Thursday, September 19, 2013

the LIFE

hai assalamualaikum.

di saat aku menulis dalam blog ni sebenarnya aku tengah tunggu masa bergerak. eh? kelas aku start pukul 11.20 hari ni. serius heavenn kelas lewat! selama ni asyik kelas aku start pukul 8.30, nak melantak tido sampai puas pun tak sempat. hahaha :D

hmmmm.

salahkah aku rasa kecewa sikit sikit? 
salahkah kalau aku bersedih sikit sikit?
salahkah kalau aku rasa benci diri aku sikit sikit?
salahkan aku rasa bodoh sikit sikit?
salahkah aku menyalahkan diri aku sikit sikit?
salahkah kalau aku rasa nak menangis sikit sikit?
salahkah aku rasa macam annoying sikit sikit?
salahkah salahkah salahkah kalau aku rasa kecewa, sedih, benci, bodoh, menangis sikit sikit?

SALAHKAH wahai hati?

serius aku rasa macam sedih bagai tahap nak mati bila fikir result aku. so heaven you know bila dapat tahu result seciput seciput tapi bila tengok orang lainn oh gempakk nak matiiii. menangis tak berlagu hati akuu. tssskkk -.-'

semakin lama semakin lama aku rasa semakin jauh dengan pointer 4. serius, aku rasa macam impossible nak dapat 4 flat even it's not too imposibble for others. but for me? hello, seeeeee my carrymarks! even aku tak tahu lagi berapa carrymarks aku. tapi aku rasa semuanya down except for math, oh maybe?

kalau kat sekolah, bila ada exercise atau kat sini panggil kuiz, kalau salah, boleh perbetulkan lagi tanpa effect apa apa pada result, tapi kuiz? bila salah, memang effect banyak kat carrymarks. maksudnya, perbetulkan kesalahan dengan deduct marks. ya allah! macamm pftttt. tapi itulah kehidupan kat uni.

even aku tahu gitu, aku still main main. boleh layan movie, dan paling obvious, aku suka tido. study? memang boleh bilang dengan jari bila masa aku stay up study, bila masa aku buat tuto. serius! aku tak tipuuu langsung lah hoii. sebab tu aku rasa annoying dengan diri aku. benci dengan diri aku. sampai bila aku nak sedar????

dan paling worst sekali, untuk melayakkan diri masuk medic, aku kena dapat paling bodohhhhhhh 4 flat. 4 flat? grrrr kan aku dah cakap tadi it seems too far away from mee nowww! nak back up carrymark dengan final exam macam boleh ke akuuuuu? dan alternatif lain kalau nak masuk jugak alam medic, kena pergi swasta. banyak kot duit yang akan parents aku habiskan. dan hmmm bersalahhh. pilihan lain maybe aku kena tukar passion aku. tapi AKU TAK NAKKKK!

dah tahu tak nakk, kenapa malasa shahiraaaa? kenapa shahira kenapaaaaaaa?

stress hoi hoi dengan diri aku ni. ANGAN SETINGGI LANGIT, TAPI USAHA? TEDDY BEAR YANG SELALU AKU PELUK PUN MALU NAK JADI SAKSI USAHA AKU

dan paling worst! semalam aku jawab chemistry and bioslogos for test 2. serius masa jawab chemist semalam, totally hampir sama macam aku jawab addmath midyear hari tu. tapi addmath yang hari tu lagi worst kot. tapi chemistry yang semalam innalillah tak sanggup nak tengok result sebab dah tahu memang worsttt nak mampus! imagine ahh, aku silap buat mole even sebelum tu aku dah buat yang betul. kenapa aku pening sangat semalammm?

dan bioslogos pulak, serius apa yang masuk semalam, sepatah haram pun aku tak study. apa yang aku study, semuanya tak masuk. can you imagine my feelings on that time? aku rasa macam nak hentak hentak kepala aku kat dinding!!!!!!

and last for myself, 

dear myself, 
you have no doubt. allah gives this because He loves you. 
you have no doubt. allah gives this because He knows you can handle.
you have no doubt. allah gives this because He wouldnt give if you are incapable. 
you have no doubt, allah gives this because its the best.
for this very time, for this very place, for this very person,
allah chooses you rather than others.
have patience. have faith. have trust in allah.
you have no doubt, you can :)

okay bye assalamualaikum.

doakan aku tau?

0 oh ye ?: