Tuesday, August 16, 2011

hanya alhamdulillah yang mampu diucapkan

ya allah, alhamdulillah. at last, aku berjaya jugak buktikan yang aku mampu buat walaupun dalam bulan puasa.
thank you ya allah.


walau fikiran aku bulan ni bercelaru, tapi masih tetap berjalan seperti biasa. hanya alhamdulillah yang mampu aku luahkan.


dulu, aku tak pernah dapat buat macam ni. dulu, aku tak pernah pun buat. tahun ni, tahun kedua aku buat dan alhamdulillah, aku berjaya capai target. iaitu habiskan sebelum nuzul.




esok, nuzul alquraan. dan allah telah janjikan 10 malam terakhir, akan ada satu malam yang penuh dengan keberkatan, iaitu malam lailatulqadar.


malam yang mana lebih baik dari 1000 bulan ataupun 83 tahun 3 bulan. lebih baik, lebih afdal.


cuba imagine, kita nak hidup sampai 83 tahun ni memang susah zaman ni. tapi? hanya dengan satu malam tu, sudah cukup buat kita hidup lebihhhhh dari 83 tahun. betapa allah sayangkan kita, tapi kita? 




tadi, dengar tazkirah ustaz, ustaz cakap, berapa ramaikah manusia yang berpuasa dengan kata yang sebenar? berapa ramaikah manusia yang berpuasa tapi masih tidak menunaikan solaT?  masih berapa ramaikah lagi manusia yang berpuasa tapi tak tutup aurat? berapa ramaikah manusia lagi yang berpuasa tapi tetap buat dosa mulut?


bila dengar pertanyaan ustaz, memang tersentakk. dan memang membuka luas minda aku. 




dan alhamdulillah jugak ramadhan kali ni sebab dah beri satu perubahan yang sangat besarrrr dalam hidup aku. tak pernah aku jangkakan perubahan ni sama sekali dalam hidup aku. thank you, allah








p.s ; semoga aku dipertemukan dengan malam lailatulqadar



3 oh ye ?:

saya dewi said...

alhamdulillah perubahan yang baek. semoga berterusan hendaknya (':

Gadis Butterfly said...

alhamdulillah....

~ raihazi ~ said...

alhamdulillah :)