Wednesday, November 07, 2012


okayy. hari ni exam sejarah dan ia merupakan exam yang paling worstt! serius! hahaha XD  ketujuh tujuh soalan keluar tadi, hanya 2 tajuk yang aku study masuk! wohooo coolio habis. haha

semua orang bising. semua orang stress. aku? entahh ah nak cakap stress ke apa. sebab buktinya aku still lagi boleh sengih dan buang jauh dari fikiran aku. KOT.

sebelum spm lagi aku dah cakap pada diri aku yang aku akan redha atas segala ketentuan ilahi untuk spm. kalau aku tak boleh jawab pun, be relax. tak perlu stress sebab prinsip aku, kalu aku tokleh buat, belana kokna eh ore lain tok leh buat. teruk dari aku pun ado eh. seee?

entah lahh. aku tak tahu nak cakap apa. yang pasti aku rasa spm merupakan exam yang paling sempoi yang pernah aku alami. aku rasa macam aku berpasrah 100% pada allah.  yakin 100% tawakkal pada allah.

so, masa bm bi baru nih. memang aku takleh buat. dua dua paper aku ada ^^ hehe maluuuu. *menyampah. masuk je dewan masa paper 1 tu, aku tengok orang lain berdebar masyaallahhhh. haha. dan aku? entah! no sense. hewhew ^^

aku tak rasa apa apa sampai aku sendiri pun pelik dengan diri aku. sampai masa duk tengah jawab exam tu pun aku sempat tanya diri aku, 'eh! shahira mu kaba dok mu nih tengoh jawab spm? bakpo mu tok debar lasum nih? takdok sense ko giyo mu nih?' haaaa gituuu ah aku duk tanyo jiwa aku sebab aku teramat pelik bila aku langsung tak berdebar. hahaha

dan sejarah ah paling worst! hanya masuk 2 tajuk yang aku hafal. yang lain, sentuh pun tidak. jenguk apatah lagi lahh. sedihhh tapi eh sedih ke? entahh. hahaha

bila pengawas siap kutip semua paper, semua cakap susah susah susah. bila mereka tanya aku, hahaha ^^ seperti biasa. tadi paper 1 sej agak lah susah kot. sampai alin nangis. then fizah tanya aku, 'mekda! mu buleh jawab ko sejaroh tadi? rilex jahh muko muu.' kan aku dah cakap aku redha.

bila aku cakap kat umi aku tak berdebar langsung, tak rasa kecewa langsung and so onn. ummi aku cakap, 'kakak ni sapa tahap muok doh tengok buko. lonih kakak jah berserah pada allah. tawakkal jah. bagus bagus. jarei ore macei kakak nih.' hehhee 

selalunya kan. bila habis exam, mesti aku lah manusia yang paling kecoh nak check jawapan. tapi spm, takda rasa ghairah langsung pun nak check. bagi aku, yang lepas, lepas. 

lagipun, kan aku dah cakap dengan diri aku yang aku akan tawakkal pada allah. usaha, aku dah usaha. dah tak boleh jawab nak buat macam mana kan? so, tak perlu kecewa, tak perlu sedih. just move onnn! 


okay thank you allah sebab bagi aku ketenangan yang langsung aku tak expect :) aku harap nanti paper addmath, aku akan tenang sebegini andai aku tak boleh jawab sekalipun. aminnn --> aku tahu kalau aku tak boleh jawab addmath, memang aku rasa benda tu membunuh aku. hanya addmath. addmath :'(


Inform Him of what is in your heart but know that He Knows. He Knew what was, what is, and what will be, in this universe and in those chambers of your heart, those paths through your soul. But call out to Him and beseech Him because just as you love to be heard, He loves to be called. Just as you love to be given, He loves to be asked. Just as you love to be forgiven, He loves to grant you that forgiveness. He is your Lord, Maker, and Protector, and He is close to you. Know Him and strengthen your bond and connection with Him because nobody, absolutely nobody will be there for you as much as He is there and will always be there. 

GOOD OR BAD, JUST SMILE :)


p.s : kecewa ke aku soal tu? entah. yang pasti aku geram sebab aku still bodohkan diri aku. oh godd! :'(

- I began to draw an invisible boundary between myself and other people. No matter who I was dealing with. I maintained a set distance, carefully monitoring the person’s attitude so that they wouldn’t get any closer. I didn’t easily swallow what other people told me.

0 oh ye ?: