Saturday, June 09, 2012

im crying in the classssss

assalamualaikum peeps :')


hari ni banyak sangat yang berlaku. err, tak banyak. tapi sangat bermakna ! 


tadi aku pergi karisma. senior kex bagi talk. dia pun cerita la pasal life dia. dugaan yang dia telah alami. nama dia, abang azhim. serba sedikit pasal dia, dia dapat ;

UPSR - 4A 1B
PMR - 8A
SPM - 3A 2B 3C 2D

dari hebat, lagi hebat dan terus dummmm jatuh menyembah bumi. i was shocked a lil bit sebenarnya sebab dia budak RMC ! tahu apa itu RMC? RMC ni boleh dikatakan budak yang paling pandai dalam malaysia lah kot. 


kenapa dia jadi macam tu? masa dia form 4, ayah dia meninggal. satu satunya insan yang dia rasa support dia. bukan mak, bukan family. selama setahun lebih hidup dia terumbang ambing mancari sinar. masa ni air mata nak start menitis bila aku cuba tempatkan diri aku di tempat dia. dan alhamdulillah, masa 3 bulan sebelum SPM, dia baru berjaya bukak buku. dan itu lah hasilnya, 3A 2B 3C 2D. kalau tengok, ekelehh la kan? tapi, cer pikir ah. 3 bulan je kot study. agak agak kalau study 10 bulan awal, straight A lah kot. 




lepas tu dia pun bagi lah sapa sapa nak tanya dia. and ramai lah yang tanya kan. lepas tu untuk yang last, dia pun tanya sapa nak tanya. aku pun sedikit terkejut dengan diri aku bila aku angkat tangan. dalam hati, 'weh giloo apo aku nih.' 


lepas tu, aku just go ahead. dah angkat tangan kan? memang berdebar nak mati lah weiii ! haha XD aku pun cakap, 'saya nak tanya dua soalan.' tak habis lagi aku cakap, abang tu cakap, 'saya suka tengok cara awak cakap.' kak marina pun cakap, 'yes, looks professional.' ( macam tu lah kot. sebab aku rasa tersangat berdebar sebab tak pernah aku tanya depan orang ramai dan secara formal. grrrrr. selalunya sempoi je aku tanya. dan tambah pulak nak tanya lelakiii !!!!! mahu kau aku tak berdebar sampai nak mati! ) dalam hati, eh kak marina nih betul ke tok nih puji akuuu ? serius macam flabbergasted!!!!!!!! haha :')


 lepas tu aku sambung, 'soalan pertama saya, pasal LOVE. ada orang cakap cinta ni kononnya bagi sumber inspirasi lah macam macam lah, macam lah parents tak bagi kasih sayang kan. betul ke bagi inspirasi?' then aku pun senyap. tiba tiba aku tekup muka aku dan start menangis.


kawan kawan aku semuanya shocked tengok aku menangis. semuanya dalam otak, 'eh bakpo mekda jerit nih? pasal cinta ko nih?' mereka fikir gitu sebab kan sebelum tu aku tanya pasal cinta.


aku cuba nak cakap. tapi tak boleh. aku nangis jugak. mungkin lah kot mereka yang ada dalam kelas tadi tertanya tanya kenapa aku nangis. aku pun tanya dalam suara dengar tak dengar. 'soalan kedua saya, ( nangis ) apa yang abang azhim buat kalau ada orang cakap abang azhim tak layak jadi best student?' mereka semua mungkin shocked kot bila aku tanya macam tu. 


kak marina pun cakap, 'i read your status.' ( status fb lah sini )






lepas tu abang azhim pun ulas pasal love yang aku tanya tu. dia cakap macam macam lah dan semuanya aku setuju ! tapi masa tu rasa macam ternampak nampak situasi yang cakap aku tak layak jadi best student. dan ye lah, aku menangis tak henti henti dalam kelas bi tadi.


abang azhim cakap macam macam. MACAM MACAM ! tapi aku lemah sangat sangat tadi. aku terlalu takut. terlalu takut untuk hadapi kenyataan tu. 


sampai kak marina pun cakap untuk naikkan semangat aku. dan kerana aku jugak, kak marina suruh abang asri cerita kat kami tentang hidup dia yang lebih malang. is it because of meeee ?


be patient and tough. someday this pain will be useful to you.
abang asri cerita. lagi sadis. cikgu sekolah abang asri pernah cakap, 'sapo sapo sero asri buleh A+ SPM, sayo bagi seratus.' dan 2 minggu sebelum tu, cikgu tu jugak tulis atas essay abang asri, 'YOU'LL ONLY GET B3 OR B4 IN SPM.' ( mungkin gitu kot ) aku rasa speechless ya allah. ada jugak cikgu yang macam tu. >.<




aku pun tak tahu kenapa dengan diri aku. sebenarnya, aku nak tanya soalan kedua tu lain. tapi aku sendiri pun tak tahu kenapa bila aku tanya pasal love, tiba tiba aku tekup muka dan nangis dan terus tanya abang azhim pasal best student tu. padahal aku nak tanya abang azhim pasal addmath - macam mana abang azhim buat kalau abang azhim tak dapat buat addmath dan rasa macam hidup ni gelap. soalan tu sebenarnya aku nak tanya, tapi serius tak tahu kenapa terkeluar soalan tu. 


sejak kelmarin, aku tahu aku ada ramai sangat kawan yang sayang aku sangat sangat. selama ni aku tak pernah percaya erti sahabat. semalam aku text dengan iman. dia dapat 9A untuk midyear baru nih. dan yang paling aku terharu dia cakap, da, aku toksei berjaya sorei sorei. aku nok berjaya dengei mu. OMG! rasa nak tertitis air mata aku. then aku pun cakap problem aku pasal addmath, dia cakap, 'jangan takut untuk jatuh da. kalu aku buleh, mung lagilah buleh.' dia cakap macam macam dengan aku. ye, MOTIVATE AKU ! selama ni aku yang motivate orang lain sampai ada orang call aku suruh motivate dia, tapi sekarang? terbalik. orang lain yang motivate aku. 


aku rasa sangat lemah bila takleh jawab addmath hari tu. kosong !


dan malam kelmarin, aku contact dengan senior. dia cakap macam macam jugak. macam macam ! aku rasa disokong oleh kawan kawan. dia suruh aku dekatkan diri dengan allah. selalu solat dhuha, dan macam macam lagi lahhh. sangat sangat terharuuuuuuuu


dan hari ni, kak marina, abang azhim dan abang asri pulak yang support aku. huda, adlin, barak sekalipun. masa aku nangis dalam kelas tadi, mereka gosok belakang aku. aku rasa bersyukur sangat sebab ada kawan macam tu. 


dan mereka cakap, masa nangis tadi, barak pandang belakang dan cuba comfort aku. kihkihkih lawakkkkkk !!!! masa balik tadi, dia text aku tanya kenapa aku nangis dan dia cakap dia agak lah shocked bila aku nangis sebab dia ingat aku nangis pasal cinta. hahahaha :) dan dia tanya aku sapa cikgu yang kata gitu kat aku sebab dia pelik. dia cakap dia rasa semua cikgu rapat dengan aku. erkkk ?


masa balik tadi jugak, atas kereta, adlin text aku. dia tanya aku samada aku dah okay ke tak. dan dia mintak maaf sebab selama ni dia tak tahu aku sedih dengan kata kata cikgu tu. haha :')


bila aku tanya pasal tu, abang azhim tengok aku dan seolah olah aku rasa macam aku direct terus cakap dengan dia even berkomunikasi dalam hati. dia bagi ahh macam macam nak naikkan spirit aku balik. dia cakap tak payah endah dengan kata kata orang lain. dia jugak cakap sapa dia nak cakap kita ni tak layak jadi best student. anak anak dia pun belum tentu lagi berjaya. dia jugak cakap,


ONLY US CAN CHANGE OUR LIFE! NOT OTHERS! 


kak marina pun cakap, who they are to judge you? who they are?  selama ni aku ingat aku langsung tak dapat perhatian dari kak marina sebab dalam kelas bi, memang aku memencilkan diri sebab aku tak pandai bi. agak terkejut bila kak marina panggil nama aku. kak marina pun cakap lah tentang poem. dan dia suruh datang nanti intensif masa kak marina nak ajar pasal poem sebab dia kata poem tu ada banyak kaitan dengan aku. aku solute dengan kak marina sebab maybe for her, the only thing i really wish to do with my life is to inspire someone. i want to touch someone’s life so much that they can genuinely say that if they had never met me then they wouldn’t be the person they are today.




serius aku rasa special sangat sangat hari ni sebab ditujukan kepada aku. semua bagi spirit kat aku.


aku janji yang aku akan buktikan pada semua orang yang aku pasti boleh buat. dan aku akan kuncikan mulut mulut yang cakap aku takleh berjaya. just wait for me yeahhh !






OMG, aku rasa bersyukur sangat sangat hari ni. terima kasih tuhan :)



i have been thinking a lot lately about taking chances, and how it is really just about overcoming your fears. because the truth is, everytime you take a big risk in your life, no matter how it ends up, you will always glad you took it. INSYAALLAH



------ > post ni ada kaitan dengan post lepas, DUGAAN PERTAMA SPM




p.s : esok result addmath ! cikgu, tolonggglah bagi esok jugak result. saya dah tak tahan dah hidup macam nih. saya dah tak tahan mimpi pasal addmath sampai saya nak tengok nombor pun saya takut. tak confident dengan diri. macam tadi, 2 + 1 pun aku jawab 0. haha :')


esok, aku takut aku menangis lagi tengok result addmath. 



Whenever you are sad, feel oppressed, wronged, stressed, or hurt, remember that this is an opportunity. Yes, opportunity. It is an opportunity to return to Allah. It is an opportunity to gain Allah’s love and rise in status in His sight. It is a great time to direct this emotion and energy in the right place by performing, inside and out, the deeds that Allah loves best. Go cry to Allah in sujood (prostration) for help. Perfect your five prayers and increase your extra prayers. Moist your tongue with dhikr (remembrance of Allah). Go start reading the Qur’an and making dua’. It is a great moment to fix the shortcomings. Imagine how pleased Allah will be to see that you truly understand that Allah is the Only One with the solution. How pleased Allah will be with you to see that at such a stressful time, you turn to Only Him instead of committing sins for temporary relief. Remember what Allah states in the Qur’an: “… hold fast to Allaah [i.e. have confidence in Allaah, and depend upon Him in all your affairs]. He is your Mawla (Patron, Lord), what an Excellent Mawla (Patron, Lord) and what an Excellent Helper!” [al-Hajj 22:78] - The Ideal Muslimah

0 oh ye ?: