Monday, September 24, 2012

Oh Allah, when i lose my hopes and plans, help me remember that your love is greater than my disappointments, and your plans for my life are better than my dreams. 

university college cork - impian yang aku telah lama impikan sejak dari kecik. 

aku kena buat yang terbaik tahun ni, spm ni supaya aku dapat jejakkan kaki pergi situ. 
aku kena buat sehabis baik yang mungkin demi meletakkan posisi aku kat uni tu. 

parents aku tak mampu nak biayai pelajaran aku pergi uni tu. so, aku perlu buat yang terbaik kalau nak pergi situ.

aku terfikir, macam mana la eh perasaan aku andai tahun depan semua kawan aku fly sedangkan aku tidak? macam mana la eh perasaan aku kalau aku tengok kawan aku yang selama ni rendah dari aku tiba tiba tinggi dari aku disebabkan homozygote dominant kemalasan aku tinggi? 

macam mana eh perasaan aku kalau tahun depan aku akan kecewakan parents aku? macam mana eh kalau kawan aku tahun depan text kat aku cakap nak fly sedangkan aku terpuruk berada di malaysia? bukan aku cakap malaysia ni KO, tapi aku nak fly! 

aku nak one day bila aku dah ada anak cicit nanti, bila dia tanya aku further study kat mana, aku tak nak jawab kat malaysia. aku nak luar dari malaysia. silly me :|

aku tak tahu ada apa yang tak kena dengan life aku sekarang ni. bila aku tengok dewan asma', aku rasa next year aku akan menangis. aku akan meraung habis habisan. bukan sebab dapat straight. tapi sebab aku gagal. ya allah, aku tak tahu kenapa sekarang ni itu yang nampak.

bila aku cakap kat umi, umi cakap aku expectation aku terlalu tinggi. aku terlalu berharap.

alhamdulillah dah ada kesedaran untuk study dan struggle semaut mungkin untuk pastikan aku dapat title HAJJAH PROFESOR DOKTOR SHAHIRA SHUHADA. insyaallah akan aku pastikan !

hari tu, KM ada cakap. kalau kita nak sesuatu, kita kena berkorban. yee, kita kena berkorban untuk sesuatu perkara yang lebih penting dari perkara yang perlu dikorbankan sebab agak mustahil untuk kita kecapi semuanya dalam satu masa :| - maksud yang penuh tersirat.

bila aku renung masa sisa aku sebelum sebelum ni, baru aku sedar selama ni aku fikir pasal benda benda yang tak sepatutnya. silly me. takpa, jadikan pengajaran :/

tapi, jauh dari sudut hati aku. aku harap sangat even aku busy macam mana pun, hubungan dengan allah still utuh. aku taknak aku lalai. ya allah, tetapkan hati aku. jangan lalaikan hati aku untuk mengingatimu.

bila aku dengar kawan kawan cakap mereka selalu baca mathurat pagi pagi, aku terkelu. aku? ya allah. dalam mengejar harta dunia, sampai aku lupa untuk kejar harta akhirat. macam mana hebat, pandai, bodoh aku sekalipun, aku wajib kena ingat allah. 

insyaallah. aku akan kurangkan online aku dan akan habiskan masa untuk family dan study. doakan aku ya peeps. kali ni aku betul betul serius. aku tak main main.

btw, university college of cork :) insyaallah.



0 oh ye ?: