Tuesday, August 12, 2014

IM FREAKING NERVOUS now!

begini ceritanya.

dulu, bila aku skor 3.55<x<3.65 (range siap sebab --) masa sem 1, memang down sangat sebab most of them got 3.75 above include my roommate. rasa macam 'eh teruknya result aku.' tapi kejap je. bila aku tanya orang lain, im above them. alhamdulillah bersyukur. menyesal sebab pernah kesal. at least you got 3.5 above. ramai lagi yang below 3.5. 

tapi aku puas hati sebab chem & bio aku dapat B+ sebab bagi aku lah silibus sem 1 sangat susah kalau nak compare dengan sem 2. tak ngam dengan otak aku lah. ditambahkan dengan BI yang merapu gilaaaa dapat A- (still okay compared to sem 2) lulz.

for sem 2, aku dapat 3.75 above alhamdulillah. aku puas hati sebab BI je yang kecundang masa tu. masa sem 2, ingat lagi punya lah susah aku nak cover untuk cgpa upu. siap kira, contoh lah kan. masa sem 1, chem aku dapat B+. so aku expect la markah aku 68, nak dapat A for upu kena dapat 152 for both sem (76+76). gigih aku tolak 152-68 then tolak pulak dengan carrymark, darab pulak dengan dua. terkejut bak hang bila tengok aku kena skor 78/100 (kalau tak silap) dalam final sem 2. terus down down down down. hahaha

p.s : asasi uitm ni ada 2 pointer - UITM (6 subj) & UPU (3 highest subj include math)

aku dah expect yang aku takkan dapat tempat pun dalam upu nanti as ada benda yang jadi penghalang even for upu i got 4. shame on me lah kan!!!

so aku pun apply lah msu, cucms. dapat lah msu for medic & cucms for pharmacy. dua-dua ada interview dan dua-dua agak pffft masa interview and i did not expect to get this offer esp msu. sebab masa interview msu tu, dia siap kata 'your english are too bad shahira. you need to work harder to improve it. blablablabllaa based on our session, saya bagi 50/100 for you.' terus okay aku tahu aku takkan dapat msu. it's okay. dah try kan? then masa meeting ifthar for kex hari tu, ummi call cakap aku dapat msu. memang krengg lah otak aku masa tu sebab mati mati aku ingat tak dapat.

pihak cucms pulak asyik call suruh terima offer pharm. pening aku jadinya. masa tu dan sekrang pun aku stick nak gi msu since aku dah dapat agak aku takkan dapat offer medic dari upu.

so im not nervous until 10 am just now -.-'

gini ceritanya. tadi aku duk layan lah drama korea kat laptop. then tiba tiba rasa nak bukak facebook asasi palam then pappp! ada budak tu  tanya, eduloan mara memang dah dibekukan ehh? memang terkejut nak mati aku baca sebab memang target aku nak gi msu sebab most of student kat msu dapat pinjaman mara, so it's okay lah for me to go msu as long as i get the loan. 

bila tahu pasal tu, terus hati aku tiba tiba rasa nervous tahap tera giga mega byte berharap dapat offer medic uitm. aku takut bila g msu, tak dapat mara, memang matilah parents aku nak bayar // ptptn. 100 thousand and above okay untuk kos tu. dengan bunga lagi.

nak menangis tahu?

tapi aku berharap ada keajaiban berlaku.

ya allah permudahkan untuk aku. amin

0 oh ye ?: