Friday, April 01, 2011

i hate ARab damn much !

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

hye hye april bye bye march :/ 

dah tamat bulan tiga dan dah masuk bulan empat. bermaksud tinggaL beberapa hari je lagi aku nak exam midyear. dan jugak! tinggal beberapa hari lagi aku nak SMU. smu? ohh emm gee, memang aku tak yakin dapat mumtaz punn :/

exam midyear ni insyaallah aku akan buat yang terbaikk lagih. lebihh dari march test. ermm --' tapi aku target sikit je lahh A tuk exam kali nih. mase march aku dapat 17A, tapi exam midyear mungkin mungkin ermmm 10 je kottt :'( aisehhh berdebar nak jawab exam nih. 

arab? tak tahu kenape semakin hari semakin benci aku kat arab. aku tak tahu tak tahu! aku nakkkk sangat sangat minat arab. tapi tak tahu lahh kenape payah gila nak minat. tiap kali ade homework yang bersakut paut dengan arab, mesti rase ter-beban gila even homework tu sikit :/ arhhh ya allah, kenape yeahhh aku jadi benci gila dengan arab nih?

insyak ? hari tuh ustazah check hasil kerja aku. cikgu pun komen la kan kan. komen tu menyentap jugakk lahh kot, tapi aku tak kisah pun. aku sedar yang aku tak pandai arab dan hati aku pun tak kisah langsung andai orang kutuk aku pasal arab :/ ustazah tu cakap 'dulu, abah shahira ngaja ustazah. lonih ustazah ngaja anok dio. nati ih shahira pulok ngaja anok ustazah' aku just sengihhh. tapi dalam hati ? 'aku xsei pegei doh arab! aku xsei setuh lasum arab pah spm nih. nok ngaja guano, tengok tulisan arab pun sero nok nyepak nyepak' :) * biadappp ? sikit sikit tapi tu dalam hatii lahh kan. takan nak cakap depan depan gitu wei? aku masih hormat even pfffttt --' err HAHA

pernah terfikir, gano eh kalu aku tukar koloh? err. aku rase tak de sape yang pelik andai aku kuar sekolah tahun depan. kan kan? semua kawan aku dah sedia maklum betapa benciiiiii-nye aku kat arab nih. dengar arab pun aku rase 'weiii xsoh kecek ar pasa arab. serabut otok aku denga' :/ ummi baba! kakak nok tubik kolohhh. kakak xsei belaja arab dohh. ngaji mulong pun xpo asalko xbelajar arab!



tapiii, kadang kadang aku optimiskan diri aku. andai pmr dulu aku boleh buatt, takkan spm tak leh kan? nak tahu, dulu mase aku pmr kan. aku tergolong dalam budak annusrah tahu? annusrah ni bukan budak target! tapi budak bodoh, paham? err. ustaz malik cakap 'sep2 awok nih ibarat gi belayar. tibo2 keno badai. tapi sep2 awok jatuh laut, ore lain selamat dok atas kapal. awok lonih nazak doh. keno reti berenei baru bules naik kali'. mase tuh? err --' tiba tiba dapat 9A dan dapat A tuk subjek arab. happy sangat sangat tahu! ummi aku cakap 'kakak ni panda jugok lah kiro. hok nok mati dalei laut, nyo gi ambak sapa bules naik kapal mula. kalu tok gak, nazak situ lahh' HAHA :) kadang kadang terfikir, betulke result arab tu result aku? tak tertukar dengan manusia lain ke ? :/

aku tak tahuu! aku takut gila gila. aku takut mempertaruhkan result spm aku. andai aku dapat 10A spm nati dan dapat 1C/D/E tuk subjek arab, tak ke malu tuh? adehhh takut lahh wei. 

april, tolonglahh senangkan perjalanan hidup aku! ya allah, tolonglah aku ya allah. bukan aku tak nak belajar bahasa akhirat. aku nak, ya allah! tapi aku tak tahu kenape gelap sangatt otakk aku nak terima arab. akku nak belajar ilmu akhirat, aku faham. tapi maaf, aku tak leh cakap arab. aku tak leh buat arab. dan aku tak leh buat semua benda pasal arab. 

aku tekad, lepas SPM nati, aku takkan pernah sentuh arab! takkan pernah hadir lagi dalam hidup aku! aku nak lari dari arab. aku tak nak belajar arab! andai baba aku suh amik STAM, aku akan pertahankan! AKU TAKKAN PERNAH AMBIK STAM! titikkkkk!


aku akan berusaha sebaik mungkin tuk happykan ummi aku. insyaallah 11A+ dalam genggaman ku suatu hari nanti. siyesly, usaha aku tuk berjaya selama nih bukanlah kerana masa depan aku semata mata. aku rase 97% aku fikirkan ummi baba aku. dan hanya 3% aku fikir masa depan aku. yang aku nak hanyalah happpy kan ummi aku. 





0 oh ye ?: