Sunday, January 06, 2013

Last Decision

ni perbualan aku dengan umi 2 / 1 / 2013 lepas. 

nota kecil :
A - ummi
B - yang dilema :P
C - baba

A - kakak, nok gi dok utp?
B - terserah. inshaallah kakak gi utp.
A - kakak, lonih umi neutral doh. kalu kakak nok gi utp, gi lah. kalu toksei, tok payoh. umi toksei paksa kakak gi.
B - maksud ummi ?
A - umi toksei andai one day kakak tokleh gapo hok kakak nok, kakak salahkan umi pulok. baba pun fikir gitu.
B - olohhhh dok eh nyoh. kakak yakin umi buat gapo yang terbaik untuk kakak.
A - umi kadei kadei mikir. bakpo maso ummi nok bank in duit 5k hari tuh, tibo tibo umi mikir then tok jadi nok bank in. baba pun mikir gitu
B - kakak blur lah.
A - senei nyo ginih. kalu kakak still nok jadi doktor, kakak sero kakak go on dengei doktor, toksoh gi utp. stay kex.
B - bakpo pulok ?
A - umi mikir. kalu kakak jadi engineer, kalu keno gi kijo luar negaro, bulan2 tok balik umoh tengok tok laki, anok anok. 
C - kalu jadi doktor, takpo oncall pun. at least setempat jah. kalu engineer, dei keno gi luar negaro, tok jupo lahh dengan anok akuuuuu.
B - bengongg meta kakak. kejap kejap suh gi. kejap kejap kato tok payoh. hok mano so bena nihhh?
A - kakak tahu dok, semo ore maroh umi bilo umi pakso kakak suh gi utp. 
B - sapo mi?
A - semo semo lahh maroh. demo ni oyak 'jangei pakso hok shahira nokk.'
B - HAHAHA
A - so, gano?
B - nati lah kakak mikir dulu. pening jugok kakak pun kalu dei jadi gini.
A - ho.
B - mi, kakak nok stay kex deh ?
A - ikut lah.

lama lepas tuuuu.

A - kakak, konfem nih nok stay kex, toksei gi utp?
B - ho
A - tapi keno beli jugok laptop hok touchscreen tuh. sebab nati nok gi u jugok. belajar lah dulu
B - olohh olohh guno hok ni pun bakpo nyohhh.
A - tokleh. 
B - ikutt ah ummi. mi, kakak stay kex ni deh?
A - ho.

the decision - aku stay KEX. aku happy! terlampau. hihi ^^ 

p.s : sorry yang terlampau aku ingin ucapkan kepada kawan aku yang sudi dengar cerita aku dari aku dalam dilema sampai lah sekarang. dan thanks atas segala nasihat yang tak terhingga sampai bila aku fikir, aku rasa nak nangisssssss >.<

aizat, hanan, barak - ni je yang tahu kisah aku dari mula sampai akhir. haha :D

untuk kawan yang lain :
bukan aku tak nak bagitahu. jangan silap faham. cuma aku tak nak kalau aku cakap yang aku nak pergi utp dulu, emmm aku tak tahu nak cakap apa. cuma ketahuilah, ianya bersebab :/ yeahhh aku tahu aku bukanlah sapa sapa dalam hidup sep sep mu. so, aku tak expect yang sep sep mu akan sedih kalau aku takda sekalipun. #ya allah sebaknyaaaa hati akuuuuuu. nevermind  

0 oh ye ?: