Tuesday, December 25, 2012

First dilemma #KEX UTP PLKN


i dont know how to express my feeling this morning when i know i got it! oh god. seriously UNBELIEVEABLE. from 3000+, only 750 will be selected and i is one of the selected candidate ^^

aku tak tahu nak cakap apa. serius aku tak percaya. bukan aku nak berlagak ke hapa ke, TAK!!!! serius. ya allah kalau lah kau kau semua tahu apa yang aku jawab hari tu, memang konfem ah kau akan target aku fail. apatah kau, aku pun target aku fail interview.

tapi? aku dapat. shahira! kau dapat. alhamdulillah. dari 7000+ yang mohon, 3000+ yang terpilih interview, hanya 750 yang bertuah. dan aku salah seorangnyaaaaaaa! OMGGGG ya tuhannn aku tak tahu nak cakap apa, tapi alhamdulillah ya allah.

sebelum pergi UTP, ingat lagi aku dan family kena kejar 4 ekor anjing yang menyalak bagai hareemmmmm. dan aku lari lintang pungkang. anjing tu kepong baba aku dan baba aku siap bukak silap lagi, dan anjing tu terus senyap. haha. aku akan ingat memori ni sampai bila bila sebab memang menggigil aku lepas tu.

masa kat utp. ingat lagi aku kelam kabut dan masa group discussion.OMG if know what i mean~ haha. memang serius bapak ah weh aku cakap, aku langsung tak expect aku akan speaking.jangan ditanyaaaa! memang hancur terusss. manalah aku reti bi macam orang tuuu kannn? :P jawab soalan yang tak dijangka on the spot sampai aku 'ahhhh gapo yo tanyo? eh gapo nok jawab? eh eh?' hahaha :D

ingat lagi interviewer tu kutuk group aku. dia cakap, NONE OF YOU.NONE OF YOU CAN BE A GOOD LEADER. aku ingat wei aku ingat. disebabkan niat aku pergi utp ni memang totally dah tak betul dah, so 'ada aku kesah jadi good leader ke tak?' haha ^^


first choice - chemical engineering
second choice - mechanical engineering
third choice - petroleum

dan pagi tadi. first time hokeh first time lepas spm aku bangun awallll. hahahaha bukan apa. aku sebenarnya ada assignment hoho konon. aku kena baca suratkhabar. so sebab tu lah kot jam badan aku bangun awal. haha. 

tersengguk sengguk aku baca suratkhabar yang totally S#C# sampai aku muak benci bosan! dan aku pun online-inggggggg. lepas tu ime tegur suruh check. aku tak berharap. memang 100% lah aku kata aku konfirm aku tak boleh. 100% yakinnn! macam mana lagi aku nak express nak gambarkan keyakinan aku tu eh? hahaa

aku check nak tak nak, sambil lewa lah kan. last last CONGRATULATION.YOUR APPLICATION IS SUCCESSFUL! terus terbukak luas mata aku. gonyoh gonyoh kot kot mainan tahi mata jeee. bila gonyoh, nampak benda sama. eh aku buleh? biar betik??? then terus ingat macam mana aku dapat? aku nak cakap mana eh?

okay gini.kan interview nih, nak suruh bawak sijil kokurikulum banyak banyak biar kalau buleh ada 2 3 4 folder yang penuh sijil.dan aku? haha believe it or not. aku hanya bawak 5 sijil. tu pun bukan yang sekolah punya koku. 

2 sijil karisma
1 sijil ahli PBSM
1 sijil multimedia
1 sijil ahli jawatankuasa PBSM FORM 4

percaya tak? haha. tengokk! macam mana lah aku nak yakin aku dapat. speaking pun aku tak reti. sijil pulak ada 5 jee. aku tengok kiri kanan, semuanya dengan bangga KONONNYA belek folder nak tunjuk 'ehh! tengok sijil aku nih. ohsem kan aku? dulu aku pegang jawatan tu ni tu ni. tak macam kau. sijil tak lakuu.' ohh kurang ajar #eh yang ni aku agak je sebab nampak macam perasan bagus je semua. hahahaha

seeee? haha. niat aku memang totally out sebenarnya. okay let me tell you the truth. aku ada persaingan yang sangat sengit - ime ( SBP guy) && madihah ( MARA girl ). eh biar ahhh. tak jadi aku nak ceritaaaaa. maluu dengan kebodohan diri T.T tapi pleasee take note bebeh! itu duluuuu~ alaaa zaman kegelapan le tuuuu ^^

seperti yang aku cakap. sekarang kan aku tengah struggle mautt untuk kex (eh memang ayat aku sekarang nih semuanya macam hiperbola je lebih :D ) jadi, aku berat hati nak tinggal kex. serius aku cakap. sebab aku yakin sesungguh sungguh hati yang kex akan jadi pilihan terbaik untuk aku. aku yakin tu!

tapi sekarang. parents aku push suruh aku pergi. dilema! serius dalam dilema. dan kadang kadang timbul rasa menyesal sebab gi interview hari tu. niat aku just nak pergi interview.cari pengalaman. sebab aku tak berminat pun engineering. aku prefer medic okayyyyy?

lagipun aku sedar sapa diri aku. aku nih mana lahh sesuperb orang lain. tak seohsem orang lainn. alih alih aku dapat! and it's so amazinggggg!!!!! haha ^^ 

tapi serius aku tak tahu nak pergi ke tak. UTP PLKN KEX! serentak. dan aku hanya satu dan aku hanya pilih satu. dan untuk pilih satu tu aku nampak bintang satu satu satu duk pusing dalam kepala aku. haha

ummi aku cakap utp pilihan terbaik untuk aku. dan aku pening sebab aku tak minat. patutkah aku pergi dan tinggalkan segalanya? segalanyaaaaaa! patutkah aku pergi untuk gembirakan hati parents aku? dan adakah itu pilihan terbaik?

kadang kadang aku rasa nak reject tawaran ni. tapi bila aku fikir result spm aku yang paling tinggi aku dapat 8A, aku rasa baik aku pergi sebab sapa la nak manusia useless macam aku ni. 

dan aku jugak takut kalau aku nak medic, tapi tu bukan janji allah untuk aku. janji allah untuk aku ialah engineering. macam mana? OMG aku tak sanggup fikirrrrrrr.

istikarah.jalan terbaikk :) 

assalamualaikum. i do love youu ^^

0 oh ye ?: