Monday, March 04, 2013

minggu ni, minggu last kex.
sedih?
tak payah diungkap.

hari ni, hari kedua last belajar dalam kex sebab hari rabu maybe dah tak belajar --' wink! sedih sangattttt.


so hari ni memang tersangat bersemangat nak gi karisma sebab nak enjoy, nak nikmati detik detik last berada kat karisma. dulu, masa tusyen form 5 pun bila dah habis tusyen, tu pun rasa sedih, sayu je hati. apatah lagi kex yang mana tempat aku kenal siapa diri aku, kebolehan aku, kelemahan jiwa aku and so on, kan?

okay tadi. memang dah tak duduk seperti biasa. semuanya duduk sebab tadi ada debat. mula mula tu, captain sebut pasal result SPM yang dah nak keluar 16 hari lagi nih. ingat lagi captain cakap, 'terime je lahh result awak tu. SPM ni just tiket nak masuk uni jee. dapat fail SPM tapi dapat masuk uni, okay lah tu kan?' hahahahaa :3

then, KM pun tiba tiba panggil 'fareez aizat, izzat' apa semua. dalam hati 'alahhh. mesti pasal cert nihhh.' so aku buat bodoh selamba badak mati lahh. hahaha >.< then tiba tiba nama aku kena panggil. terkejut! sebab tak expect. 'ehhh aku keno wak kijo gapo pulok cert nih? aku sero aku tak dok part dalam cert.'

KM panggil G, izzat, shahira shuhada (me :P), aizat, tare and ayie ke depan. lepas tu KM suh ayie pegi side lain sebab KM cakap PS ayie down. dan masa tu agak cuak lah jugak sebab aku tak tahu kenapa perlu panggil ke depan dan hanya aku sorang perempuan kat situ. hahahahaha 

then KM cakap 6 orang yang duk kat depan ni antara best student fuermanza. and me ? whattttttttt gilo apoo aku antara best student. hahaha memang tergelak sakan dalam perut tapi tak dinafikan agak berbunga hati aku sebab aku satu satunya perempuan kat situ. hahaa --'

KM cakap kena buat sesi soal jawab untuk tentukan sapa best of the best student fuermanza. memang takda mood terus ! memang aku paling paling takleh blah kalau bab soal sesi jawab nih. konfem aku failllll --'

so, KM suh vote sapa punya turn dulu. mula mula ayie, G, tare then aku, lepas tu aizat last izzat. wink wink aku rasa diri aku terlalu berharga sebab sentiasa dikepit oleh guys. wahahahhahahaa masa dalam bilik bio, semua 5 person yang ada situ cuak habiss! lepas tu dengar bilik KM duk suka suka. memang grrrrr.

lepas siap ayie, G pulak yang masuk. masa tare punya part, memang serius aku cakap, budak group aku dari awal sampai akhir gelak sakan. aku pun jadi curious ah wei --' tapi tak pelik punnn andai tare buat orang lain gelak sebab dia memang ajk keceriaan fuermanza punggggg (:

then tiba lah turn aku. mula mula masuk lagi otak dah sewel. haha --' KM pun suruh aku sambung ayat dia dalam 2 minit. bila KM tanya dah ready ke belum. aku jawab tunggu dulu sebab nak hilangkan nervous. bila ready, KM pun tanya, 'if you have a million ringgit, what would you do?' oh eh terus blurrrrrrr. memang dalam otak terus nampak duit berpusing pusing kat otak aku. hahaa

memang at first speechless tak tahu nak kata apa. then terus kaabah terbayang di kepala. aku pun cakap lah mula mula sekali aku nak pergi mekah setiap tahun. then aku nak gunakan 1/4 dari duit tu untuk parents aku. aku jugak nak beli kancil dengan duit tu. aku nak gunakan duit tu untuk further study. bahkan aku jugak nak guna duit tu untuk wedding aku nanti (hoho). aku nak spent duit tu jugak untuk pastikan hidup anak anak aku one day terjamin. aku jugak nak pastikan hidup family aku tak miskin. memang duit bukan segalanya dalam hidup, tapi dengan duit lah kita boleh buat someone itu bahagia. erk? hahahaa poyooooooooooo je lebih. tapi aku cakap tu dalam english lah dan of course, tak payah dicakap lerrrrrr tergagap gagap den! hahahaa 

bila dah siap jawab dalam masa 2 minit tu, aku pun pergi lah kat budak group aku kat depan tu. aku pun tanya lah alya, 'yaaa! sedo kei ore jawab?' alya jawab 'mekda hok pelik sekali jawapan. ore lain nok bukok koloh, nok wak gotu nok wak gonih. mekda jenis alah ko family sikit. hok jawapan ore lain standard jah.'

then masa aizat punya turn. aizat cakap dia nak guna duit tu, nak bukak hospital ala ala kbmc tu. dan terus aku sengih sebab aizat selalu cakap kat aku yang one day kalau ada rezeki, dia nak bukak hospital sekali dengan aku dan letak nama hospital tu 'hospital aizat dan shahira.' hahahaa inshaallah one day aizatt =D i hope this dream comes true!

rupanya KM tertinggal sorang lagi antara best student. apek (: memandangkan apek dah tahu soalan. KM pun tukar soalan jadi ' if i have no money, i will ...... ?' lepas tu apek pun jawab.bila dah siap semua 7 person, sekali lagi kena diasingkan sebab kena vote. lepas tu kena panggil masuk balik. last last aizat dan G terpilih, then dua orang tu kena debat tajuk Jack of all trades, master of one (: aizat pilih jack of all trades, G pilih master one. 

memang best tengok mereka debat. last last apek / ayie join. tapi G yang terpilih jadi best student of fuermanza. memang powerrrr! so, esok person best student bagi setiap group kena debat antra satu sama lain. G, fithree, sappy - goodluck guys!


okay. luahan hati aku. even aku tak terpilih itu ini and so on, aku tak kisah dan aku serius tak da rasa apa apa. tapi jujur aku cakap, aku happy sangat sangat. aku rasa dihargai (: dulu, mana pernah aku rasa dihargai, disayangi oleh kawan kawan aku. hidup aku sentiasa berseorangan. no need friend in my life, tu prinsip aku dulu. sekarang totally berubah (:

masa PS, aku rasa happy sangat sebab aku terpilih antara yang best dan aku boleh jadi antara 3 top speaker yang kena present depan group 2.dan alhamdulillah KM pun taklah cakap teruk sangat (: 

then, masa SIE, terkeluar pasal LION dan AUM. dan sekarang, benda tu jadi trademark group kami. no word to express my feeling. memang lah kadang kadang aku geram, rasa nak sekeh sekeh jugak kepala bila ada orang kata aku gitu, tapi bila difikir balik, bukan semua orang dilayan seperti mana mereka layan aku. i should be grateful for this :) serious ^^

then masa pilih first layer untuk cert, aku tampil ke hadapan jugak. satu satunya girl yang ke depan (: memang aku taknak langsung sebab aku tahu jadi first layer untuk cert sangat busy, tapi aku happy sebab aku terpilih untuk ke depan. lebih lebih lagi aku sorang je girl ^^

aku jugak happy sebab aku kena impromptu kat camp. depan semua group (: kalau orang lain, just depan group. even memang terbeliak mata aku bila aku tahu aku kena  buat impromptu, tapi aku happy jugak sebab semua orang tahu one day aku nak jadi doktor ^^ bukan group 1 je tahu. hahaa :3

dan hari ni, aku happy sangat sangat bila KM pilih aku sebagai one of best student fuermanza (: even bukan the best. tapi terpilih ^^ dan again, satu satunya girl. serius aku happy sangat sangat. padahal dalam kelas, aku taklah bertanya itu ini. aku tak grab oppurtunity sebaik mungkin. tapi yeayyy yeayyyy. haha :3

dalam kex, aku rasa happy sangat. bukan aku nak cakap apa, cuma kalau dulu aku rasa takda sorang pun nak pandang aku, tapi bila tiap kali ada apa apa, nama aku naik, aku jadi terharuuuu. serius! :')

last but not least, thanks for fuermanza / x-fuedo, i do love you guysssss:)


seriously aku takut nak hadapi hari rabu nih. ya allah, andai mampu aku hentikan masa :/

0 oh ye ?: