Monday, April 22, 2013

last night, someone tegur aku kat chat fb. dan dia berkias dengan aku pasal something. mulanya aku just jawab tanpa syak apa apa. then tiba tiba dia kait dengan benda lain, aku rasa aneh & ajaib & pelik and so on feeling yang weird. 

memang selalu je kot dia tanya aku gitu. tapi semalam lain. dan aku pun tanya lah dia nak sampaikan something pada aku ke melalui benda nih. dan dia suruh aku muhasabah diri. 

aku pun tegur kawan aku satu nih,  budak mmp. then she told me the truth :) nak kata pahit pedih tu, tak. sebab bila someone tu kata gitu, aku dah agak benda tu. cuma kau tak kata apa apa kot kot salah. bila kawan mmp aku ni cakap gitu, aku rasa entahh. nak kata belepuk atas dahi tu tak jugak. tapi entah.

yang pasti aku rasa aku happy :) serius, even maybe bagi orang lain akan terasa sakit hati and so on. entah kenapa aku rasa happy & bahagia && yang paling penting - bertuah - grateful - appreciate her so much! :D

aku rasa selalu je kot aku tanya kawan kawan aku pasal bad side aku. benda negatif, yang tak molek yang ada pada aku. tapi none tell me! aku kecewa. tersangat. sebab aku tahu aku ada keburukan yang jelas.

yee, memang. memang orang cakap 'kita lebih kenal diri kita berbanding dengan orang lain.' tapi kalau takda orang tegur, sampai bila kita nak kenal diri yang sebenarnya? dan bagi aku, kalau kita berpegang sangat dengan konsep tu - kita takkan pernah sedar kesilapan diri kita -.-' so, thanks for giving me such brilliant advice :)


'people are judgmental. even when they said that they are not. so,jangan bagi people judge kita from this virtual world.'

and for you and you, sangat berterima kasih && happy buleh kenal dengan mu. serius! :D 

aku tak sakit hati, malah tak rasa apa pun. aku amik benda tu sebagai positif. mesti ada hikmah benda nih. dan jugak, alhamdulillah mata aku celik, hati aku tak buta untuk tengok kebenaran yang tersingkap :) allah masih sayang aku.

duluuu, aku ingat lagi bila ada someone ni tegur aku pasal apa entah, entah kenapa terdetik di hati rasa nak block je fb dia. tapi bila fikir balik, buat apa aku nak block. dia tegur aku sebab dia sayang aku. sebab allah sayang aku. sepatutnya aku rasa bersyukur sebab ada orang tegur aku. tu maknanya dia appreciate diri aku. tak macam orang lain :)

inshaallah aku akan berubah :) aku akan jaga batas aku dalam pergaulan. doakan aku ^^

overall, nasib baiklah benda ni berlaku sebelum aku melangkah ke universiti kan? dapat jugaklah aku jadikan ia sebagai pengajaran dan peringatan untuk diri aku.

dann ni jugak pesanan dari kawan mmp aku tuh :
'pilih kawan molek. serius. ada orang yg kito buleh jadikan sahabat dan ada org yg cukup setakat kawan.'

ada orang kita boleh anggap sebagai sahabat dan ada orang jugak cukuplah sekadar kita anggap dia kawan. bagi aku, sahabat dan kawan terlalu jauh bezanya even pada hakikat, maknanya sama.

sahabat tu cermin bagi peribadi kita. kadang kadang, aku jeles tengok kalian bersahabat. terlalu utuh dan yang paling penting, berlandaskan 'islam' :D bukan maksud aku berkawan berlandaskan benda lain. takkk. cuma maksud aku, emmm sukar nak explain -.-' tapi sangat buat aku jeles.

dan kita sendiri boleh nilai sama ada someone tu kita boleh anggap sahabat atau pun kawan :)

jujur aku katakan. bila aku berkawan dengan orang yang warak & alim, aku pun akan terikut jadi alim. bila aku berkawan dengan orang yang suka 'tuu', aku pun terikut nak 'tuu' jugak. hailahhh -.-' mudah sangat terikut. takda pendirian tetap langsung.

last, maafkan aku untuk perkara yang lalu. aku yang salah. aku yang terlalu ikut perasaan. past is past. im sorry girls guys dan yang utama - ALLAH. dear lord, im truly sorry.

sekarang aku kena bersihkan hati aku dari semua benda nih. dan emm mungkinn letakkan gap. sekian :)

0 oh ye ?: