Saturday, January 05, 2013

Decision # 2

still pasal KEX && UTP :]


nota kecil :
A - barak. 
B - yang dilema. haha :P


date : 2 / 1 / 2013

A : gano tuh? gi dok UTP? 

B : dilema lah weh.
A : istikarah doh ko ?
B : buat doh. tapi maybe aku buat tk sungguh sungguh kot.
A : bakpo lop? kata hati mu cakap nok pilih wak mno?
B : tk tahu lah hati aku oyak hok mano so. aku blur
A : mu sero? hop mu nok?

B : tk tahu gapo aku nok lah barak. dulu, aku mmg nk stay kex dan mu tahu, aku sapa lawan parents aku prthankan kex. haha :') pahtu, parents aku sokmo push aku suh gi, then aku stress. mu igt dok, mggu lpas, rabu time aku chat ng mu ? maso tu, aku jerit po ore gilo doh. haha :') pah, lamo lpas tu, aku igt parents aku trima lah aku nk stay kex. tapi dlm msa yg sama, still pujuk aku suh gi tapi slowtalk lah. sampai lah 1/1 baru nih, aku tgh on9 then umi aku mari kat aku. dio pun pujuk aku sekali lagi. dio oyak ' kakak,pleasee gi utp. umi tok paksa kakak. umi tok halang kakak nk jadi doktor tp kakak, umi sayang kakak. umi mikir masa dpan kakak. kakak, kalu kakak jadi doktor, kakak takdok maso dgn suami, anak2. hari2 oncall. tgk macei kak ina. pasal gaji pulok, memei lah lonih kakak oyak tok kisoh psal gaji tp nati bila kakak ada family sediri, kakak akan fham mksud umi nih. '  then umi aku oyak kalu aku gi utp, ibarat sblah kaki aku duk kijo doh. bukei aku hok cari kijo tapi ore cari aku tuk kijo. lgpn aku check kat jobstreet. lonih, mechanical hok pling ore nok. then, umi aku oyak. kalu aku jadi engineering, starting gaji aku pling minimum 3k doh. lagipun, aku tkut klu aku xg, lpas result, aku xdpt offer. aku tkut result aku fail. aku xthu bakpo tp hati aku sokmo oyak aku xleh strek result nati sbb aku memei teruk exam hari tuh. serius aku oyak nih. aku tkut,andai lpas nih, lpas result, aku xdpt offer then parents aku akan slahkan aku sbb xgi utp. yep, aku thu parents aku sanggup biayai aku gi mesir, buat medic. umi aku oyak since aku form 4 lagi bendo tuh. tapi, aku xsei guno duit parents aku too much. yg ptng, umi aku oyak, kakak gi dulu utp. kalu sero xleh go on jgak, tubik. gi medic semula. mu pehei dok aku dlm dilema ? then, 1/1 baru nih, umi aku jerit depei aku. umi aku oyak umi kecik hati sbb aku snggup lawan dia. mu thu dok, aku pun jerit samo. aku gi kt umi aku, peluk umi aku, then aku oyak 'kakak gi utp umi, bo lah jerit ummi. kakak mitok maah.' bilo aku oyak gitu, parents aku terlampau happy. aku tok tahu nk express gano mu tahu dok ? aku text aizat. dio kato, mikir lah molek. tadi, umi aku nk bank in doh duit utk aku g utp. tp otw nk g bank in tu, umi aku call baba aku, umi aku oyak 'takyoh bank in lagi lah. ohh so lagi, bilo aku oyak aku nok gi utp, umi aku tnyo, ummi paksa kakak ko ? kalu ummi paksa, jgn g kak. tp ummi xleh terimo kalu kakak letak kex sbgai pghalang kakak gi utp. smpai umi aku oyak, ado satu cara jah nk pujuk kakak suruh g. umi nk try kecek ng KM. ok smbung mula hok bank in tadi. masa otw nk gi bank in tuh, umi aku call baba aku oyak takyoh bank in lagi lah. takut shahira tukar fikiran. mu tahu dok aku dlm dilema sgt2 nih ?


A : erm gni laaa. mybe apa yg aq ckp mcm brlwanan sket nge prinsip sep2 ni. tp tuh laa aq ase mybe mu ptot kot gne cre uh bile situasi jd gni. aq ase mu g laa UTP uh sbb umi mu mcei brhrap sgt2. yehh, mybe mu xmnt but sumtime mnt bleh dpupuk. yg tuh so. tp hop plg pentim, ore oyp kbrkatan tuh. mybe ad kbrkatan dia klu mu ikot harapan umi mu. yeah. dia mmg btol lau jd doktor, serious gile, mmei bz smpai aq xkn izin bini aq kijo berat2 gituh. heee. pastu, situasi mu mcei la nge kak aq. dia mmei nk jd doktor. first tuhei tnjok da sket jln dia bkn jd doktor. tbe2 ae exam dmam n result down, sapa xleh oversea pastu parents aq mmei suh la dia amik cg. dia mmei xsei. x mnt lasong tp tuh la, mula2 result mmei down tp loni, aq tgk ok jh. insyallah, mybe brkat kott. so, jgn la smpai kte lwn plop utk amik yg kte nk. kn umi mu bgi jh try dlu. i mean klau xleh g engineering, so mu ad plihan agy. try laa dlu dehs? cbe tbahkn ati. anggp la sume ni insyaallah ad hikmah dia. ye, aq taw mu sygkn semo ni. xsei g sgt2 utp uh. tp tuh la, mu kcep molep la nga umi mu uhh. bkei gpo, mcei sapa jd trase ati umi mu uhh. mu tera la dlu. iklaskn ati niat mu wat semo ni tok kbhagian smua. lgpon, mu still ad pluang kn nk plih medic klu mu btol2 xleh g engineering? so, lau mu down, mu leh jh tros trg ngei umi mu. huuu. tp, umi mu sure k jd engineer x sibuk? aq ase2 supo jh ? cumo tuh laa, doktor sibuk ckit..huu. prcye laa. jgn tkot, try jh. yeah, mybe trpkse lpskn kex. but, tuh la, ad kot hikmah dia.ok? xtaw ahh tkot2 mu ase aq salah. tp tuh la, aq jz bg pndpt aq jh. sbb, aq tkot gni jh, mmei mu mnat medic tp mu fail sbb umi mu xredho. n memei mu x mnat enginerring tp mu cmrlang sbb kbrkatan dri umi mu. insyaallah. lau ore oyp xlehhh, mne bleh wt hop kte x mnt, nti jd fail gop. aq ase2 pndpt uh bleh gno kdg2 jh sbb kuasa allah kte xtaw. mne la taw allah hdirkan prasaan mnt kt dlm dri kte. so belive in allah. pray for him for what ever u do. ok~

B : tu ah barak. sbb aku mikir redha parents aku tu hok pling pntg. dan bilo umi oyak, umi tokleh terimo kalu kakak letok kex yg mnjadi pnghalang kakak gi utp, haha. perit mu tahu dok ?

A : hmm. mu tk tanyo ko bakpo?

B : sbb umi aku kato, gapo hok aku bljar kat kex, nati kat utp, aku boleh dpt lebih dari tu. umi aku yakin aku bleh buat semo nih. sbb umi aku kato dio kenal aku gano. dio oyak,
aku, kalu gapo2 hok aku nok, mesti aku buat sungguh2.

A : humm, tuh ah. ur moms know everthing than u kot. so, cbe iklas kn ati. try trima UTP. bkei aq nk ambak mu. tp, aq ase insyaallah ad je hikmah dia. cume kte jh kno cyo. so, first mu g mtop maah la nga dio. pluk kuat2. mu luahkan bkpo mu xsei g UTP n mu pom oyp la. mu realize insyaallah ur moms will be rite. so, mu oyp mu nk tera dlu pah mu oyp klu xleh g, hope umi mu redho laa sbb mnt ni mmei pyoh gop nk cri. so klu mmei xleh g, mmei dop ah. oyp gitu k umi mu.

B : aku oyak doh dulu barak. tp aku xoyak lah aku bljar gapo2, dpt gapo2 input sbb aku tkut bendo tu akn kecewakan ummi aku lagi. aku just oyak, ummi, kalu kkak xleh go on jugok dgn utp, kakk tubik. tk ko habis duit umi 7k? pah umi aku oyak, umi ng baba xkisoh psal duit, 10k sekalipun kalu rugi. umi xkisoh. then mu thu dok barak, hp aku kei punoh. umi aku nk vi hp dio ko aku even dio baru beli sbb dio nk beli galaxy note 2 benaa tp hok pling touching, umi aku suh guno hp dio sbb nati aku gi utp, bleh whatsapp, tango, viber tiap2 hari. then umi aku tnya aku nk guno laptop nih ko nok hok baru. pah aku oyak aku nok laptop ni jah. umi aku oyak, xleh.nati umi beli hok touchsreen ko kakak. mu tahu dok barak, aku tok tahu nok kato gapo doh. aku sero happy sgt2 bilo dpt buat ummi aku happy. mu baco kei status aku then KM komen. dan aku yakin, parents aku buat gitu sbb umi aku nk tgk aku happy lah. haha.

A  : humm. memei pomm. sunggoh. sme mcm parents aq wt kt sis aq laa. dia mkir msa dpn mu la tuh. g laaa wei. serius ni, tnggl la kex uh. agpom mu ad plihan tok amik medic kn? so, aq taw hop mu brat nk tnggl ada la kex. tp tuh laa. bkn gpo, ase cam broken gile ati parents mu klu mu xg. huu. laen la dia mcm xpksa sgt. i mean mcm dia sdikit trbuka. dia laen weh,kdg2 uh, klau btol jln mu kot kex, msti allah akn bka kn ati umi mu. so, aq ase loni,mu tera la dlu. serius ea. okay? bkei gpo, aq byk da dgr pristiwa. sumone uh ikot plihan parents dia. ad la saem aq ni. dia amik stam bwu ni. i mean taon lps. dia sje2 laaa
nk isi mse trluang then bln 3 dpt offer uitm, bdg dia mnt. mmei glepa nk tubik. parents dia x bg. sbb da blaja sparuh jln an, abeskn la. lgpom her mom really wants her to be teacher. so dkt nga bln 6 uh, allah bkak kn pntu ati dia. tbe2 jd mnt n ad la hikmah dia amik stam, dia un prasan. so, try la mek da weihh.serius ni. gi dlu. cube k?

B : mu sero aku ptut gi nih ? serius nih. mu sorei jah aku cito detail ginih

A : yappp2. sungguh ni. aq ykin. mu tera dulu. insyaallah sume 2h xkn rosakkan mse dpn mu sbb mu still ad pluang phni. bkei gpo, memei pndpt aq ni brcnggah ngei pndpt kbykn ore. tp lps aq lalui situasi ni semo, aq sero2, insyaalah thats mybe will be better way. jz try first, k?

B : mu tahu dok? bilo aku oyak 1/1 baru ni aku gi utp, aku sero hati aku xsakit pun. aku sero tenang jah. tp ho lah, dei tringat ko budok2 kex, jerit lah jugok. haha :/ inshaallah rama suruh aku stay kex. mu dan brpo ore jah suh aku gi utp. aku yakin gapo hok mu oyak, redha parents aku lagi penting dri sgala2nya. btw thanks

A : sunggoh. bkei aq nk jeh dorang. memei snang ckp nk stay kex. tp sek yo x brada situasi genting gni. tobak aq oyp eh. insyaallah, yg pentim mu yakin ngei allah. hop semo ni ad lah tkdir dia. huu. K?

blablablabla talk about something. but related to this.

A : bg aq. mu bleh xg utp. dgn syarat, umi mu mmei bgi mu msok kex. haha

B : umi aku bagi jha kot. tp dei yo oyak gitu, aku sero macei ???. aku xsnggup nk oyak aku toksei gi utp. xsanggup aku weh. aku xsnggup nk tgk umi aku sedih mula.

A : tuh ahhh. aq memei pehei prasaan mu. thats y aq oyp, mu tera jh msok UTP. ~TRY~

B : inshaallah

A : entah laaa. siye gop kelih mu ad msaloh gitu. aq plop xwt cro. time aq ad msalah, mcei jaat plop, time dlu aq ad msaloh, pah mula cri mu. so xsei la aq mcei seko gitu time nk mtop tulom jh ad. HAHAHAH


the end :)

0 oh ye ?: