Friday, December 21, 2012

maaf. aku tengah beremosi. jadi di sini tempat aku luahkan perasaan. dan ermm aku taip post ni dengan yee, air mata. haha. bodoh kan insan bernama shahira nih? sikit sikit nangis.sikit sikit nangis. ye ye! aku manusia paling bodoh. bodoh. bodoh. teramat bodoh.

terlebih dahulu aku ingin katakan, 

bukan duit yang aku pinta. cuma tolong. tolong jangan bandingkan diri aku dengan yang lain. hati aku terluka. sakit.sakit yang teramat sangat. pernahkah kau selami hati aku?

ye.aku tahu aku kuat. tapi hanya di luar. 
ye. aku tahu aku kental. tapi hanya di luar.
ye. aku tahu aku gagah. tapi hanya di luar.
ye. aku tahu aku semangat. tapi hanya di luar. 
ye. aku tahu aku berjiwa besar. tapi hanya di luar.
ye. aku tahu aku tak gentar dengan orang lain. tapi hanya di luar.
ye. aku tahu aku tak mudah menyerah. tapi hanya di luar.
ye. aku tahu aku takkan benarkan aku disakiti. tapi hanya di luar.

tapi yang 'hanya di dalam' ?

aku perempuan yang sangat bodoh! cengeng. tahap keyakinan rendah. takda semangat. and so onnn. takda positif. haha silly mee~

let me tell you,blog my main point yeee.

semalam.adik aku, iwe dapat straight A PMR. trial dia hanya dapat 3A. baba aku janji kalau dia dapat straight, baba bagi 3ribu, ummi 1ribu. so sekarang dapatlahh. dan aku dulu, baba bagi 500ratus, ummi 1ribu.

seperti aku cakap.aku tak kisah pasal duit. niat aku hanya nak buat parents aku happy. tu je. tapi bila ummi cakap kat baba yang baba hanya bagi duit 100ratus kat aku dan kata, 'tengokk jauh bezo anok tino dengei anok jate.' aku terkilan. sangat sangat. bukan sebab duit. cumaaa.entahhhh.aku tak tahuuuuuuu. baba aku tak caya dan dia tanya aku. aku pun? haha biasalah air mata~ cepat cepat aku naik atas. lol :')

tadi masa aku simpan sijil dalam folder. aku jumpa buku BSN dan aku bagi kat ummi sebab dulu ummi cakap buku BSN aku hilang. lepas tu aku tunjuk kat ummi. aku pun nak simpan lah kan? tapi ummi cakap dia nak. baba ada kat tepi. so aku pergi sambung balik simpan folder. 

lepas tu aku dengar umi cakap pasal duit PMR aku tu lahh. sebab aku memang kalau ada duit lebih sikit, aku simpan dalam bank dan aku bulatkan dalam buku BSN tu aku simpan sebab apa. so, aku dengar lah baba cakap 'kakak.kalu kakak buleh straight SPM, baba bagi 5ribu.' ummi pulak cakap,'ummi takdok janji gapo gapo kei?' terus aku naik dan yeee, sekarangg ah aku duk atas katil sambil nangis nangis dan taip dalam blog. 

tak.jangan silap faham. aku bukan fikir pasal duit. AKU TAK KISAH PASAL DUIT. cuma aku rasa dibandingkannn! dan tambah pulak. sejak iwe dapat result dan dia dapat straight A, aku selalu fikir pasal result spm.

aku tak tahu kenapa hati kecil aku cakap aku takkan dapat straight A. dan aku bukan lagi anak harapan, anak yang dibangga bangga kan. aku tahu aku takkan dapat straight. aku takut. takut. aku takut andai betul aku tak dapat straight, aku akan dihina. aku akan dicaci. parents aku tak sayang aku lagi.

sejarah, biologi, fizik. aku tahu aku takkan dapat A. paling tinggi aku target 7A above. 

pernah kah ummi baba kawankawan family aku faham? pernah kah? pernah kah? bila aku cakap aku tak boleh buat, mereka gelak dan cakap aku tipu. tapi pernahkah mereka tahu hati aku sakit bila ingatkan mereka sedang ketawakan aku, perbodohkan aku? PERNAHKAH? PERNAHKAHHHH?

aku boleh imagine andai aku tak dapat full dan cousin aku yang lain dapat full, mesti mereka cakap, 'rendoh ohh. bodo gitumo. tu lahhh. gini gituh sangat. blabalbalablah.' di depan aku, memang laa, 'takpoo. sabar. ado lagi rezeki. kat u lagi penting.' tapi kat belakang? azab! alahhh tak payah tipuuu. aku kenal manusia! aku kenal! aku dah letih tahu tak???? dan mesti adik adik aku cakap, 'tu lahh mu.lonih aku bijok dari mu.blablabla' nooooo. noooooo! aku tak mampu nak dengar kata cacian.aku tak mampu.

dan sekarang. aku jadi manusia yang penakut. haha. bodohnyaaa~ kertas kertas spm pun habis aku koyakk, lemparr, akhirnya aku terduduk kat dinding sambil menangis. aku tak mampu nak check. aku tak mampu terima kenyataan! aku tak mampu. aku tak mampu. im totally lost!

sungguh.tak tipu. sekarang aku terlalu inginkan seseorang yang boleh dengar curahan hati aku. tapi aku tak tahu sapa. aku tak tahu sapa. kawan? sapa kawan aku boleh dengar cerita aku tanpa mencelah. sapa sapa? ummi? ummi takkan pernah faham isi hati aku.malah aku tahu ummi aku akan gelakkan aku. sapa lagi? 


parents? jauh sekali.
family? hanya reti compare compare compare! kalau nak tinggi sangat, belajar sendiri ah wehhh!
kawan baik? haha. kawan? samaa! di belakang aku, caci aku!


hanya allah.hanya allah shahira! 

ALLAH TAHU MASALAH KAU. 
ALLAH TAHU SEGALA ISI HATI KAU.
ALLAH KENAL KAU.

HANYA ALLAH SHAHIRA. HANYA ALLAH!

hanya allah yang takkan gelakkan kejatuhan kau.
hanya allah yang takkan ejek kau.
hanya allah yang takkan caci maki kau.
hanya allah.
hanya allah.
shahira,
hanya allah yang boleh bantu kau.

maaf.aku terlalu tekut untuk terima kenyataan. dulu, walau aku tahu aku tak boleh berharap, tapi aku degil. aku tetap nak jugak berharap. tapi bila adik aku dapat straight, aku dah tak degil. aku dah tak berharap. finally aku tak degil! yahoooo. (Clap clap) haha :')

tiap kali ada orang tanya pasal iwe.aku jauh hati. takk. aku memang inginkan adik aku berjaya. cuma bila kenangkan diri aku tak mungkin dapat straight, aku rasa lemah. aku takut. 

dan petang ni. adik aku nak gi kbmall nak beli handphone baru. dan sekali lagi hati aku akan sakit. biarlah. kakak kena terus support adik dia :)

allah.tolonglah aku ya allah. biarkan aku redha dengan segalanya. aku hanya bergantung nasib padamu.

yang sakit jiwa,
shahira

0 oh ye ?: