Monday, March 25, 2013

hai sekalian :D



ahad depan, aku mangsa PLKN. 

PLKNians KEM SURIA, hai (: pleaseee tolong beramah mesra dengan sayaaaa :D

jujur mula mula aku dapat, aku nak pergi tak nak pergi. bukan totally tak nak pergi sebab aku rasa berbaloi kot aku reject PLKN siri pertama dulu. reject tu okayyy? haha ^^ 3 bulan KEX, 3 bulan PLKN. ohsem apaaaaaaaaaa?

then bila teringat cert nanti 11 apr, terus rasa pudar semangat nak pergi PLKN. kalau amik cuti pun, jauh kot umi nak pergi amik kat setiu. tak sanggup -.-' 

dan sangatlah tersentuh hati bila umi aku cakap something pasal PLKN nih. okay gini, aku apply medic mesir untuk fly - futher study dalam bidang medic kat alex bulan 9 nihh. dan aku jugak apply untuk premedic bulan june nih. pergi PLKN, aku amik masa 3 bulan iaitu dari 31 mac - 21 jun.

dan let say kalau aku pergi PLKN, aku kena keluar awal bulan jun sebab ada premedic. kiranya aku just stay kat PLKN hanya 2 bulan. dan dalam masa 2 bulan tu pun ada yang aku akan amik cuti untuk interview (inshaallah), uruskan pasport untuk ke mesir and so on. jadi jimat lah kan.

tapi, kalau aku pergi PLKN, dah la minggu depan dah pergi. balik balik, dah kena pergi premedic. habis akhir bulan 7. then duduk sekejap raya puasa, tuptup fly ke mesir. rasa macam berapa hari sangat je lagi aku dapat bersama dengan family aku. sedihhhh -.-'

hari tu umi cakap, 'umi kalu buleh toksei vi kakak gi PLKN. kalu kakak gi, umi akan kehilangan kakak lebih awal dari hok sepatutnya.' sebakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk ;') terasa sangat disayangi dan dihargai.serius!

dan serius aku rasa sangatlah bersalah sebab kalau aku jadi pergi mesir bulan 9 nih, bermakna parents aku akan habiskan duit RM45k untuk aku semata mata untuk tengok aku kejar impian aku nak jadi doktor. entah, tak tahu nak kata macam mana. aku rasa serba salah sangat. aku takut kalau aku yang diberi layanan lebih berbanding dengan adik adik aku nanti.



dan kalau jadi lah duit RM45k tu dilaburkan untuk aku, aku berjanji dengan sepenuh hati. emm, kalau tak dilaburkan pun, aku berjanji sepenuh hati jugak yang aku akan pastikan tahun pertama aku dapat mumtaz / jayyid jiddan bagi membolehkan aku dapat biasiswa dan tidak lagi terlalu membebankan parents aku nak cari duit. inshaallah aminnnn :D doakan kejayaan aku tau tau ?

serius aku harap sangat mara akan sudi bagi scholarship kat aku. ceh konon! haha :D bukan apa weh. kalau mara sudi bagi, at least duit parents aku hanya burn 1k, bukan 45k. aku harap sangat sangat. aku tak nak susahkan parents aku. cukuplah masa spm, berapa banyak duit yang baba laburkan untuk aku nak beli itu ini. sesungguhnya pengorbanan umi baba sangatlah besar. one day, kakak pasti akan membalasnya (: pegang janji kakak! :D

okay topik lain pulak. minggu depan kan result JAD yang twinning dengan jepun tuh. memang lah aku rasa aku takkan dapat. (tapi entah kenapa gatal menyimpan harapan sedangkan borang yang dia nak pun tak cukup, siap pakai selipar jepun lagi. wahahaha :D) tapi aku rasa aku memang takleh pun. haha :D

dan umi aku tanya andai kalau aku dapat, aku nak pergi ke tak. sebab umi aku tahu, aku teringin nak pergi study kat overseas je pun, tak kisah dalam kos apa. asal study kat overseas, dah cukup happy dan umi aku cakap dia yakin dengan aku. dan again, sekali lagi aku pening.

entah aku tak tahuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu :/ seriusly!

esok nak pergi klinik. nak usha usha nak mintak pelepasan untuk PLKN. wish me luck (:

untuk pdah, thanks weh! aku timo kasih sangat sangat sebab mu sudi hulurkan bantuan. tapi biarlah. aku toksei nyusoh ko ore lain. selagi aku boleh usaha sediri, aku usaha. kalu tokleh dooh dooh nah, baru aku mitok bantuan dari mu. ps ; ikut mu lah nok oyak aku koya juruh ko gapo. aku kenal diri aku sapo. aku tok peduli ore lain nok judge diri aku. cukuplah aku sorei hok judge diri aku sapo sebab aku kenal sapo diri aku. hahaa :D thank you so much (: aku cukup hargainya.


0 oh ye ?: