Sunday, November 18, 2012


ya allah serius aku muak tengok buku ! 
muak. tahu tak apa itu muak ?
BOSAN yang teramat sangat.

dan percaya tak kalau aku cakap aku langsung tak sentuh lagi psi dan fizik ? 
aihh tipu lah kalau langsung tak sentuh.

let me tell you the truth.
fizik : baru pegang sekali sejak 10 hari cuti. tu pun hanya revise tajuk light.
psi : sebelum spm aku revise paper 1. dan hari ni baru nak sentuh. esok exam psi. OMG ! 

aku tahu aku telah amik risiko yang paling paling tinggi. dan aku tak pernah terfikir pun nak amik risiko setinggi ni dan aku entahhh. kosong!

even aku tengah krenggggg sakit kepala sekali pun.
i dont know why and im still wonder why!

kenapa aku masih boleh lepak. relax. chill. 
siap tengok the voice lagi.
HAHA xd

serius.
sejak hari first spm, even masa malam spm sekalipun. dalam dewan apatah lagi.
aku langsung tak nervous.
how's weirddd actually.
sampai dalam dewan aku terpaksa marah marah diri aku supaya rasa sikit berdebat supaya adrenaline aku melonjak keluar.
tapi still !
OMG.

aku selalu expect dulu yang aku akan gabra, kalut bila spm.
tapi malangnya semua sebaliknya.

tapi.
aku bersyukur.
bersyukur sangat sangat sebab aku langsung tak nervous even sikit.
jadi, aku tak perlu lah kalut seperti mana yang aku expect selama nih.

dan alhamdulillah aku boleh jawab soalan dengan tenang. damai. tenteram.
even soalan tu sangatlah sukar.
seperti sejarah.

dan alhamdulillah even aku tak bolehh jawab,
keluar je dewan. aku mampu tersenyum.
bukan tersenyum kegembiraan.
tapi tersenyum kemenangan sebab akhirnya, impian aku untuk freeeee tercapai :)

insyaallah nanti dapat result.
happy atau sad.
suka atau duka.
aku akan redha seredha redhanya.
sebab prinsip aku.
'usaha mu pun tok setaro mano mekda. toksoh berangan nok dapat hok high class lah.'

sebab allah dah kata dan aku yakin,
aku akan dapat hasil yang setimpal dengan usaha aku.
kalau aku berjaya, 
bermakna usaha aku sudah sampai ke tahap maksimum.
dan andai aku gagal,
bermakna allah sedang test aku dan ye ye ye usaha aku tak setimpal.
haha :)

pleaseee pray for me and my friends. we need your doa'
and pray for our brother and sisters at Gaza.
Israel, aku tak faham apa yang ada dalam otak kau.
berperang je kerja kau eh?
takpe lah. 
yakin dengan janji allah :)



0 oh ye ?: