Saturday, February 23, 2013

just hiraukan entry ni. sebab memang totally mengarut. ini blog aku, suka hati akulah nak tulis apa pun dah jadi ayat lapuk. lol haha -.-'

kenapa senyap ?
kenapa diam ?
kenapa tak kongsi ?
kenapa tak cerita ?

entah
tak semua benda boleh dikongsi.
tak semua benda boleh diluah
boleh dicerita
ada perkara perlu dihadapi dan ditelan sendiri
diluah takut membuka aib
dicerita takut dijaja kelak
dengan manusia, lidah kelu
walau hati sangat ingin berbicara
tiada kata mampu menzahir segala rasa
denganNYA,

bibir kaku, tiada kata mampu terucap.
yakin, DIA sudah sangat tahu.
hati sebak, dada terasa berat.
yakin, DIA sudah sangat mengerti.
hanya doa terzahir,

Ya Allah, berilah kekuatan untuk menghadapi semua ini.

okay lah. to be truth. memang aku terkejut, kecewa, frust dan sebagainya bila jadi macam tu. haha :') aku nak share masalah ni dengan kawan aku, tapi entah kenapa berat sangat mulut aku ni nak share. aku tak tahu nak cerita dari mana. alih alih aku tahan diri aku dari bercerita situ sini last last malukan aku sendiri. haha

serius. aku speechless, mulanya takda apa apa, tapi bila jadi macam tu, aku rasa hati dihiris macam belati. cehh konon! haha (:

walau sesakit, sepedih mana pun, aku tetap nak jadi tough. tetap nak jadi kuat. tetap nak nampak hebat. tetap tak nak kalah. yeah, aku tetap nak nampak hebat! aku taknak kalah pada sesiapa. sebab tu lah aku try cool semalam dengan selitkan 'haha' dengan kononnya aku bergurau. sadis gilaaaa! LOL

menyesal pun ada sebab terkeluar cerita tu semalam. kalau tak, mesti aku takkan baca benda tu. menyesal pun ada sebab aku tak tahu macam mana harus aku buat bila berdepan nanti -.-' tapi takpa, ada hikmah. ye, memang ada hikmah pun. even mungkin pipi aku akan jadi merah sebab malu or something like that, tapi itu semua dulu. sekarang, lepas jadi benda ni, tidak sama sekali. aku takkan pernah layan lagi :) haaa, kan bagus kalau think positive! takdalah hati rasa sakit sangat. hikhok ^^

0 oh ye ?: