Tuesday, March 05, 2013

aku tak reti nak explain macam mana perasaan aku, jiwa aku, raga aku and so on buat masa sekarang. eh bukan sekarang, dari dulu lagi aku tak mampu nak explain sebenarnya --'

dilema. konfius. kadang kadang aku rasa aku ni penting bagi orang lain, kadang kadang tak. ramai yang tegur aku dan tanya kenapa aku berubah. aku rasa pelik dan curious. tertanya tanya kenapa mereka cakap aku berubah.


aku balik rumah. tilik diri aku depan cermin dan terjadi macam nenek jahat dalam snowhite yang gila kecantikan, tanya cermin ajaib dia yang kononnya penuh kebenaran siapa yang paling cantik. haha --'


serius aku rasa aku tak berubah. tapi bila ramai yang tanya kenapa aku berubah, aku terdiam. semalam pun ada orang tegur aku tanya aku okay ke tak, dan serius aku rasa weird. tadi pun bila aku tanya suad &&  faisal adakah aku berubah, mereka pun cakap benda yang sama. aku nak tanya lebih, aku tak mampu. aku takut aku tak mampu nak dengat luahan hati mereka even benda tu yang terbaik untuk aku baiki hidup aku.


aku sendiri pun konfius dengan hidup aku sekarang. aku cuba untuk jadi aku yang dulu even aku sendiri pun tak tahu diri aku dulu tu macam mana. maybe yang GG - gegei gilo kot. idk. 


aku akui aku ni manusia yang cakap lepas tanpa berlapik. ye, aku malu dengan diri aku. takda covernya. malu tersangat. tapi itu semua aku sorok dalam hati kecil aku supaya takda siapa pun yang perasan hakikatnya muka aku malu. aku try cover dan dengan selama badaknya aku buat bodoh macam takda apa apa. aku menyesal sebab terlalu 'jujur'. aku menyesal! aku akan cuba untuk baikinya (;

erk erk errrrrrr aku tak tahu apa yang aku nak tulis. tapi apa yang aku tahu aku nak tulis, celoteh jugak sini --'


both of you, aku berubah ke eh? kenapa aku rasa macam jauh sangat dari gapaian kamu berdua? mungkin aku yang jauhkan diri. kot. tapi cukuplah kamu berdua tahu betapa im falling in love w you guys. aku cuma emm emm tak mampu nak cakap face to face. aku mintak maaf kalau kamu berdua terasa hati dengan aku. aku sendiri pun tak tahu what the heck w myself now. kejap kejap betul kejap kejap sewel. hmmm :3


manusia. bila aku cakap face to face, anggap aku gurau. sama jugak bila aku mintak maaf. aku letih. aku bosan bila semua yang aku cakap, semua anggap gurauan. 


dan juga kamu. bukan semua manusia datang dan pergi. come and go. ill make KISS it. apa yang kamu layan orang lain, itu jugaklah orang lain layan kamu. jangan expect orang lain akan layan kamu dengan baik kalau kamu sendiri pun tak layan orang lain dengan baik. serius aku tak tahu ada masalah apa. cuma yang aku tahu, kamu betul dia pun betul. kamu salah, dia pun salah. cuma masalah kita sekarang nih, kita pendam last last makan diri. cuma emm emm entah aku tak reti nak describe apa.


for you jugak. bukan orang benci, muak. cuma entahh. aku tak reti nak cakap. aku teringin nak cakap dengan kau. tapi aku tak mampu. aku tak tahu sama ada mainan syaitan atau tak, mainan jiwa atau tak, mainan entah apa apa atau tak, cuma aku rasa macam kau try, tapi kau awkward. aku tak tahu aku sepatutnya berpihak pada kau atau tak. aku konfius. aku pening dengan semua benda nih.


yang sepatutnya tak jadi masalah aku, entah kenapa aku dengan rela hatinya tolong hulur otak aku supaya fikir benda ni. aku tak faham diri aku! apatah lagi orang lain nak faham diri aku. aihh --'

btw, esok last kex. aku malas nak cakap panjang. tapi jujur hati aku rasa sayu, sedih, rasa nak menangis bila teringat esok :') tapi macam mana sedih, sayu sekalipun, last last kena hadapi jugak! kan kan? 

fuermanza, you mean everything for meeeeeee ^^



dari lubuk hati yang paling dalam, aku tujukan lagu ni kepada x-fuedo members especially fuermanza (: dan serius dedicate to aida && beela.

0 oh ye ?: