Friday, September 07, 2012

Trial SPM 2012



here i am. AGAIN. aku boleh agak betapa cooooolio nya blog aku bila aku asyik update status saban hari even sebagai draft sekalipun. haha (: KALAULAH blog ni boleh bercakap, perkara first yang ia akan cakap ialah 'eh bosan nak mati aku dengan dia nihhh.' KOT hahahha --'

sekarang, seperti biasa. tiap kali exam. mesti aku akan hadpet pasal result aku. kali ni result TRIAL. erghhh menyampah nyewwww. setiap kali aku bosan, mesti wajib aku bukak blog dan re-view balik post post yang lalu, especially post result PMR. haha *:/ ya allah izinkan aku naik pentas untuk sekian kali dan amik slip result aku. dan hanya result CEMERLANG spm aku - STRAIGHT A! jika ada rezeki dan kebahagiaan lebih, STRAIGHT A+ :) *oh god nak pengsan bila angan sorang sorang. 


secara keseluruhan, memang aku tak target bio paper 3 (paling krengggggg), addmath paper 2, chemistry paper 3 and of cozzz lah arabbb, kan ? haha ^^ mula mula dapat result tak silap aku PQS. dapat je, bushhhh atas muka. jatuhhhh teramat sangat :| tapi, alhamdulillah still got A. even A- hikhik

lepas dapat BM, dapat BI, and soo onn lah. yang aku ingat, bila dapat result fizik. aku ni memang loww sikit kalau pasal fizik nih sebab otak aku bukan otak engineeringg pun, tapi otak medic. acewahhhh. haha (: dulu pun nyaris nyaris memang konfem tak dapat A-, nasib baik cikgu rasa kasihan tengok muka aku yang sememeh ni. dari 69 naik kepada 70. haha. kali ni, alhamdulillah tak perlu tunjuk muka kasihan. yeayyyy!!!! haha 


lepas tu dapat result kimia. umphhhhh paling frust section experiment tu laa. i just got 2 per 17 !!!!! cikgu punya la strict nak matii. aku tanya cikgu mukerjii dia cakap boleh markah. tapi, tak kisah la. aku bukan tamak pun. dapat A pun dah bersyukur sangat sangat. 


PSI. oh yeahhhh kecewaaaaaa !!! tak pernah pernah dalam hidup dapat B, tiba tiba trial pegi buat hal pulakk dahh. tapi tak kisah pun. actually, paling tinggi aku target pun 60 jewwwww *silly me. tapi alhamdulillah sebab dapat jauh dari jangkauan. tapi tu laaaaa, PSI B kotttttt! aku menyampah nak pujuk hati supaya terima. bila aku cakap kat umi aku dapat 68, ummi aku suruh pegi mintak belas ihsan dari cikgu sebab nak mintak biasiswa. hmmm, biarlahh. aku tak boleh PSI, tapi aku boleh subjek yang langsung aku tak ter-expect dan tak pernah sekali pun terdetik dapat A. 



kadang kadang allah tarik nikmat yang sedikit, kita dah melenting marah marah, kecewa. tapi allah telah gantikannya dengan sesuatu yang sangat berharga :\

untuk BIO pulak, aku. hmmm biarlah. tak nak ulas panjang panjang, sebab so far aku sangat bersyukur result macam tu sebab aku target low je ^^ ADDMATH, alhamdulillah even tak sehebat ain. bila dapat result, aku tengok kawan aku dapat B. ya allah timbul rasa syukur yang tersangat sebab aku still lagi dapat A. 



and for ARABBBBBBBBBBBBBBB. hikhok ^^ diimbaskan kembali kisah result arab dulu dulu. bila baca post tu, memang rasa tersangat ohsem. mula mula dapat paper 1. aku dah cakap dalam post yang lalu. ^^ okay sekarang aku nak habak pasal paper 2 pulak. aku baru dapat paper 2 semalam. sebelum tu, malam semalam (malam khamis), aku text dengan aizat. dia tanya result aku. lepas tu dia cakap aku boleh dapat A arab. lepas tu aku marah balik sebab terasa sangat diperliiiiiiii. grrr~ ok gini. masa tu aku tengah syok jawab bio tak silap aku. alaaa, aku terdengar sangat la student kelas aku kepoh dengan result arab masing masing. aku? malas nak amik cakna sebab aku dah agak result aku macam selalu jugakk. masa syok syok tu, dayah datang dekat aku, dia pun tanya paper 1 aku dapat berapa. bila aku cakap, dia terus cakap, 'mekdaaaaaaaaaaaaa!!!!! yo buleh A arabb' whattttt? OMG OMG aku langsung tak mampu nak percaya. guess what, dari C naik ke A !!!!!!! hahahahha aku terus peluk dayah dan menangis. ya allah happy yang teramat sangat! kamu semua takkan pernah selami hati aku tentang arab. how hateeeeee meeee! tiba tiba, i got a !!!! awesome. tersangat awesome. aku rasa nak tampar tampar muka aku supaya berhenti berangan. tapi, bila aku tampar, ye yeeeee aku berada di alam realiti!!!! haha ^^ masa tu, terus terbayang wajah ummi baba. mesti mereka happy yang teramat sangat sebab buat julung kalinya aku dapat A for this subjek. setelah sekian lama. ingat lagi aku pernah titiskan air mata aku untuk arab masa belajar tajuk apa entahhh. sigh !


if you really want it. you would go beyond your limits to reach for success. be in love with your life. every detail of it.


result arab ni kan, mengingatkan aku result sejarah aku form3. dulu, ingat lagi. masa exam akhir tahun form2, aku dapat markah palingggg rendah dalam form! can you imagine it? aku ingat lagi result aku. aku dapat 25! hahahahhaa. pandai kan aku? aku malu, aib, terhinaaa, kecewa sangat sangat even masa tu aku tak study langsung pun. tapi?? hey common beb ! dapat yang paling lowest kotttt. so, aku bertekad nak dapat yang paling highest one dayyy. naik form 3, aku selalu salin apa yang cikgu mazidah cakap even lajuu yang amat. dan amat menggembirakan hati bila tiap kali cikgu soal, bila lepas sikit je dari aku (aku tak dapat jawab), cikgu pun cakap 'ohh pah gi belakei ni tokleh jawab belako la.' aku tak tahu la aku ni perasan sorang ke hape ke, tapi biarlahh. tak kisah pun ^^

dan akhirnyaaa! masa result trial PMR, aku dapat paling highest sehingga mengalahkan dini. woooooo bangga nak mati. lepas tu rasa macam glamour derrr --' hahaha. riakkk :| arab pun sama lah kot. even tak sesuperb orang lain. tapi aku dapat buktikan diri aku mampu dapat  A masa trial. tahu tak? sepanjang hidup aku, aku tak pernah dapat A dalam arab kecuali PMR. haha :) eh aku happyy sangat sangat lah tahu??? macam mimpi, berada dalam fairytale pun ada.  

tapiiiii, aku tak tahu kenapa. even bila tahu result arab aku A, dan aku happy. tetap tak boleh lawan perasaan aku masa aku tahu aku still dapat A untuk addmath midyear baru nih. aku tak tahu nak jelaskan macam mana perasaan aku masa aku dapat result addmath midyear baru ni. aku tak tahu! sungguh perasaan tu sangat sangat menggembirakan. dunia aku gelappppp tahu tak bila tak dapat jawab addmath midyear baru ni. aku rasa kalau tadah dengan bekas, sure penuh bekas tu dengan air mata aku. mungkin sampai melimpah! untuk arab ni, aku dapat A pun mungkin sebab first time aku faham makna seerti dan berlawanan tu. sebab tu aku dapat highest. kiranya tak tahu nasib SPM lagi, entah faham ke tak. kan ? *eh tiba tiba sayuuu


“Cuba fikir, awak penat sebab awak fikir awak buat semua ni untuk siapa? Kerana apa? Kalau awak fikir awak buat dan cuba harungi semua ni sebab awak nak berjaya, bila awak kalah, awak akan rasa berganda-ganda penat. Kalau awak menang, awak akan rasa hilang penat tu sekejap je. Tapi kalau awak buat semua ni sebab awak tahu orang lain perlukan awak, awak akan rasa kepuasan tu bila hasilnya tu menyenangkan dan menggembirakan mereka semua. Kalau berkorban tu boleh membahagiakan, kenapa pilih untuk tidak, kan?” - kak sarah

so far, selalunya result aku dapat 10A 1C. tapi sekarang, alhamdulillahhhh!!! aku dapat 10A 1B. aku harap sangat aku dapat yang cemerlang SPM nanti. 

bila aku cakap kat baba aku dapat A arab, baba aku mula perasan cakap dia yang ajar aku arab padahal dia ajar sikit je. menyampahh --' haha. aku tahu baba aku happy. baba aku tanya result full, then aku cakap ah. baba aku terus bagi duit (memang baba aku selalu bagi duit kalau anak anak dia dapat A dalam exam). so, aku decide duit tu aku nak belanja family aku makan. ye ye, memang aku boros pun. at least untuk family jeee. bukan aku guna untuk orang lain punn.

duit yang aku dapat hasil kejayaan aku, memang selalu sangat aku habiskan untuk belanja makan adik adik aku. aku nak rasai duit tu dengan adik adik aku. aku tak nak makan sorang sorang. lagipun, adik aku kedekut nak keluar duit untuk belanja. jadi, aku lah yang jadi tukang bayar. untuk family, anythingg lahh. tak kisah habis duit pun (: - aku happy bila aku tengok adik adik aku happy. dan aku rasa aku seorang kakak yang sangat baikkkk hati (hahahahha) 


btw, guysss! believe or not, you must believe it. duluu, aku selalu berangan nak bawak kereta kan kan? jadi, ahad ni aku TESTTT. hahahaha. aku pun tak percaya. sah sah la orang lain. haha (: aku harap sangat aku buat sekali je lulus terus., aku nak lawan sepupu aku yang lain ! hahaha tetap compete dalam benda macam ni. adehhh --' bukan lah weh, aku kesian tengok umi aku asyik pergi amik aku tusyen je. jadi, bila aku dapat lesen, aku tak payah susahkan ummi aku lagi.

dan aku jugak boleh bawak adik adik pergi jalan jalan. tak payah tunggu, bergantung pada orang lain lagi. adik aku selalu cakap suruh aku buat yang terbaik. yana cakap, 'kakak! buat molek molek deh. nati nana nok gi makei KFC, MC'D, KBMALL jupo kak ati.' aku tanya, 'PIZZA tok sei ko dik?' nana cakap, ' tak boleh la kakak. nanti tuhan maraaahhh~' hahaha nana nana~ 

so, do pray for me okayy. insyaallah aku akan lulus. ingat lagi ummi cakap, 'ummi kenal kakak. even kakak sokmo oyak kakak tokleh buat tokleh buat, tapi kakak akan buat sungguh sungguh jugok last last. kakak supo jah dengei kak ina. samo jah dengei pupu lain pun. sejenisss. samo samo gilooo. hahaha

i will try my besttt!!!!!

assalamualaikum (:

0 oh ye ?: