Thursday, November 18, 2010

hidup tak selalu indah

hidup ni sememangnye banyak cabaran kan ? like 'the eyes on malaysia ni' . kadangkadang kite berada di atas dan kadangkadang jugakk kite berada di bawah . memang hidup ni akan menjadi aman tambah tolak epi dan jugak tenang sekiranya kite mampu bertahan dengan segala onak duri yang berlaku . tiap saat tiap minit tiap jam , pasti akan berlaku macammacam dugaan . ye la mane nak ade warnawarni jika tiada dugaan . warna yang kelam kite akan berusaha jadikan ia warna yang cerah . cerah secerahnye sehingga mampu memberi sinaran kepada orang lain like sunshine .

cinta sememangnye INDAH ! kehadiran cinta tidak perlu diundang . ia akan datang kepada kite secara semula jadi kerana ALLAH telah mencipta kite supaya berkasih sayang antara satu sama lain . semakin kite cuba untuk menjauhi cinta , semakin ia
menghampiri kite . ramai yang kalah dengan cinta kerana cinta itu telalu indah . cinta boleh membutakan mata manusia . mungkin ade yang berkata cinta itu hanyalah mitos sematamata . yaa ! cinta itu hanyalah katakata . cinta sememangnye akan mengaburi mata semua manusia dengan pelbagai katakata yang indah lagi puitis yang mane mampu mencairkan hati .

boleh dikatakan hampir semua pasangan akan berdialog seperti ini ;

girl ; awak ade girl lain ke ?
boy ; ta de .
girl ; kalo awak ade, kite clash .
boy ; saya tak nak orang lain selain awak !

ini mungkin salah satu dialog antara pasangan .

cinta kadangkala indah dan kadangkala tidak ! tiada cinta yang selalunye indah . tiap ketika pasti ade masin pedas dan mungkin pahit . cinta ialah perencah kehidupan . yeah ! ku akui cinta begitu indah di awal perhubungan . diri seakanakan melayang di udara . tapi setelah berpisah , diri bagai tertanam di dalam tanah yang tidak mampu untuk melakukan ape pun hatta untuk bernyawa. begitu hebat sebenarnye cinta sehingga tiada katakata yang mampu diungkap .

cinta itu abstrak plus subjektif . sesetengah manusia memandang pada rupa paras yang kacak dan ade juga sesetengah yang memilih berdasarkan akhlak . seringkali kite berfikiran pelik sekiranya seorang laki yang tampan berkasih dengan seorang perempuan yang tidak mempunyai rupa paras yang jelita anggun yang mampu mencairkan hati lelaki . mungkin laki tu memandang perempuan tu dari perspektif yang berbeza .

bagi aku , cinta memang indah . tak dapat aku sangkal . tapi setelah berpisah , diri akan rebah menyembah bumi . kelenjar mata bermula melakukan tugas . air mata bercucuran apabila mengenangkan . dan bagi seorang perempuan , sekali dia sayang , selamanya tetap sayang . tapi kadangkadang aku pun ta faham macamane perempuan lain boleh jadi playgirl . mudahnye mereka melupakan crush yang dulu . tapi semua tu atas setiap individu . aku aku mereka mereka ! jangan pernah samakan aku dengan mereka .

p.s ; ikhlas dari hati yang paling dalam . TRIPLE S <3
-idk why i still remember our memories >.<

0 oh ye ?: