Tuesday, February 05, 2013


Okay fine. Maybe agak pelik kot bila tengok aku senyap dan takda reaksi apa apa. KOT. Haha -.-‘ entah kenapa minggu ni aku tak rasa nak gelak langsung. Tipu. Ye tipu. Ada jugak aku gelak. Tapi bila dah gelak, dengan tiba tiba stop gelak dan start serius, moody balik.

I don’t know what happened to me actually. It’s weird. Really really weird. Serius aku sendiri pun tak faham kenapa dengan aku minggu nih. Suddenly, aku rasa jiwa aku kosong, jiwa aku hampa, jiwa aku gelisah dan semua yang aku buat, serba serbi tak kena.

Tadi, masa KM tegur fasal attitude kami, fuermanza, captain pun tegur, entah kenapa aku no sense. Pelik! Bila KM cakap fasal jawapan kami yang Nampak sangat kami ni assabiah, dan semua yang lain macam OMGGG dan aku pandang mereka dan tertanya, ‘what the heck? Apa yang tengah berlaku sekarang nih?’ aku tengok tare dan try usha usha Tanya kenapa semua macam shock. Dan dia gelak. Dan aku? ‘oh lawak eh? Okay then.

Seriously aku rasa kosong sangat sangat. Aku rasa diri aku tengah ada problem yang serius. KOT. Tapi aku sendiri tak pasti apa ke bendanya problem tu. Cuma yang aku tahu, sekarang ni aku rasa bukan mekda yang suka gelak gelak buat lawak bodoh yang tak reti malu lagi. Aku rasa macam orang asing! Serius.

Dan tadi masa O-Group satu kelas. Dan bila dia cakap fasal attitude kami, tegur kami. Still aku termenungg. Entah kenapa -.-‘ aku rasa jiwa aku bukan kat situ. Ye, aku pandang. Tapi aku tak tahu apa yang aku pandang. Yang aku nampak, hanyalah putih semata mata. Haha lawak kan?

Pernah tak anda semua rasa sesuatu yang tiba tiba buat anda rasa nak menangis, rasa nak meraung tanpa sebab? Kadang kadang anda rasa rindu yang teramat, tapi anda tak tahu rindu itu untuk siapa. Pernah tak anda rasa benci dengan diri sendiri tanpa sebab? Pernah tak? Pernah tak anda rasa berdebar tanpa sebab? Pernah tak? Serius aku rasa tertekan dengan situasi aku sekarang yang entah kenapa kenapa. Haha LOL

let me speak the truth. masa dia cakap tadi, aku terasa. sangat sangat. tapi entah kenapa aku tak rasa hati aku dihiris bagai sembilu seperti mana yang aku rasai kalau ada orang kritik pasal aku. aku tak tahuu. sungguh -.-' dan bila dia cakap gitu, entahh. aku jadi fed up! dia tak duduk tempat aku. 

aku rasa sekarang ni apa yang aku cakap, sedikit NYEKIT kot. aku rasa apa saja yang keluar dari mulut aku, akan lukakan hati orang lain. aku tak tahu apa yang patut aku buat. tapi, one day bila dia dah dapat lesen, serius aku akan kenakan dia. dan kalau dia tak sanggup, memang aku akan sembur dia atas muka. let we see! aku tak kisah apa nak jadi.

aku dah muak fikir pasal orang lain. ye, mungkin bagi orang lain aku tak pernah peduli hati orang lain, tapi aku sendiri? faham tak apa yang aku cuba katakan? aku dah muak, aku dah benci, aku dah letih dengan semua manusia. aku dah muak faham takkk?

kadang kadang aku nak give up dari semua benda nih. aku tak tahu kenapa kadang kadang aku nak cepat cepat benda tu habis, tapi dalam masa yang sama aku tak nak. 

entah. aku konfius.

1 oh ye ?:

Anonymous said...

pernah..frust tetibe tanpa sbb..it's good to get lost, kak marina said. then let us find our way back on the road again..