Sunday, May 26, 2013

The Future.

assalamualaikum dan hai hai hai :D

bila tengok kawan kawan aku dah start melangkahkan kaki ke universiti / matrik masing masing, serius rasa sedihh sangat sangat. esp kawan baik aku sendiri -.-' okay mesti dio terharu gilo kei sebab ore perkenalkan dio kat yana, 'nana, ni nih kawan baik kakak.' LOL haha

bila tengok sorang sorang pergi tinggalkan aku, aku rasa hati aku sakit jugaklah sebab aku takut kawan aku jumpa geng baru dan emm emm lupakan aku. LOL tapi serius! -.-' well, aku pun nak further study jugak ahad nih :D kat UiTM Puncak Alam, selangor ^^

sesungguhnya bila aku tahu ramai gilaaa kawan dapat kat PALAM, timbul rasa gerun sebab kena compete -.-' agak seram bila tengok orang lain semua tip top. aku takut aku tak survive. oh nooooo! tapi aku yakin dengan diri aku sendiri :D

if i confident with myself, i believe i can do anythinggg. but if i doubt with myself, im sure i'll not do anything. - the voice

secara jujur, aku masih konfius sama ada nak amik medic ataupun education learning, means lecturer. dan seandainya aku dapat tawaran jpa, lagilah krengg otak aku nak pilih antara medic, education learning dengan engineer. aihhhh -.-' tapi maybe aku akan narrowkan option aku dengan out-kan engineer. kot. seperti tawaran jepun dan utp dulu :|

ummi baba aku macam on je kalau aku jadi lecturer sebab senang nak ikut nanti. tak perlu rushing macam doc. tapi baba aku cakap kat ummi dan ummi kata kat aku, 'tapi baba nok jugok anok baba jadi doktor sorei. ore lain baba tok napok doh, kakak sorei jah hok baba napok.'

entahh. aku pun pening nak fikir mana satu. tapi kalau boleh aku tak nak kos yang aku pilih tu tak ngam dengan life aku. aku rasa medic pun aku on, education learning pun aku on. oh yeee, bila aku kata kat kawan fuedo aku pasal education learning nih, some of them kata, 'sudoh doh lah anok murid mekda. keno maroh sokmoo.' LOL dan aku pun balas, 'kalu aku jadi cikgu kei, konfemm ehh aku dapat naikkan gred budok budok. ho dohh, mugo takut ko aku kei. mesti sep dio belajar sungguh. konfem straight sokmo result!' hahaha

dannn inshaallah. perancangan aku lahh. if aku pilih medic, aku rasa aku akan sambung sambung medic dan last last sekali bila aku dah bekerja sebagai doktor buat beberapa tahun,aku nak further study jadi lecturer :) kira two in one aku buat dalam life aku. hahaa 

inshaallah :D doakan aku yang terbaik ^^

p.s : someone pernah tanya aku, 'dio tok rajin sedih ko eh? pelik ore. sokmo dio suko. kalu chat, mesti dio akan selitkan 'haha' kat last tuh. tok rajin sedih ko? kejam.' part dia kata kejam tu aku tak faham motif dia apa. LOL haha. okay lawak pun ada nak menangis terharu pun adaaa. haha :D bila dia tanya gitu, terus aku belek bali conversation aku dengan dia dan baca balik post post aku yang lepas dalam blog nih dan 'ho lahh. aku mesti 'haha' kat alik belakei tuh even benda tu tok lawok pun.' hikhok ^^ memang krengg.

okay salam :D

#terima kasih untuk kenangan bowling, 23/5 :D  maybe itu yang last kita jumpa sebelum masing masing pergi U. dear you, jangan lupakan aku :) 

0 oh ye ?: