Monday, December 05, 2011

kenapa mesti aku ?





kenapa aku tak dapat apa yang aku inginkan ?


kenapa kebahagiaan yang aku kecapi bersifat sementara ?



kenapa kesedihan, kedukaan menjadi sahabat setia aku ?


kenapa semua benda yang aku buat kini salah ?


kenapa manusia di sekeliling memandang sinis pada aku ?


kenapa aku merasakan hidup aku kian kosong ?


kenapa aku merasakan diri aku makin bodoh ?


kenapa manusia yang aku sayang tinggalkan aku ?


kenapa manusia yang aku anggap sebagai kawan perlakukan aku seolah olah boneka ?


kenapa aku takut dengan bayang bayang aku sendiri ?


kenapa aku sering menjauhkan diri aku daripada orang lain seolah olah aku akan membawa malapetaka kepada orang lain ?


kenapa hidup aku mesti bersendirian ?



kenapa tidak pernah aku miliki kawan yang setulusnya kawan ?


kenapa sukar untuk aku mencari seorang sahabat yang mampu berada di sisi ketika suka mahupun duka ?


kenapa aku tak mampu untuk melupakan semua perkara yang menyakitkan hati aku ?


kenapa aku masih mengingati perkara yang menjadi kenangan pahit ?


kenapa madu mesti bertukar menjadi hempedu ?


kenapa tidak pernah aku yakin pada diri aku sendiri ?


kenapa aku sering menyalahkan orang lain sedangkan semuanya berpunca dari aku sendiri ?


kenapa aku tak segenius orang lain ?


kenapa aku tersungkur di kaki orang lain ?


kenapa maruah aku dipijak bagai tiada simpati ?


kenapa aku dijadikan alatan untuk dijadikan sebagai kajian ?


kenapa mesti aku takut untuk memulakan langkah pertama ?


kenapa sering aku tertunggu tunggu orang lain untuk memulakan langkah ?


kenapa ego aku kadang kadang mencecah setinggi langit ?


kenapa aku sering memendam rasa tanpa ingin meluahkan ?


kenapa hidup aku tak sehebat orang lain ?


kenapa aku yang dipilih untuk memiliki raut wajah seperti ini dengan kekurangan yang nyata ?


kenapa aku tak mampu bahagia sebagaimana aku melihat orang lain bahagia ?


kenapa sukar sekali untuk aku meminta maaf ?


kenapa sukar sekali untuk aku mempercayai kata kata seseorang ?


kenapa mesti hati aku yang merasai semua ni ?


kenapa mesti hati aku sensitif ?

kenapa mesti hati aku menangis walhal bendanya perkara kecil ?


kenapa aku yang mengalami perkataan 'kalau' dalam hidup aku ?


kenapa aku ? kenapa ?


------------> kadang kadang aku telah terlanjur menyalahi takdir, qada' dan qadar. kadang kadang aku terlalai. terlalu taksub dengan urusan dunia sehingga aku terlupa di atas sana telah mengatur segala galanya yang terbaik untuk diri aku.


who we are to speak about rezeki, qada' dan qadar ? who we are ? who are you shahira ? who are you ? you have nothing! nothing! so, why you compare your life with others ? no one is perfect in this world! love just the way you are.



0 oh ye ?: