Monday, May 20, 2013

okay hari ni dapat tahu result MARA. dan ini keputusannya :



HARAP MAAF. SEMAKAN MENDAPATI PERMOHONAN ANDA TIDAK DAPAT DIPERTIMBANGKAN.

takda kejam lagi ke ayat? siap caps lock bagai. hahaa :D

nak kata aku kecewa? ada lah sikit sikit, rasa macam shocked jugak kot tiba tiba keluar ayat kejam gituu. tapi sekejap je punggg :) haha memang pada awal aku tak expect langsung aku dapat. serius! sebab iq test kan? lagpun iq aku memang krengg. haha

okay. kecewa itu mestilah ada kan? tapi bila aku fikir, perlu ke aku kecewa? perlu ke perlu ke? haha. secara jujur yang aku ingatlah, ni kegagalan yang ketiga yang pernah aku alami yang aku ingat worst lahh. first, masa jawab addmath mid year 2012. second, masa gagal test kereta buat kali pertama hari tu. dan yang third, yang mara ni lahh. haha

tapi kalau aku asyik hanyut dalam kecewa, apa yang aku dapat? hello. aku ni positive person okayy? so common lahh. benda kecik ni je punn.

sungguh. aku dapat banyakkk hikmah kenapa  aku tak dapat mara yang mana kos yang aku idam idamkan sedangkan kos yang aku tak idam idamkan dapat pulak. ke jepun pulak tuh. aihhh -.-' 

1. iman aku tak cukup kuat. maybe tuhan nak tunjuk kalau aku pergi overseas, maybe aku kena culture shock teruk kot. sebab aku tahu iman aku setinggi mana. jadi allah nak suruh aku duduk malaysia atau lebih tepat - PALAM atau pun IPG supaya ada kawan yang tegur andai aku kena culture shock. hahaha :D dan aku yakin ni hikmah terbesarr. sebab tu lah aku mampu pujuk hati aku :)

2. let say lah aku diterima kan, aku kena buat IB. means that, aku kena tempuhi 'asasi' yang paling paling paling susahhh. dan mampukah aku? sedangkan fina pun pernah kata kalau dia dapat IB, dia takkan gi sebab takut kecundang. apatah lagi akuuuu -.-' haha :D dann hello?tak semestinya dapat pergi IB, semua survive tau? ramai je yang kecundang. LOL jadi same level je. cuma yang tu overseas. 

# nasihat captain dalam kex masih terngiang :)  masa tu captain bagi contoh - UM && UiTM. seperti yang kita semua tahu. UM ni sangatlah susah nak score dan dapat further study dalam medic. kira paling susah lah kot selain asasi pintar UKM. dan captain kata hari tu, 'buat apa awak nak apply UM sedangkan UiTM awak boleh apply? UM susah nak score. saya bagi contoh, awak budak UM, kawan awak budak UiTM. awak dapar 3.5 pointer, tapi kawan awak dapat 4.0 pointer sedangkan pada hakikatnya kalau awak kat UiTM awak dapat 4. orang lain tak kisah awak belajar kat mana, orang tengok pointer. so, nampak lah awak bodoh kat situ. dan belum tentu awak dapat jadi best student kat UM. tapi tak mustahil awak dapat jadi best student kat UiTM. tup tup kawan awak dapat biasiswa itu ini, tapi awak? kosong. so think deeply about this.' - tak sama tapi hampir serupa. haha :D

so, begitu lah jugak PALAM dengan MARA. kan kan? pernah tak anda kalian terfikir kannya ?

3. memang lah best gi oversea. tapi bila time hari raya? menanah hati kauu aku cakap rindu kat parents. tapi kalau study local, lepakk je balik rumah kalau rinduu. haha :D

tapi tu ah yang tak syokk. secara jujur, aku tak kisah pun study kat mana. faktor utama aku nak pergi overseas ni sebab emm emm. aku nak pergi melancong negara lain bila freee. tu je sebenarnya. sebab tu allah tak bagi kot. niat tu tak betul dahh! ahhaha :D


so sekarang, kecewa itu takda langsung ! haha :D

okay salam :)

 

0 oh ye ?: