan kepada semua orang lah ye, andai nanti result SPM nanti, masuklah muka ni dalam tibi ke, harap maklumlah ye, saya kawan dia. huahuahuwaaa~ you know what, she got 9A+ for trial >.< orang lain sibuk compare berapa A mereka dapat, tapi dia nihh! bukan compare A. tapi compare A+. tarakk hapaaa aku nak cakap. tapi memang dia layak dapat pun. pegi mana mana pun mestiii buku kat tangan. apa ke jadah manusia pun aku tak fahamm. dia ni tak letih ke asyik study eh? tak tahu nak jawab lah den. 

tapi, dia ni baik && warak && aihh tak tahu nak cakap macam mana lagi lah wei. boleh aku cakap, dia seorang yang hampir perfecttt!!!! aku tak pernah jumpa manusia seperti dia nih. serius. 








deskmate :) meeha ni kan kan, suka sangat buat lawak bodoh sampaikan aku pun dah jadi krenggg gara gara dia. hari tu, aku cerita something kat meeha pasal diri aku. benda tu, aku tak pernah story kat sapa sapa pun even ummi sendiri. semuanya aku simpan rapi dalam jiwa hati aku (cehhh). tapi hari tu aku tak tahan sangat dah nak tanggung. so aku prefer cerita kat meeha. 




okayy ni nama dia afinaaa. dia ni bijak pandai sampai aku rasa jeles yang teramat sangatttt! aku benci tengok result result dia. memang trial kali ni gebummm rezeki datang mencurah curah kat dia. sejak hari tu, memang hati aku penuh dendam kesumat ah kat dia nih. setiap kali aku tengok meja dia, mesti tengah study! ya allah geram rasa nak cekik cekik biar demam tak payah study. (eh? kalu cekik, demam ke mati terus? haha) tak ahh weii. aku gurau je kot. aceehhhh statement penakut. aku suka berkawan dengan fina. seriuss! aku start rapat dengan fina tahun ni lah kot. sebab tahun lepas aku malu malu kucing nak tegur sapa dengan orang sebab iyolahhh kita kan dari budak kelas ketigaaa. huahuahuhuaha~ kawan dengan fina sangat sangat best bebeh! dia banyak ilmu.

yang aku paling menyampah kan kan, masa sabtu baru ni. semua gambar dalam kamera aku, semuanya ada gambar dia. OMGGG tolonglah finaaaaaa!!!! haha. fina johan, sarah naib johan. okay sekian --' dari hati yang luhur lagi kelabu, shahira shuhada sayang akan nur afina sepenuh hati. hahaha skemaaaa. ahh nanti mesti rinduuu!!




ni nih raidah kelas aku merangkap ketua kelas lahh. memang terbaik ah mektok ni hari sabtu baru ni. semuanya orang sibuk nak bergambar situ sini dengan cikgu. tapi dia sebagai raidah terbaik, menghiraukan semua benda tu dan ya allah tak tahu nak cakap lahh. memang terbaikkk !!!!




ni nih kuyaaa. kawan baik aku masa kau form 4 :)
yang depan sekali ni, ain (: dia ni student kedua terbaik batch aku. dan dia sangatlah terror addmath. imagine beb! orang lain semuanya pening kepala nak cari markah untuk dapat A. dia dengan selambe je pergi bedal A+. gilaaaaaaa ke hapaaa otak hang ni weh. dan hari ni, memang aku realise yang otak dia dan otak aku bagai langit dengan bumi. memang aku tabik spring sprong lahhh otak dia kalau bab addmath.  







ni gambar gambar yang diambil bersama guru guru. (aku harap anda semua perasan yang muka afina sentiasa tebenggggg. haha )



ni cikgu norzilaaa. cikgu PQS dan cikgu BD! hahaha >.< ustazah ni kenal ayah aku. so aku memang kena hentam habis habisan dengan ustazah bila buat oral hari tuh. hikhok ^^ apa yang aku jawab kat ustazah bila selalu dicompare dengan baba aku ialah 'rilex lah ustazah. ilmu tidak boleh diwarisi.' hahahhaha




ni cikgu azlina. cikgu sejarah. okay serius cikgu ni sangat baik dan bila dia cakap kan kan, laju je sampai kadang kadang mulut aku ternganga bila dengar dia cakap. ahha. dan satu lagi, kalau belajar sejarah dengan dia, pasti akan nampak kekacangannya sejarah itu. haha. cikgu ni selalu cakap, 'sayo pelik lah ore oyak sejarah payoh. balbalbala. olohhh. senei jah sejarohhh nihhh.' haaa gitu ahh. memang kau akan rasa 'eh ye ke senang sejarah?' dan terus kau bersemangat tak sedih sedih lagi tak risau bimbang lagi pasal sejarah. serius! jamin !




aku rasa kau orang semua tak tahu mana satu cikgu aku sebab semuanya besar gedabak kalah cikgu! hahaha. yang dok ala ala tepi aku tuh la cikgu rosmalaili. tapi tak tahu la jumpa ke tak muka aku tu sebab aku dah sedia maklum yang memang aku selalu comel sebab kecik sangat. hahahaha (gilaaa angkat bakul sendiri lepas tu tak sedar sedar yang diri tu besar gedabak)


yang kiri tu mudir. yang kanan tu entah aku pun tak tahu nak panggil apa. pk kanan eh? entahh. tak tahuuuuuuu. hahahahhahaha silly meee. 
ni cikgu lakima. cikgu mathmode :)
ni nih kalau tak silap aku pk hem sekolah aku. eh aku tak pasti sangat sebenarnya. hahahah




hikhok ^^ ni cikgu addmath akuuu. cikgu ni kenal aku sebab aku selalu highlight wana pink kertas addmath. dan aku rasa sebab tu lah kot dia kenal nama aku. well~ aku bukan budak glamour kat sekolah pun. alohaiii sadis gilaa bunyii. haha


cikgu PSI - cikgu ni banyak pengalaman yang dia share. best lah wehh!








masa ni cikgu aini ( bonda tercintaaa) nak potong kek secret recipe yang sarah beli. lepas tu semua suruh tunggu and suruh cikgu tulis something atas kek tu. ingtkan cikgu nak tulis la yang romantis sikit. rupa rupanya cikgu pakai conteng je. hahaha ahh frust sebab tak sempat nak merasa kek nih --'

ni pagiiii lagi ni, semua makanan still tersusun cantik lagi (:



hanya student kelas aku je yang faham kenapa aku tepek gambar ni kat sini. hahahahahhaha --' OMG aku pasti rinduuuuu. maaf leeee aku rasa nak muntahhhh! haha


ni kawan kawan aku masa kat karismaaa!! sayang merekaaaa.
then, dalam pukul 1 lebih gitu la. sekali lagi semua students kelas aku kena hambak pergi padang sebab nak amik gambar ramai ramai. hmm, biasalah. hari tu hari last kot boleh bawak kamera sampai spm nanti. lepas ni dah tak boleh gambar sama sama lagi. aisehhh sedihhhhh --'






3 orang takda tak silap aku. masa ni memang syok gilaaa ah. kejang kaki aku masa tu. tapi still try tuk bangun sebab nak amik gambar aku. ohyeah ohyeahh! hahaha aku tinggal selipar aku kat tepi sebab selipar tu telah buat kaki aku kejang. serius sakit teramat sangatttt! nak menangiss. tapi ahh pedulikan pedulikan tengok kamera tengok kamera lepas tu senyummmmmm. hahaha



ni nih manusia yang aku gaduh pasal budu masa aku form 1! hahaha

bersama syida. budak cerdik BA
lepas tu nak balik lahhh. tapi sebelum balik, snap dulu kejap kejap. hehe :)






masa nak balik tu, semua tempik cakap sapa sapa yang bawak kamera tadi, wajib upload dalam group 5 khadijah 1 dalam efbeee. haha. lucu la bila ingat sorang sorang. rinduu! balik tu, bukak je efbee. penuh home, semua student MMP upload gambar raya masing masing. dan senior senior jeles sebab tak dapat merasa tak payah pakai uniform pergi sekolah. hahaha






ramai yang hapdet status. tapi malas aku nak crop sorang sorang. hihi :)

oh yeee, oleh sebab aku ni dah terlalu ghairah taip entry ni sampai aku lupa nak cakap satu perkara yang penting iaitu ^^ KAMERA AKU TAKDA BATERI HARI TU. haha. luccuuuuuu sambil gabraaaa sebab takleh amik gambar lagi. dah la hari tu aku LUPA nak bawak charger. nasib baik husniah bawak bateri lebih. nasib baik nasib baik. thankyou husniah :)

hmm sekarang ni kan kan, bila countdown spm memang la tak dapat dinafikan memang nebes lah kan sebab spm dah dekat sangattttt dah. dulu aku countdown ada 100 lebih lagi hari. sekarang? 50 pun dah tak sampai. hahaha but still. ohyeahh tengah online sekarang kan? hikhok ^^

dalam masa nebes nak spm, tapi terselit rasa takut nak tinggal kawan 5k1. aku takut andai aku takkan jumpa lagi sahabat macam mereka. entahhh!! rasa macam aku takkan jumpa mereka lagi. aku rasa macam something gonna leave me alone. 

sekarang ni, bila aku tengok sorang sorang. aku rasa nak tengok nak pandang lama lama. aku nak simpan wajah, gelagat, kerenah mereka kukuh dalam hati aku yang paling dalam supaya one day bila aku rindu mereka, aku tak payah menangis lagi sebab kenangan mereka sentiasa mengiringi aku.

oh godd! nak nangis derrr --' touching! hey budak budak 5k1, nanti bila dah habis spm. janji jangan pernah lupakan aku yang mulut potpetpotpet ni tahuuu? kena selalu keep in touch! aku tak kira. nanti kalau aku rindu, aku nak ganggu ! even masa tu pukul 2 pagi. hahaha :')

btw, nanti kita sama sama naik atas pentas ye. nanti result, biar semua student kelas kita boleh hiphop atas pentas tu sambil joget macam psy dalam gangnam style. wahahhaha~ kalau kita kena marah kat cikgu, kita kena sama sama. kalau kita happy, kita happy sama sama. dan kalau kita sedih, biar kita sedih sama sama ya bebeh :) i love you guys so much much much !

tahun ni aku rasa tahun yang paling bermakna dalam hidup aku. serius :')


p.s : shahira yang akan datang, mesti kau akan rindu moment hari tu? kau jangan nangis nangis eh. nanti buruk muka kau yang dah buruk tu :| eh aku rindu mereka lahhhhhhh.





0 oh ye ?: