Friday, June 01, 2012

mereka dapat dunia kita dapat akhirat.

bila aku online efbee, aku tegur senior senior '94, then tanya nak gi uni mana. well, semua dapat uni yang best best. tak sabar sabar aku nak pergi uni. >.< okay serius antara aku tipu dan tak tipu. hahahaa


aku tengok kebanyakan mmpians dapat pergi usim, pasum, uitm or whatsoeverlikeicarelahkan. kawan kawan mara, sbp aku kebanyakan dapat pergi fly. oh okay sangat jeles nak mati!!!! budak maahad pun ada jugak yang fly, tapi yang fly tu memang gempak result ahh kan ?






aku pun cakap kat ummi, 


A : ummi ! semo saim saim kakak hok mara sbp dapat gi overseas. doh la dapat tajaan.


U : gak kakak nok gi overseas pun takdok hal. tahun depan gak gi lah.


A : dok lah. sep2 ni dapat tajaan dari awal lagi. kalu budok maahad gak susok nok dapat tajaan nih. keno result gempak nok mapuh sapa congek ?????? baru buleh biasiswa. tapi kalu budok mara sbp, dapat sikit buleh fly doh. padahal rama jah kakak sero budok maahad cerdik lagi dari sep2 dio.


U : olohh biar lah dio lah. dio buleh alah ko dunio. sep2 maahad ni buleh hok akhirat. pah gapo nok lagi? adil doh lah tu. tokkei nok buleh belako. ado hikmah. tokleh dunio takpo, mok pok bulih tanggung. kalu tokleh akhirat, takdok sapo sapo dok buleh tanggung.hok sep mara buleh gi overseas. budok maahad pun buleh jugok. ngaji sungguh la.


A : ho lah tahu doh hok tu tuh. tapi gak tokkei toksei fly. tokkei nok ngaji overseas duit mok pok. pah sapa bilo kakak nok berdikari kalu kecik pah tuo dok gantung ko mokpok lagi. kakak rusing bena dengei ime madihah nih mi. sore sbp. sore mara. kakak jah hok sengihhhh budok maahad. kakak takut sep2 yo litas kakak mi. sep2 yo buleh gi overseas, tapi kakak sengih kat malaysia.


U : hahaha, rusim nyo teh. biarlah kalu gitu gak. doh rezeki sep2 dio nok wak rano.


A : ho lah ho lah. tapi gano gano pun kakak nok suruh tinggi dari ime dengei madihah. baru umi banggo dengei kakak kei kei? hahahha


U : kecek sajooo. baco malas!!

A : ( tak terkata apa apa )



errrr okay fine ! memang aku malas nak study tahap matiiiiii. nak suruh result tinggi, nak fly kononnya. tapi nak suruh study ??? memang haprakkkk ah weiii >.<



0 oh ye ?: