Thursday, December 13, 2012

Interview UTP

#nanti lepas lepas ni dah takda dah gambar gambar sebab diharamkan oleh blog :/ haha tapi biarlah takda gambar pun.aku nak jugak berceloteh potpetpotpet kat sini sebab blog ni tempat aku luahkan perasaan :) ^^


entry lepas aku cakap yang semalam, yang bertarikh cun 12.12.12 tuuu aku ada interview educamp kat utp.for the first time. first planning, aku pergi dengan ime dengan bas. tapi kawan ime nak pergi pagi. so umi cakap biar umi bertolak awal ke PP sekali hantar aku pergi UTP.

pukul 6 gituu hari selasa, kami pun bertolak lahh pergi seri iskandar. baba memang bawak kereta laju nak matiii even tengah malam sekalipun. memang syokk, tapi gerun jugak lahh wei kot kot terbabas. haha. dalam pukul 1 gitu ahh, kami dah sampai kat seri iskandar. tapi nak cari homestay pulak satu lagi.dah la tengah malam buta. semua orang dah tidur. sebenarnya umi dah tempah homestay,tapi cancel sebab mula mula plan nak menginap rumah kak ida yang ada kat PP lepas tu cancel. ronder punya ronder, gi hotel tu hotel ni, semua penuhh sebab kat seri iskandar ni takda hostel sangat, so mak bapak yang anaknya anak interview kat utp ni penuh la kat situ. baba sampai errrr (annoying nakkk matiii). round punya round, last last jumpa hotel station 18. masa tu dah pukul 4pagi dah pun. 

masa turun, amik beg dan jalan menuju ke hotel tu. tiba tibaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. bunyi anjing menyalak dan woooohh 4 ekor sedang menuju ke arah kami. oh noooo hape lagi aku terus lariiii. dan anjing tu lingkung baba.terus baba bukak silat dan terus anjing tu senyappp.haha - first time tengokk. aku yang tengah lari, umi suruh berhenti. memang ya tuhann, menggigill woooo.nasib baik. kalau tak, maybe bukan di utp tapi di hospital. haha. lepas tu, owner punya hotel keluar dan nampak jelas ah dia bingung tak tahu nak buat apa sebab anjing menyalak memang sangat kuat. 

lepas okay sikit, baba pun patah balik cakap 'naik atas keto mula. kito gi cari hotel lain.' tapi aku tak ingat dah macam mana tetap stay kat hotel tu. nak masuk hotel tengok kiri kanan. duduk je, terus menggeletar. nampak jelas menggigil ketakutan. haha sampai pukul 4 pagi dan nak check out pukul 7, still 400++ untuk dua bilik.damn! masuk bilik terus tido. lepas tu bangun pukul 6++, terus siap siap untuk ke utp.

sampai je kat utp, okay foineee sangat besarr.kagum! haha XD lepas tu umi tinggal je aku kat situ,terus pergi utp. so startlah aku berdikari atas kaki aku sendiri. phewww ^^ masuk je dewan caunselor, terus 'wahhhhhhhhhhhhhhhhhhh.' memang perghhh terbaik ah beb! serius.tak tipu. lepas tu jumpa sarah, dan talking talkinggg.ada taklimat, tapi perut aku lapar so aku tak kisah sangat lahh pasal taklimat tuh. masa kena bangun nak nyanyi lagu utp, aku pandang kiri dan tengok ramaiiiiiii yang nak interview. entah kenapa mata aku terfokus kat satu tempat nih.dan ehhhh dia lahhh. eh yo ko dio tuh ? (gosok mata) ho lahhh diooo. kacak ohhh bila dia pakai gitu.eh nak text ke tak eh? eh tak payah lah.nanti dilabel gedik tak pasal pasal. okay damn hensem! haha :) #sapa dia, lupakan.

dalam pukul 11 lebih gitu, pihak utp suruh makan. aku cari ime sampai letih. konon!haha :D  so, aku sarah ipa nak bergerak lah ke masjid sebab area tu tempat jamuan. boleh je nak naik bas ke situ sebab jauhh sangat. masa gi kat bas, ramai sangat orang. nak tunggu, tapi tertengok dia, 'okay foineee tak payah naik bas.jalan kaki je.' so, kami bertiga jalan kaki pergi masjid sambil menghayati panorama sambil gelak gelak tak kira masa.haha D:

sampai, terus makan.lepas tu naik bas utp tour pusing pusing utp.sangat besar lah utp nih.serius ^^ lepas tu naik masjid, dan err tidurrrrrrr. haha. sarah dia group C, so dia awal.aku group D. bangun tidur dalam pukul 12.50 kot sebab interview pukul 1.30. terkocoh kocoh aku pergi amik wudu'. tapi zohor lewat kan.tunggu sampai pukul 1.20. aku solat jamak qasar sekali dengan asar. siap tu dah hampir hampir pukul 1.30 dahh. dah la pakai tundung bawal, so kena amik masa jugak lah kan?

pakai memang phewww hebat tak cantik langsung. erk! haha. aku pun cepat cepat lah keluar dari area perempuan dan nak pergi kat kasut. kalut sangat ah masa tu. tiba tiba aku tengok sorang laki nih duk tunjuk jari telunjuk dia kat aku. apa ke hal lah laki nih tunjuk kat aku nihhh? aku buat bodoh.dekat makin dekat, leeee ayieeeeee! haha

ayie rupanya.haha lepas tu tak silap aku dia cakap camni, 'tadi masa ayie tunduk nok bukok tali kasut, ayie napok beg domokun (beg kesayangan bebeh), pah tu ayie macei kenal jah beg nih.tengok atas, leee dio ruponyo.' aku pun tak tahu nak bagi reaksi macam mana sebab terkejut.haha lepas tu sambil pakai kasut, aku tanya dia pasal interview sebab dia group awal sikit dari aku.dia cakap sedang sedang. lepas tu terus aku, 'arghhhh malah ah dengar ayieee. belawok belawok belawok. takpo ah.ore gi dulu.' terus aku blahhh.

masa kat bilik interview, hikhik ^^ nervousssssss sangat sangat.aku rasa perasaan ni sama masa aku nak test kereta dulu tapi tak sama masa SPM sebab SPM langsung tak berdebar :P tapi sebab lama sangat tunggu sampai adrenaline aku bosan dah nak keluar.so, bila dia suruh ke bilik interview, haha so cooooool :)

dalam bilik tu, ada banyak mejaa.so, kena stay kat situ dulu dalam group. group aku semuanya budak kelantan. aku, ime, kawan ime, dan entahlah sapa budak girl tu.haha XD kita pun diberi sehelai kertas pasal task kita. pasal refugee. yang bagi arahan tu speaking, blur sekejap. haha 20 minit dia bagi suruh perah otak.tapi still aku tak faham kena buat apaa. haha


so, aku just buat bodoh dan buat macam kak marina ajar duluuu.so, peduli ahhh.hentam sajalahhh ^^ aku dapat card A. yang aku punya recommondation dia pasal kita kena share kekayaan dengan refugee.so, aku bantah lahh. nama aku dipanggil. sampai kat situ, terus aku bukak pintu. 'hadoiiiii bakpo aku tok ketuk duluuu? sumak lahh aku nih. takkei aku nok tutup balik pah ketuk pah bukok balik. sewel gituu. ahh caroooo.' aku sengih jeee. 'assalamualaikum' dia pun jawab. lepas tu dia suruh duduk. aku duduk. OMGGGG aku jadi budak sopan kelmarin tahuuuu? hahahahhaha XD

lepas tu dia suruh aku introduce pasal diri. errr aku tipu lah sikit sikit. aku cakap nama aku, anak sulungg dari 5 siblingss dan start aku tipu. haha :D aku cakap aku ni budak pasif kat sekolah. tapi alhamdulillah diberi kepercayaan jadi bendahari dan setiausaha blbalbala. erk? haha dan aku jugak tipu aku cakap aku ada asmaa. haha ^^ memang tergulinggg umi aku bila dengar. haha

lepas tu dia tanya pasal parents.aku pun cakap ah kan? aku cakap baba aku ajar balaghah. dia kata, 'what's balaghah?' aku nih 'haduhh dio nihh. balaghah pun tok tahuu. aihh' aku pun terang lahhh dengan baikk. cehhh ^^

lepas tu dia tanya kenapa aku prefer chemical engineering.aku pun cakap ah sebab aku minat kimia dan addmath dan sebab aku suka kak maria elena. dia pun cakap 'who maria elena?' okayy aku dah start grrr dio nihhh. kato ngajar utp, tapu takkei tok kenal kak maria elena hok famous blogger tuh? haha XD aku pun cakap lah dengan sopan. oh yeckss!haha

lepas tu tanya result trial. okay humble kejap. wohoo dia tanya apa yang aku dapat 5A- tu, aku pun blur. haha lepas tu dia tanya pasal recommondation aku tu, aku setuju ke tak. aku pun cakap aku tak setuju. aku pun keluarkan hujjah.bukan idea punn. tapi sejarah lampau. aku cakap pasal piagam madinah, zaman reinassance, brunei yang tak jadi masuk malaysia and so onnn. haha aku sendiri pun tak faham apa aku jawab.seriussssss. okay siaplah interview individu tapi yang aku hairannya dia tak mintak pun sijil.alhamdulillah :) memang masa ni english brokenn terusssss ahh wei.tak payah cakapp.haha

then tunggu lah pulak untuk interview grouping.kat sebelah aku tu laki. aku pun tanya ah dia gini gini gini. dia baikk ^^ lepas tu bila dipanggil untuk grouping, haha :D semua group aku blurrr. lepas tu siap kena komen lagi. oh whatsoever. dalam hati aku, 'tak kisah pun.aku datang sini nak cari pengalaman.so KEX yang terbaik untuk aku.walau apa pun yang terjadi. next interview, inshaallah aku pasti jadi macam yang interviewer nak tuhh.amin'


lepas tu pergi masjid balik nak amik beg dan naik bas untuk ke medan gopeng. perghhh bas takdeeee. nak pengsann akuuu! haha aku terus pergi kat ime.nasib baik ada jugak laki, kalau tak, memang mati kelu aku kat situ.haha

nasib baik ada bas. kami sampai kat medan gopeng dalam pukul 6 gitu ahh. bas pulak pukul 10 malam. gi lah makan, lepas tu solat dan pergi mcd sebab nak charge hp. terasa macam dikawal oleh dua orang lelaki pun hade nooo.haha lawakkkkk~ 

lepas tu balik lah pukul 10 tuh. dan alhamdulillah sampai pukul 5 pagi tadi :) 

# aku tak tahu apa yang cakap. tapi yang pasti aku nak jugak cakappp.haha

p.s : aku prefer medic. lagipun, andai kalau aku minat sekalipun engineering, aku tetap aku reject kalau diterima sekalipun sebab aku nak masuk KEX. aku pergi sebab aku nak ada pengalaman interview.at least ada pengalaman kan? 

cuba imagine kalau aku interview macam kat utp nanti interview nak dapat tajaan, masak akuuuu ^^ so, aku try positif lahh kan? alaaa aku yakin lah dengan allah. aku dah usaha. pasti allah akan balas balik usaha aku tuu.cuma cepat atau lambat je. kan kan? haha :)


overall, aku happy. first time pergi lain tanpa parents.berdikari :) dan yuhuuu, rasa lawak bila kena ikut je laki laki tuh pergi manaa. macam pak turut. aihhh. 

ASSALAMUALAIKUM:) 

1 oh ye ?:

Sabella Mohamad said...

haha . sempoi lah akak ^^